Stora BPH, MH & MT tråden.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skönt att det inte bara är jag som är lite förvirrad för vissa moment.
Testade igår om hur hunden reagerar om vi kastar hans leksak mellan oss och sen kastar iväg den. Hunden satt kvar och väntade, blev en rivstart vid frikommandot. Så det kan bli missvisande även för honom, men känner faktiskt att just den biten är ointressant. Jag vill mer veta hur han reagerar vid dumpern, skrammel osv. Hur reagerar han framför allt. Min hund är blandras och fick sin tävlingslicens redan när han bott här någon månad, så jag inser att det blir drygt 1200 kr enbart för att få ett protokoll på hur han reagerar i konstiga situationer :angel:

Vi har lärt in att han får inte ta sånt som kastas iväg eftersom hemmets tre barn ska kunna slänga sina leksaker som de vill, och hunden ska låta bli dem. Hunden själv har flera leksaker som han kan hämta som han vill.
Du får lov att ge frikommando om hunden behöver det för att komma iväg
 
Var i väg och gjorde MT med mina två yngsta igår i 27-gradig hetta :D!

Båda hundarna skötte sig ungefär så som jag förväntat mig och bägge blev godkända, Nuke på 450 p och Pu på 394 och fick sin KORAD titel :) ! Pu blir 4 i juni och Nuke fyllde 2 i januari.

A525ED22-8C15-40A7-A2DE-320F56DF0799.jpeg
 
Var i väg och gjorde MT med mina två yngsta igår i 27-gradig hetta :D!

Båda hundarna skötte sig ungefär så som jag förväntat mig och bägge blev godkända, Nuke på 450 p och Pu på 394 och fick sin KORAD titel :) ! Pu blir 4 i juni och Nuke fyllde 2 i januari.

Visa bifogad fil 14843
Haha jag höll på att fråga om du köpt en schäfer :laugh:. Men en malle alltså? Till skyddet?
 
@Milosari eller kanske någon annan har koll. Får kastrerad hanhund delta på BPH? Jag blev inte klok på texten i reglerna
"Hanhund som kastrerats kirurgiskt medges generell dispens att delta vid prov, tävling eller beskrivning. Vid internationella prov och tävlingar kan särskilda krav på testikelstatus föreligga – för upplysning om detta, se det specifika regelverket "
..tolkar jag som att de får det?
 
@Milosari eller kanske någon annan har koll. Får kastrerad hanhund delta på BPH? Jag blev inte klok på texten i reglerna
"Hanhund som kastrerats kirurgiskt medges generell dispens att delta vid prov, tävling eller beskrivning. Vid internationella prov och tävlingar kan särskilda krav på testikelstatus föreligga – för upplysning om detta, se det specifika regelverket "
..tolkar jag som att de får det?

Jag gick med min i höstas som är kastrerad, så ja :)
 
@Milosari eller kanske någon annan har koll. Får kastrerad hanhund delta på BPH? Jag blev inte klok på texten i reglerna
"Hanhund som kastrerats kirurgiskt medges generell dispens att delta vid prov, tävling eller beskrivning. Vid internationella prov och tävlingar kan särskilda krav på testikelstatus föreligga – för upplysning om detta, se det specifika regelverket "
..tolkar jag som att de får det?
Japp fritt fram men det ska anges i protokollet.
 
Hade en väldigt lättsam dag med ett gäng labbar igår. Dock så kan jag efter 2 bph med nästan enbart labradorer konstatera att det verkligen är skillnader mellan kennlarna. Båda har varit sk. Dual pupose och den ena kullen hade go så det räckte och blev över, den andra hade mer inställningen att jag gör det... när jag får lust. Generellt så tror jag också att de som köper mer fartiga labbar jobbar mer med hundarna än de som bara ska ha till sällskap. Generellt har det varit stor skillnad på lydnaden mellan hundarna, så följsamheten har jag upplevt som högst skiftande. Jag hade iof velat ha rätt bra pli på 45 kg hund, även om den är snäll. ;) Den lydigaste har varit en jaktlabbe. Sen att jag får lite klåda när folk pratar om att "träna jakt" är en annan femma. ;)
 
Gick BPH med lånehunden i lördags och här är hans spindel. Kan väl säga att han var exakt så jag hade föreställt mig. Orädd och totalt ointresserad. Han titta knappt på varken överraskningen, skramlet eller närmande person. En ganska "tråkig" hund om man ser till själv BPH:et, men en jäkla rolig hund med mycket driv och otroligt mycket kärlek. Totalt orädd är han iaf, även om han inte älskar att okända människor klampar rätt på honom :)
Skarmavbild2018-06-09kl.15.36.18.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag kan för mitt liv inte förstå denna stora tilltro till MH/BPH? Alla jag känner som göra sådana tränar ju inför dem så det säger ju...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
9 601
Senast: Linda_A
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 070
Senast: Migo
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 217
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 258
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kön kattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp