Stor skilland? (bett)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare islands_tjej
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 744
Sv: Stor skilland? (bett)

Hej Hopp!
Min åsikt om detta är väl att jaktkandar ofta är raka,kan vara lite lite bredare än vanliga bett, det blir ju lite "hävstång" då det är ett typ av D-ringsbett men har du den i den stora ska det inte vara mega skillnader. Dock är det kindkedja på jaktkandaren som gör den "starkare". Kan kännas lite stel att rida med jaktkadar eftersom de är raka, har kedja samt är med D-ring ;)
Ett bett min häst älskar är äppelbett och funkar kanon på det! även hackamore som man kan byta med ibland. Har också ett 3-delat som är lite mildare än ett 2-delat:rofl:

Lycka till!

Liknande trådar

Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 871
Senast: Vogue
·
Utrustning Jag behöver bettförslag till ena ponnyn. Jag rider oftast på hackamore, ibland babypelham, rakt i gummi. Hon är åt det heta hållet och...
Svar
1
· Visningar
1 123
Senast: Lipperta
·
Utrustning Hästen har tjock tunga, köttiga läppar och väldigt låg gom. Har provat lite olika tränsbett och hon föredrar ett tredelat eggbett, eller... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 586
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Är det nån här som har provat det? http://www.hooks.se/product.aspx?productid=300404&deptid=109&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC...
Svar
2
· Visningar
1 400
Senast: Neia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka