Bukefalos 28 år!

Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om jag inte vet vad jag ska till mig. Hur ska jag kunna ta till mig ?
Spela i rockband är det konkreta jag har fått. Tyvärr , är jag helt ointresserad av det.
Det är verkligen inte det enda konkreta du fått i tråden.

Jag håller med @Miran att du skulle behöva läsa om den här tråden. Försök ta till dig vad folk skriver istället för att avfärda allt direkt. Du har fått jättemycket tips och råd i denna, och även i andra trådar, men allt för oftast avfärdar du allt som inte tillhör din sanning. Ingen kan hjälpa dig om du inte försöker lite själv.
 
Ett litet tankeexperiment:
Tycker du och alla dina kompisar som är intresserade av kvinnor att exakt samma saker är attraktiva?

Detta är spännande tycker jag! Jag tänker ofta på hur olika män jag och mina bästa vänner fallit för, från stor, bullrig och extremt social till liten, tanig och väldigt introvert. Jag gillar dem extremt mycket allihop, men skulle aldrig kunna leva med någon av dem förutom min egen.
 
Ett litet tankeexperiment:
Tycker du och alla dina kompisar som är intresserade av kvinnor att exakt samma saker är attraktiva?

Nej, vi har nog lite olika smak på kvinnor.
Min kompis som jag drog i ett tidigare exempel som får kvinnor på krogen. Är svag för kvinnor med utländskt påbrå, gärna lång, inte för smal å inte för tjock. En tjej han träffade på krogen tyckte han egentligen var för smal medan jag tyckte hon var perfekt. Dock är nuvarande partner kort med utländsk bakgrund. Men för sex har han nästan inga krav alls som det verkar, bara han får ligga så kan han ligga med nästan alla på krogen... Medan jag ser kanske 1-3 stycken på hela stället som intresserar mig.
 
Nej, vi har nog lite olika smak på kvinnor.
Min kompis som jag drog i ett tidigare exempel som får kvinnor på krogen. Är svag för kvinnor med utländskt påbrå, gärna lång, inte för smal å inte för tjock. En tjej han träffade på krogen tyckte han egentligen var för smal medan jag tyckte hon var perfekt. Dock är nuvarande partner kort med utländsk bakgrund. Men för sex har han nästan inga krav alls som det verkar, bara han får ligga så kan han ligga med nästan alla på krogen... Medan jag ser kanske 1-3 stycken på hela stället som intresserar mig.
Så män har olika smak?
Hur kan du då förvänta dig att få enkla svar vad kvinnor Vill ha?
Och när alla säger att det är olika är det för att kvinnor är konstiga.
 
Så män har olika smak?
Hur kan du då förvänta dig att få enkla svar vad kvinnor Vill ha?
Och när alla säger att det är olika är det för att kvinnor är konstiga.
Tycker @stjarnhimmel säger det bra.
Om inte du och de du känner som är intresserade av kvinnor har samma smak. Varför blir du då så förvånad över att du får olika svar från oss?

Inte förvånad.
Men det finns vissa manliga egenskaper som kvinnor attraheras av mer än andra.
Exempelvis är Brad Pitt och Ryan Gosling otroligt populär bland kvinnor.
Medans
Steve Buscemi inte direkt är det.

Det handlar dels om personligheter och utseende.
 
Inte förvånad.
Men det finns vissa manliga egenskaper som kvinnor attraheras av mer än andra.
Exempelvis är Brad Pitt och Ryan Gosling otroligt populär bland kvinnor.
Medans
Steve Buscemi inte direkt är det.

Det handlar dels om personligheter och utseende.
Men det spelar ju ingen roll för dig i ditt letande?
Någonstans måste man ju acceptera Läget- man måste acceptera att man inte är Brad Pitt och istället göra det bästa man kan utifrån den man är.
 
Men det spelar ju ingen roll för dig i ditt letande?
Någonstans måste man ju acceptera Läget- man måste acceptera att man inte är Brad Pitt och istället göra det bästa man kan utifrån den man är.

JO, så är det ju. Behöver ju inte betyda att man inte vill träffa någon för det.
 
JO, så är det ju. Behöver ju inte betyda att man inte vill träffa någon för det.
Men kom igen... Hur många män är som Brad Pitt?
Mängder av män har partner fastän de är det som du menar att kvinnor inte vill ha.
Kan du inte istället bli uppmuntrad av det? Varför ser du bara det negativa hela tiden?
Tom Cruise är för övrigt 1.70 lång ... Hur långt hade han kommit om han lät längden stoppa honom...
 
Men kom igen... Hur många män är som Brad Pitt?
Mängder av män har partner fastän de är det som du menar att kvinnor inte vill ha.
Kan du inte istället bli uppmuntrad av det? Varför ser du bara det negativa hela tiden?
Tom Cruise är för övrigt 1.70 lång ... Hur långt hade han kommit om han lät längden stoppa honom...

Jo, jag vet ju det.
Jag ser hela tiden män som jag i mina ögon inte kan förstå hur dom har träffat en sån tjej.
Jag är väldigt nyfiken på vad dessa män har som inte jag har :) .
 
Men det handlar kanske inte om vad du saknar och de har. Det handlar om att de två personerna i förhållandet tycker om varandra!

Naturligtvis, men hur kom dom i kontakt med varandra från första början.
Hur fick han hennes uppmärksamhet. För det är oftast åt det hållet... att mannen tar första steget.
 
Jo, jag vet ju det.
Jag ser hela tiden män som jag i mina ögon inte kan förstå hur dom har träffat en sån tjej.
Jag är väldigt nyfiken på vad dessa män har som inte jag har :) .
Och jag tror att just det är problemet- jämförandet med andra och tron på att det går att säga exakt vad som saknas.
Och att det du saknar är något som du kan skaffa och exakt då får du den perfekta flickvännen.
Det låter som en prestation? Skaffa en flickvän? Som man skaffar ett jobb eller något materiellt istället för att det är två personer som trivs ihop och mår bra av varandras sällskap.
 
Och jag tror att just det är problemet- jämförandet med andra och tron på att det går att säga exakt vad som saknas.
Och att det du saknar är något som du kan skaffa och exakt då får du den perfekta flickvännen.
Det låter som en prestation? Skaffa en flickvän? Som man skaffar ett jobb eller något materiellt istället för att det är två personer som trivs ihop och mår bra av varandras sällskap.

För mig är det en prestation. Att skaffa sig en nybyggd villa är enklare, materiella saker, likaså ett jobb är enklare att skaffa. Det finns klara riktlinjer på hur du kan bli miljonär eller fixa ett jobb.
 
Jag saknar tvåsamhet, sex, närhet, bekräftelse. Varje gång jag ser en attraktiv tjej så blir man påmind. När jag var tillsammans med mitt ex så var det bara henne.
Saknaden vart större efter senaste exet tror jag.
Jag har en undran.
Hur tänker du om andra människor?
Alla människor har svårigheter i livet, en del mer, en del mindre.
Hur tänker du att de hanterar det?
Hur gör de för att fortsätta leva så bra liv som möjligt?
Vad tror du? Hur går det till?
 
en
Naturligtvis, men hur kom dom i kontakt med varandra från första början.
Hur fick han hennes uppmärksamhet. För det är oftast åt det hållet... att mannen tar första steget.
De kanske jobbade tillsammans, fick bord bredvid varandra på en restaurang. Hon sålde sin bil, han svarade på en annons om att köpa hundvalpar. Middag med gemensamma vänner där en tredje part började prata om ett ämne och så började alla på middagen prata om något (dvs "ingen" tog första kontakten). Hur ska vi veta hur folk möts?
Och ang första steget så har jag väldigt blandad erfarenhet om vem som "börjat", både när det gäller mig själv och kompisar.
 
Jag har en undran.
Hur tänker du om andra människor?
Alla människor har svårigheter i livet, en del mer, en del mindre.
Hur tänker du att de hanterar det?
Hur gör de för att fortsätta leva så bra liv som möjligt?
Vad tror du? Hur går det till?

Jag vet inte. Jag vet inte hur olika människor hanterar olika svårigheter i livet. Alla har väl sitt sätt antar jag.
Jag är väl den som sätter mig ner och försöker analysera....
 
Hört talas om Sophia Loren o Carlo Ponti? Hon ansågs världens vackraste kvinna av sin samtid o bar alltid väldigt höga klackar, hennes make var korpulent o ca 20 - 25 cm kortare, deras äktenskap var mycket lyckligt äktenskapet tog slut iom hans död.
Hört talas om Jacgueline Kennedy o Aristoteles Onassis, något liknande där, han var faktiskt ganska ful, äktenskapet var mycket lyckligt, enligt ryktena mycket beroende på att de var så kompatibla i sängen, de höll ihop tills han dog.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 235
Senast: ako
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 132
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 345
Senast: Ava22
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 752

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp