Stor valack sökes på helfoder

Bukefalos 30 år!

SÖKES: En trygg valack på helfoder för uteritter, fr.o.m. september/oktober.

Gärna Nordsvensk eller Tinker, men halvblod har jag också en förkärlek till.

Jag är en lugn, positiv, känslig tös på 43 år, som väger ca 80 kg och är 163 cm lång. Jag har haft häst på halvfoder/hyrt/ägt i yngre dagar.

Bor i Växjö nu, men flyttar till Tostared utanför Kungsbacka efter sommaren. Där väntar plats i ett mindre full service stall med box, lösdrift, fina hagar/bete, sällskap i mindre flock, och många härliga ridvägar i kuperad terräng.

Jag kommer ha mycket tid att lägga på min framtida, fyrbenta vän. Lever stadigt på sjukersättning och bostadstillägg sedan 2015, och har en buffert för oväntade utgifter. Ägaren förväntar jag mig självklart står för försäkringen.

Som ryttare brukar jag vara avslappnad och tålmodig, men om jag rider en häst som testar mig mycket, kan jag bli orolig p.g.a. min NPF och trauman med första egna hästen, som var väldigt hingstig, stegrade m.m.

Så, en stabil, trygg och välmående individ, som är lätt att hantera i alla tänkbara situationer, är vad jag behöver. Lättlastad, trafikvan, gå att rida ut själv på utan problem.

Bor du i södra delen av landet och tror att du har hästen för mig, ser jag fram emot att höra mer.

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Medryttarhäst sökes, södra Stockholm
  • R
    Livets föränderlighet
  • Cassiopejansk problemlösning
  • Less idag

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund