Sv: Stora diskussionstråden, del 2
Ja vi har ungefär samma sätt att se på saken.
ja här fick ju du med en del av det jag tyckte var bra i artikelnDet som jag vurmar för. Just att dressyren borde inte handla om vilken häst du har utan hur väl du rider och hur välskolad din häst är. Långdraget till sin spets tycker jag man skulle kunna rida OS på en fjordning. Jag tycker att det lyste fram att respekten för hästen som samarbetspartner borde vara högre prioriterat oavsett. Jag tycker även artikeln var hyfsat objektiv och hyfsat saklig även om det lyser fram vart författaren har sina sympatier. sammanfattade bakgrunderna ok.
Herr Gerd ger ju jag inte mycket för heller för den delen men jag kan tycka att det var bra att någon stod upp mot LDR/HF, sen är det ju bara tragiskt när det blir så fel (med tanke på hur han själv red och uppförde sig)
Bo Tibblin kan jag för lite om för att uttala mig om, han var sjuukt seg att lyssna på men det hör ju lixom inte till sakenHan sa bra saker men ajg vet inte om han själv levde efter läran.
PK, ja jag ahr bara sett en elev faktiskt. Hon red fint och mjukt men det var mycket fokus på munnen, det var det. I det fallet en ridtravare dock, och där kan man ibland behöva gå in och skola om specifikt enligt mig.
Ja vi har ungefär samma sätt att se på saken.