Stödstrumpor

Habina

Trådstartare
Förstår inte varför jag varit så tveksam till att skaffa stödstrumpor tidigare (för resor). De är ju supersköna. :love:

Nu blev det av pga medicin som gör att mina vrister och vader svullnar ibland när jag sitter mycket.

Men pga breda vader fick jag ta för stora strumpor i foten, var ska jag placera överflödet från foten? Runt vristen eller mitt på foten eller vid tårna?

Nåt mer en nybörjare ska tänka på? Hur ofta/länge kan jag ha på mig dem? Har jag vanliga sockar utanpå för att inte slita på dem?
 
Vården borde kunna remittera sig till nån som kan beställa arumpor efter du
dIna mått. Jag har strumpor som lyndterapeuten fixat.
(lymfterpeutet är sjukgymnaster med vidare utbildning)
Jag kan inte köpa i affär för jag har så långa underben att strumpor hamnar på vaden...
 
Vården borde kunna remittera sig till nån som kan beställa arumpor efter du
dIna mått. Jag har strumpor som lyndterapeuten fixat.
(lymfterpeutet är sjukgymnaster med vidare utbildning)
Jag kan inte köpa i affär för jag har så långa underben att strumpor hamnar på vaden...

Det har jag inte ens tänkt på. Tack! Min läkare envisas bara med att ge mig vätskedrivande som inte hjälper mot svullnaden utan bara ger mig senadrag, muntorrhet och dålig mage. :banghead:
 
Förstår inte varför jag varit så tveksam till att skaffa stödstrumpor tidigare (för resor). De är ju supersköna. :love:

Nu blev det av pga medicin som gör att mina vrister och vader svullnar ibland när jag sitter mycket.

Men pga breda vader fick jag ta för stora strumpor i foten, var ska jag placera överflödet från foten? Runt vristen eller mitt på foten eller vid tårna?

Nåt mer en nybörjare ska tänka på? Hur ofta/länge kan jag ha på mig dem? Har jag vanliga sockar utanpå för att inte slita på dem?
De jag fått utskrivna har jag hela dagarna Mina är i riktigt tjockt strumpbyxematerial
 
Förstår inte varför jag varit så tveksam till att skaffa stödstrumpor tidigare (för resor). De är ju supersköna. :love:

Nu blev det av pga medicin som gör att mina vrister och vader svullnar ibland när jag sitter mycket.

Men pga breda vader fick jag ta för stora strumpor i foten, var ska jag placera överflödet från foten? Runt vristen eller mitt på foten eller vid tårna?

Nåt mer en nybörjare ska tänka på? Hur ofta/länge kan jag ha på mig dem? Har jag vanliga sockar utanpå för att inte slita på dem?
Har du hittat modellen som har extra breda vader?
Fast jag håller med om att standardstorlekar ofta inte är helt idealiska...

I övrig vill jag tipsa dig om att söka upp en lymfmassör, som kan hjälpa dig att få ett bättre flöde så du slipper svullna lika mycket.
 
Om du av någon anledning inte kan få måttbeställda så blir mitt tips att köpa med öppen tå. Då blir fotstorleken inte lika viktig och som bonus tycker jag de är mycket mindre klaustrofobiska. De klämmer inte ihop tårna.
 
Har du hittat modellen som har extra breda vader?
Fast jag håller med om att standardstorlekar ofta inte är helt idealiska...

I övrig vill jag tipsa dig om att söka upp en lymfmassör, som kan hjälpa dig att få ett bättre flöde så du slipper svullna lika mycket.

Ja, jag chansade på den största jag hittade, har 54 i vad så jag köpte den som var upp till 52 och det funkade. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 900
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 542
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 911
Senast: cirkus
·
Relationer Inte ofta nu för tiden som jag är på Buke, men nu behöver jag verkligen ha lite hjälp och ventilera lite här. I juli flyttade vi...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 287
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp