Stockholmshjälp

Åh toppen ju, japp ska jag till hallwylska så blir det defintivt guidad tur! Försöker alltid ta guidad tur på det jag besöker förutom museer. Men om det är slott eller liknande mål för min resa så tycker jag definitivt det är värt att ta en guidad tur.

Skulle du säga att det finns fler gömda pärlor i Stockholom som man inte tänker på så får du gärna skriva det. Jag har varit på stockholms slott, på drottningholm och vasamuseet och Nordiska museet tidigare. Även på Rosendals slott har jag varit och Skansen. Men jag är inte bara intresserad av kungligheter och slott utan även hur vanligt folk levde och arbetade förr i tiden. Så har du några bra tips så bara ös på!
Då ska du definitivt besöka Stadsmuseet vid Slussen. Inhyst i byggnad från 1600-talet som renoverades och nyöppnades för några år sedan. Jättefint och visar livet i Stockholm genom århundradena.
 
@Islandshästryttare: Unique var ett trevligt hotell, inte fancy men enormt charmigt. Dock inte något för den som reser i jobbet för mitt rum hade ett minimalt skrivbord som inte gick att jobba vid på ett vettigt sätt. Frukosten var inte överdådig med femtioelva olika saker men en kunde få en standard varm eller kall frukost, jag var absolut nöjd.

Dvs fullt godkänt för sightseeing och får jag inte tag på något rum på hos någon av favoriterna kan jag absolut tänka mig att bo där igen (jag har arbetsplats på annat ställe när jag är i Stockholm om jag behöver).

Sedan håller jag med om Medeltidsmuseet, så intressant!
 

Liknande trådar

Fritid Tänkte att bukefalisterna kan komma med förslag. Jag är ledig på fredagen som ju är klämdag och vill åka iväg och göra något. Min sambo...
2
Svar
34
· Visningar
2 310
Senast: Petronilla
·
Hästvård Jaha då var det dags för nästa häst att bli dålig. Jag kanske inte ska ha häst :( Nu är jag gnällig och deppig men hoppas att jag kan...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 479
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 115
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 190
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp