Stora BPH, MH & MT tråden.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rex och jag har varit på MH och han var jätteduktig. :)
 

Bifogade filer

  • MH2.png
    MH2.png
    27,7 KB · Visningar: 133
Olga fick en återbudsplats på BPH i söndags. Sammanfattningen var en trygg och energisk hund. Det som förvånade mig var att hon var lite mindre sugen på att hälsa än vad hon brukar vara.
20210613_123109.jpg
 
Man kan ju tänka att jag som inte är intresserad av bruks på det viset kanske inte har koll, men jodå jag har faktiskt kikat runt på både det ena och det andra och blir valpen lik sina föräldrar så är det ju tämligen ypperligt från min synvinkel :up:

Tik överst, hane underst

2021-06-15_13.03.23.jpg
 
Gjorde BPH med min ESS i helgen, supernöjd med honom men totalt novis på detta och känner inte att jag har en särskilt skarp analys av hans spindeldiagram. Har ni kloka bukefalister något klokt att säga om resultatet? Något som för er skulle sticka ut i positiv eller negativ bemärkelse exempelvis vid avel?

BPH.JPG
 
Gjorde BPH med min ESS i helgen, supernöjd med honom men totalt novis på detta och känner inte att jag har en särskilt skarp analys av hans spindeldiagram. Har ni kloka bukefalister något klokt att säga om resultatet? Något som för er skulle sticka ut i positiv eller negativ bemärkelse exempelvis vid avel?

Visa bifogad fil 72286
Jag är inte proffs, men har ESS själv och jag tycker det ser fint ut. Jag hade uppskattat lite mer lekintresse dock. Vad heter din hund? :)
 
Äntligen kom MH-spindlarna från Åysans (Australian kelpie tik 14 månader) MH upp på avelsdata. Eg. tycker jag det är mest intressant att titta på hela kullar men det är bara hon och hennes ena syster som gjort MH så jag väntar med det tills även den tredje systern gjort MH.

Hon visar precis de egenskaper jag prioriterade denna gång när jag valde kombination att köpa valp ifrån. Socialt trygg, orädd, balanserad samt oberörd av skott. Hon saknar lite driv i gripandet/nyfikenheten men det är inget som påverkar vardagen negativt men och i träningen har vi kommit en bra bit med detta tycker jag.

Här är spindlarna:
MH-spindlar Åysan.jpg

Här finns en film: LÄNK
 
Jag kikar efter mellanpudel och behöver hjälp att tolka ett protokoll från BHP.

Hur tolkar ni det här resultatet? Är det oroande att hunden inte verkar engagera sig eller vara nyfiken? Eller är den bara trygg?

4242484E-E564-4456-B4F0-F1B8F4C6EC46.png
 
Samma här - hunden verkar ointresserad av nya människor, vilket är helt okej, men kan man utläsa något mer?

D3137D67-B3F2-47EC-B203-A9CC9D67D754.png
 
Jag kikar efter mellanpudel och behöver hjälp att tolka ett protokoll från BHP.

Hur tolkar ni det här resultatet? Är det oroande att hunden inte verkar engagera sig eller vara nyfiken? Eller är den bara trygg?

Visa bifogad fil 73138
Vad är det som du tycker är konstigt? Hunden har blivit ganska rädd och behövt stöd av föraren för att komma fram. Det finns inte möjlighet att sätta kryss för undersökande beteende här. Väl framme har det tagit någonstans mellan 15-30 sekunder innan hunden har släppt obehaget. I passagerna finns inga negativa minnesbilder.

I nästa momentet är hunden lite nyfiken från start men behöver fortfarande stöd för att komma fram. Här avreagerar den fortare, inom 1-15 sekunder.
 
Samma här - hunden verkar ointresserad av nya människor, vilket är helt okej, men kan man utläsa något mer?

Visa bifogad fil 73139
Här är hunden lite nyfiken men blir lite skraj när figuranten kommer nära. Även här behövs stöd från föraren. När figuranter pratar svarar hunden med ett kort hälsningsbeteende men har inte lust att fördjupa kontakten.

Underlag är inga problem och hunden är skottfast.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag kan för mitt liv inte förstå denna stora tilltro till MH/BPH? Alla jag känner som göra sådana tränar ju inför dem så det säger ju...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
9 629
Senast: Linda_A
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 120
Senast: Migo
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 315
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 270
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Maskat sjukintyg?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp