stor och lätt transport...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fullblod
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 887
F

Fullblod

Har ni några förslag på stooora transporter... mitt sto är 180 cm... drar 155 i täcken så så lång är hon dock inte... men det måste ju oxå gå att lasta rätt så mycket... helst ca 800 kg... problemet är att jag ännu inte har E kort... får väl ta det antar jag men vet ni något... får dessutom bara dra 1800 med bilen även med E-kort...
Förslag någon??

Sv: stor och lätt transport...

Bland de lättare transporterna på marknaden är väl Umes, med mycket aluminium som material. www.umeslap.se

Tror nog att det blir svårt att ha en bra transport-bra dragbil-stor häst kombinerat utan E-Körkort...

Själv har jag en Thule Exellent och tycker att den är stor, rymlig och verkar bekväm för hästen.

trane har rätt bra lastvikter tycker jag.. men att få lasta 800 vetifasen om man kan komma till med någon transport och fortfarande köra lagligt..
enhästars som någon annan skrev eller kanske en liten buss?

Ume A35 (boggie) har tjänstevikt 740 kg standardutrustad, max laxkapacitet 1260. Totalvikt mellan 1250 och 2000 så det bör gå, men inte för två hästar ...

fast det funkar oxå bara med E-kort... får nog skaffa mig det helt enkelt... för jag får bara dra 1380 med Bkort på bilen... men kollade lite på bilar... det finns ju iaf några jag får dra drygt 1500 med B-kort... kanske skulle införskaffa en sån oxå :angel:

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 121
Senast: tara
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 502
Utrustning Jag har bestämt mig för att köpa en transport. Det stressar mig lite att vara beroende av att låna/hyra.. Har lite funderingar kring... 2 3
Svar
45
· Visningar
6 296
Senast: Mimmimamma
·
Utrustning Funderar lite på att byta transport. Har idag en Star Trailer Safir från 1997 som jag är väldigt nöjd med, men hade inte gjort något med...
Svar
13
· Visningar
1 200
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka