Sv: Stora diskussionstråden, del 2
Flexibilitet är ett sånt vackert ord eller hur?
Det får andra att låta så stagnerade och fyrkantiga.
Men jag har, troligen för att jag då inte inte är flexibel på det sätt som du tycker är flexibelt, väldigt svårt att förstå hur tex Podhajskys ridlära går att kombiner med Bent Branderups upplägg, och då pratar jag inte minst om hästens perspektiv på det hela (du rider ju för AR-tränare och det är väl det som är "flera sätt att tänka" föreställer jag mej? )
Det blir en kullerbytta som kan kan låta fin men det Bent o co visar upp själva är myyycket långt från det system som Kyra lär ut eller som Podhajsky skriver om.
Nej jag föredrar nog att vara fyrkantig då och inte förvirra min häst mer än jag redan gör
Ridhandboken var ett exempel. Kan lägga till Bo Tibblins "Ta tyglarna", "Dressyr med Kyra", "Dressyr med Lussan" osv. Har läst Podhajskys ridlära också och även den stämmer in. Det är inget annat system jag rider efter. Jag har utifrån samma system ändrat upplägget av träningen och lagt till fler sätt att tänka och träna för att komma framåt. Jag kan närma mig en rörelse på fler sätt nu än innan. Jag är mer flexibel i mitt sätt att tänka och träna.![]()
Flexibilitet är ett sånt vackert ord eller hur?
Men jag har, troligen för att jag då inte inte är flexibel på det sätt som du tycker är flexibelt, väldigt svårt att förstå hur tex Podhajskys ridlära går att kombiner med Bent Branderups upplägg, och då pratar jag inte minst om hästens perspektiv på det hela (du rider ju för AR-tränare och det är väl det som är "flera sätt att tänka" föreställer jag mej? )
Det blir en kullerbytta som kan kan låta fin men det Bent o co visar upp själva är myyycket långt från det system som Kyra lär ut eller som Podhajsky skriver om.
Nej jag föredrar nog att vara fyrkantig då och inte förvirra min häst mer än jag redan gör