Bukefalos 28 år!

Stödrätter

devere

Trådstartare
Är det någon som vet hur man räknar pris på stödrätter när man skall köpa/sälja. Om jag förstått det hela rätt är det 6 år kvar innan rätterna eventuellt kan ändras, så intäkten på rättigheten bör ju vara 6 x värdet på rättigheten, men frågan är vad som är rimligt betalt/att betala för stödrätterna.

devere
 
Sv: Stödrätter

Det är inte så vanligt att man köper/säljer stödrätter eftersom man bara har användning för dem om man har bidragsberättigad mark som man inte har stödrätter för. De priser jag sett har legat på ungefär samma värde som ett års bidrag (cirka 2000:-/ha för åkermark).

Som sagt det måste ju finnas köpare också! De som är intresserade av bidragen har ju redan tillräckligt med stödrätter för sin mark. Stödrätterna "dör" om de inte nyttjas under en treårsperiod.
 
Sv: Stödrätter

Jag har undersökt prissättningen just nu och den ligger ganska exakt som de värde som står på sammanställningen till SAM.
Alltså bara vad den är värd för i år.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 635
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Jag ska sälja mitt hus och min exman vill köpa det. Jag köpte ut honom från det vid vår skilsmässa för nästan ett år sedan. Jag köpte...
2
Svar
24
· Visningar
2 152
Senast: G-uldlock
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 683
Senast: lindaf
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 745
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp