Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om inte annat är det ju en förbättring att andra kan hoppa upp utan att pålle bara travar iväg som han vill och stackars ryttaren ropar "hur får man stopp på den här?!"![]()
Lustigt att du kan säga vilket fokus hästen ridits med när det sitter en helt annan ryttare på ryggen som inte är vana vid varandra. Kan leta fram någon bild med 8-årig brorsdotter på ryggen som leds i grimma så kanske du kan få fram ännu mer?![]()
Men visst folk som aldrig lägger ut något på sig själv är ju faktiskt dom som rider bäst.. eller hur var det..
Känns spontant som att du är en riktigt kass människa som måste gotta sig i att nedvärdera andra jämt och ständigt.. Finns ju fan inte en enda tråd på forumet där du inte bedriver häxjakt utav någon eller något..
Känns rätt unikt att du kan rabbla en hästs hela ridhistoria utefter att ha sett tre hundradels sekunder med en ryttare som rider hästen en gång per år.. Känns faktiskt som att du snarare vill knipa dit Totola än att du har något vettigt att komma med..
Men visst folk som aldrig lägger ut något på sig själv är ju faktiskt dom som rider bäst.. eller hur var det..
Känns spontant som att du är en riktigt kass människa som måste gotta sig i att nedvärdera andra jämt och ständigt.. Finns ju fan inte en enda tråd på forumet där du inte bedriver häxjakt utav någon eller något..
Axel kan säkert lägga ut ett dressyrprotokoll, kan du?
Vad har dressyrprotokoll med saken att göra öht?
Trevligast vore väl att inte kommendera det tekniska i ridningen när det dels ligger i en "sån" tråd och dels är rätt uppenbart att man inte kan kräva så mycket i den situationen.
Om så vore, det är väl lika bra som en bild eller film?
Men du kanske ligger lite på samma nivå där.. att en hel ridhistoria kan utläsas ifrån ett papper från en ridrunda på 6minuter....
Vad har dressyrprotokoll med saken att göra öht?
Kanske ska ett dressyrprotokoll med höga poäng bevisa att ryttaren är bättre än andra ryttare på forumet och iom det ha rätt att bedöma och döma andra ryttare?
Har inget med saken att göra ö h t alltså.
Tar lång tid innan man rider in sig på en häst, ingen jag känner skulle kunna sitta upp på vilken häst som helst & rida den fullständigt korrekt oavsett hur välutbildad den skulle vara.
Det tar tid.
Se bara på Totilas nya ryttare, han sitter på en fullutbildad häst & det ser långt ifrån lika harmoniskt ut som när Edward Gaal red honom.
Desmond O`Brien satt upp på min för några år sedan. Han är 2000 gånger skickligare ryttare än mig & vad jag någonsin kommer att bli. Min häst blev spänd, släppte ryggen, gick bakom hand & otroligt stressad med korta steg.
Han lugnade sig igen så fort jag fick tillbaka honom.