Stövlar & chaps till breda vader

I

isola1

Hej!
Finns det någon annan jag som har stora problem med att hitta stövlar eller chaps som passar?
Jag är 164 cm lång och har rätt så korta ben. Jag har ganska breda vader dessutom och hittar ALDRIG några som passar. Får nästan aldrig i mina ben i dem och om jag ska lyckas få ner dem så får jag ta typ storlek 43! :D Jag har storlek 39. Och tar jag L eller XL i chaps så är de alldeles för långa..

Finns det fler som har samma problem, och vart kan man hitta något som passar?
Känns som att alla är gjorda för de som har smala ben.

Tacksam för svar. :)
 
Sv: Stövlar & chaps till breda vader

Har samma problem som du, små fötter, korta ben men breda vader :devil: Ett rent djävulskap att hitta stövlar som passar.
Men jag rekommenderar DyOn shortchaps - Det enda som passar då dom finns i olika längder och bredder och dom passar :love: Plus att dom är hållbara och sitter utmärkt. Dyrt men värt varenda öre!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Stövlar & chaps till breda vader

Jag har storlek 39 (ibland 38), jättekorta ben (är 157 cm "lång"), och har breda vader.. Så jag har alltså också problem att hitta ridstövlar etc.
 
Sv: Stövlar & chaps till breda vader

Om man inte är ute efter fin-ridstövlar kan jag rekommendera muckboots ridstövelvariant. De har neoprenskaft och är således väldigt flexibla! Sköna är de också och ger faktiskt rätt bra stöd vid ridning.

Det i kombination med att de är skapligt varma, vattentäta, hyfsat billiga och rejäla har gjort dem till mina favoriter i alla fall.
 
Sv: Stövlar & chaps till breda vader

Jag har samma problem som du, och lösningen blev till sist att ta hjälp av en skomakare.

Jag fyndade ett par ridstövlar för halva reapriset och bad en skomakare lästa ut dem. Det krävdes 3-4 cm, så jag hade nog inte vågat göra det med ett par dyra stövlar...

Men resultatet blev kanon, och jag är så glad över mina bekväma, snygga stövlar! :D
 
Sv: Stövlar & chaps till breda vader

:)Jag hittade jättefina läderridstövlar i många skaftvidder och storlekar av märket Mondoni. Om du söker på det så hittar du nog till återförsäljaren.
 
Sv: Stövlar & chaps till breda vader

Jag har breda vader, så jag beställde hem ett par Supreme High Rider från Mountain Horse, regular plus.
passade faktiskt perfekt och är supersköna och underbara att rida i!
Den äldre varianten av den här stöveln måttbeställde jag förr nått år sedan. :)
 
Sv: Stövlar & chaps till breda vader

Samma här fast jag har Richmond :) Har inte gigantiska vader men ändå för stora för att passa i normala storlekar. Regular/plus passade mig trots att stövlar brukar vara för långa i Regular!

MH har många olika varianter och Wide är riktigt vida.
 
Sv: Stövlar & chaps till breda vader

Jag har extremt breda vader (43 cm), kombinerat med att jag har korta vader (38 cm) och små fötter (stl 37-38). :p Har faktiskt inte ens försökt leta, eftersom jag vet att det är hopplöst.

Har ett par skräddarsydda chaps och ett par skräddarsydda shortchaps, men de syddes upp när jag var 20 kg lättare så de passar inte längre. :cry:

Tänker avvakta med inköp av ridstövlar tills jag absolut måste ha, förmodligen när jag startar fälttävlan. Jag har aldrig någonsin ägt ett par ridstövlar... Som barn hade jag vanliga gummistövlar med extra sockar i, annars passade de inte. :crazy:
 
Sv: Stövlar & chaps till breda vader

Jag är 159cm kort, har nyligen köpt ett par MH Sportive High Rider
stl 39 och Wide
höjd 45
vad 39-41
 
Sv: Stövlar & chaps till breda vader

Titta på Tredstep Irelands hemsida. De har en storlekstabell med allt från breda, korta till långa, smala. Det finns länkar till återförsäljare på hemsidan också. Jag har breda , korta vader och jag har hittat jättesköna chaps från tredstep. De har en panel på sidan som töjer ut sig så den formas runt vaden. Du behöver hjälp första gången du tar på dem, men sedan sitter de perfekt.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 380
Senast: Squie
·
Utrustning Jag har alltid samma problem när jag köper ridbyxor, jag är ganska kort (eller kanske inte superkort, men 160cm) med extremt smala vader...
Svar
0
· Visningar
338
Kläder & Bli fin Jag letar efter en feminin partyklänning. Och då menar jag inte med en massa volanger och småblommor, utan liksom en kvinnlig klänning...
2
Svar
29
· Visningar
3 875
Senast: Pilot
·
Utrustning Hej allihopa! Jag letar efter en ny kavaj eftersom jag snällt får inse att den jag har inte passar mig :banghead: idag har jag varit...
Svar
1
· Visningar
2 063
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp