Stopp i handfatet

Om du har skruva isär vattenlåset och rengjort det men stoppet sitter ovanför är det väl bara att ta en bit ståltråd, eller liknande och peta loss?
@sthu såg att det ordnat sig men jag vill tipsa om att försöka med en pincett i såna lägen, man kan få tag i mera hår och annat än man ens vågar drömma om. :yuck:
/hallonsaft har en pincett ligger bland städsakerna numera :o
 
Kan bara instämma att lång pincett eller liknande är obligatoriskt i städutrustningen.
En lång peang och avdankad tandborste krävs för vårt handfat.Det sitter en pinne som petar in i röret (horisontellt och halvvägs in). Den samlar brutalt med hår och sitter för långt ner för att nå med fingrar. Offrade en peang ur veterinärlådan :D
 
Vaskrens funkar bättre än allt man kan peta med tycker jag... hade ett helvetes-stopp i en toalett en gång, kämpade många timmar med rensband mm, var "ganska äckligt" och ville nästan ge upp. Sen köpte jag en vaskrensare, tog 2 minuter och stoppet var borta... både glad och sur var jag. :D
 

Liknande trådar

Hemmet Det rinner så fruktansvärt sakta i vårt handfat i badrummet. Jag har skruvat loss och rengjort så mycket jag kan men ingen skillnad...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 723
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Eventuella linsbärande bukefalister - hjälp mig! Jag har månadslinser och ska sova borta i natt. Jag inser nu att jag har missat att...
2
Svar
24
· Visningar
2 029
Senast: aiquen
·
Hemmet Hjälp! Hur får man bort lukten av urin från en madrass? Ättika (12%)+vatten sprayat och sen på med bikarbonat provat, efter att ha läst...
Svar
9
· Visningar
4 147
Senast: domesticus
·
Hemmet Vi har fått problem med vår diskmaskin och jag känner mig lite okunnig😅 1. För ett tag sedan fick vi felkod för att filtrena behövde...
2
Svar
21
· Visningar
1 645
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp