Stöt av plasthandtag

TheRedLightning

Trådstartare
Igår råkade jag ut för något som jag aldrig har råkat ut för tidigare.
Jag fick en stöt när jag tog i plasthandtaget till hagen för att öppna grinden. Förvisso blev det bara en stöt och den kom när jag hade öppnat grinden och skulle stänga den igen och precis som jag sätter tillbaka handtaget i sin krok så fick jag stöten.

Jag hade för mig att man inte kunde få stötar genom plasten då jag har för mig att plast inte leder ström, så jag har aldrig brytt mig om att stänga av strömmen bara för att gå in/ut ur hagen.
 
Behöver inte ens vare en för ögat synlig spricka i plasten dock för att man ska kunna få en stöt genom det.
 
Det blev förvisso ingen farlig stöt men det kittlar till lite och är man inte med på det, så kommer det som en överraskning.
 
Blött var det förvisso igår, men det var även blött första gången när jag tog ut hästen ur hagen, men då fick jag ingen stöt. Fick stöten när jag skulle lämna hästen i hagen igen. Kanske höll handtaget lite annorlunda, får se om jag får en stöt idag igen.
 
Vi har en del gamla plasthandtag i stallet, och dom kan leda ström. Vi säger bara till stallägaren så byter hon det samma dag! Ibland ser man att det blivit en spricka, ibland ser man inget alls.
 
Vi hade tidigare strömmen avstängd, men när min häst upptäckte att det låg mycket spill från fodringarna ute på vägen utanför hagen så gick hon igenom trådarna när det var lite mat kvar i hagen. Så nu är den på igen, men de andra i stallet brukar dra ur strömmen när de tar in sina hästar, anledningen att jag inte har gjort det är för att jag är lat, haha. :p
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 070
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 445
Senast: Juli0a
·
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
918
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 707
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp