Stora BPH, MH & MT tråden.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur många brukar det vara som gör MH samtidigt? Typ 8 på en dag?
Det är 5 anmälda till det jag anmält oss till, så jag hoppas hoppas hoppas vi får plats!

Omkring där. Är det en kullbeskrivning så kan det vara fler eller lite färre.
Är ni bara 5 så är det ingen fara.
 
Omkring där. Är det en kullbeskrivning så kan det vara fler eller lite färre.
Är ni bara 5 så är det ingen fara.

Nej, ingen kullbeskrivning, utan det är Lerums Bk som anordnar. Sista anmälningsdatumet är 25 maj, så risken att det tillkommer fler känns rätt stor :p
 
Nej, ingen kullbeskrivning, utan det är Lerums Bk som anordnar. Sista anmälningsdatumet är 25 maj, så risken att det tillkommer fler känns rätt stor :p

Finns isf en toppenbana med bra beskrivare i Rommelanda om ni inte får plats. De kör varje helg. Brukar inte vara svårt att få plats där.
 
Åh, det låter ju perfekt! Ska kolla upp. Romelanda är ju inte långt bort alls! :)

Det är Schäferhundklubben men de beskriver andra raser med. Jag har sett din ras gå MH där samtidigt som @linnsan beskrev Gripa :)

Om du har nära Romelanda så bor vi ju rätt nära varandra. Vi har 35 min dit :p
 
Tycker SBK tävling är lite svårnavigerad, så jag hittade inte så många. Men vore ju guld om vi kom med där i fall vi inte kommer med i Lerum. :)


Ja, jag bor i Göteborg och har en vän som bor i Romelanda, så hänger i de krokarna en del :D
 
Tycker SBK tävling är lite svårnavigerad, så jag hittade inte så många. Men vore ju guld om vi kom med där i fall vi inte kommer med i Lerum. :)


Ja, jag bor i Göteborg och har en vän som bor i Romelanda, så hänger i de krokarna en del :D

Håller med om att SBK tävling är himla rörig!
Och Schäferhundsklubbens hemsida liksom underdistrikten är precis lika kassa.
 
Ja, den var också riktigt dålig. Hade bara velat ha uppspaltat svart på vitt när MHna är.
:p

Fast det går väl inte att få det så mycket mer uppspaltat och överskådligt än listan på SBKtävling :)?
D1FCE857-C7EB-4C95-818C-4D06DE0853C0.png
 
Senast ändrad:
Förvisso sant, men jag vill få upp alla på ett ställe. Typ Romelanda då, eftersom det var dem vi pratade om :)
Det går säkert bara jag som inte fattar.
Annars är det ju väldigt uppspaltat precis som du säger :D

Det lönar sig att ringa till ställerna. Ofta finns enstaka platser på kullbeskrivningar om det är små kullar. Likaså med MT. Sist vi gjorde MT slog de ihop vår kull med en Mallekull. När vi gjorde MH med Helga hade uppfödaren 2 kullar plus att en rottis gick.
 
Det lönar sig att ringa till ställerna. Ofta finns enstaka platser på kullbeskrivningar om det är små kullar. Likaså med MT. Sist vi gjorde MT slog de ihop vår kull med en Mallekull. När vi gjorde MH med Helga hade uppfödaren 2 kullar plus att en rottis gick.

Får kanske göra det. Måste göras innan 29e september, och det vi bokat oss på hade passat bra (16 juni) men kanske borde kolla några som ligger lite tidigare.

Jag är ju sån jävla nybörjare på det här alltså, och vill inte riskera att hon är skendräktig eller något. Men löpet var helt okomplicerat och jag märker inget på henne ännu iaf, men har bara gått ett par veckor sen hon slutade löpa. Tror inte hon kommer bli särskilt påverkad nu efteråt heller, men jag vet ju inte 🙈
 
Får kanske göra det. Måste göras innan 29e september, och det vi bokat oss på hade passat bra (16 juni) men kanske borde kolla några som ligger lite tidigare.

Jag är ju sån jävla nybörjare på det här alltså, och vill inte riskera att hon är skendräktig eller något. Men löpet var helt okomplicerat och jag märker inget på henne ännu iaf, men har bara gått ett par veckor sen hon slutade löpa. Tror inte hon kommer bli särskilt påverkad nu efteråt heller, men jag vet ju inte 🙈

Innan 29 sep kan det inte vara nått problem att få tid på ett MH i Västra Götalandsregionen :)
 
Förvisso sant, men jag vill få upp alla på ett ställe. Typ Romelanda då, eftersom det var dem vi pratade om :)
Det går säkert bara jag som inte fattar.
Annars är det ju väldigt uppspaltat precis som du säger :D

I Avancerad Sökning kan du även välja vilka distrikt du vill se :) . Även söka på specifika arrangörer osv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag kan för mitt liv inte förstå denna stora tilltro till MH/BPH? Alla jag känner som göra sådana tränar ju inför dem så det säger ju...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
9 620
Senast: Linda_A
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 108
Senast: Migo
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 309
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 267
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp