Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, men det svarade inte på fråga nummer två :).
Man kanske trivs med sig själv och den man är. Men är fortfarande singel ?
De flesta människor är intressanta på ett eller annat sätt och om det är något man kan och tjänar på att bli bättre på är det att dela med sig av saker som är intressanta och gör en intressant och attraktivt. Det är där kvinnor har så att säga fördelen efter som sexuella attraktionen skapar grundintresset som sedan gör att man även får reda på mer om personligheten och personen. Så att lära dig och att våga visa vem du är vad du tycker och vad du känner är något som kommer vara mer hjälpsamt för dig :)
 
Jo, jag kan visst gå med honom. Enda skillnaden är att tjejer raggar på honom och inte mig.
Jag avundas inte honom. Men han tycker det är jobbigt då han har fru och barn.
Vi är rätt lika varann till sättet och barndomskompisar. Utseendemässigt rätt lika också...båda vältränade. Han lite biffigare och han är 15 cm längre.
Har provat Bumble, HP, Happn.

Han får förmodligen ragg för att han är avslappnad, trygg, säker och inte desperat. Han är ute med dig för att dansa/mingla men vill inte ha något mer = lättsamt trevlig.

Trygga, öppna, humoristiska män är sexigt. Så är det bara.
 
Varför är det så farligt att vara singel?
Är det för att du saknar tvåsamhet, eller för att det känns som ett misslyckande att vara singel?

Jag saknar tvåsamhet, sex, närhet, bekräftelse. Varje gång jag ser en attraktiv tjej så blir man påmind. När jag var tillsammans med mitt ex så var det bara henne.
Saknaden vart större efter senaste exet tror jag.
 
Han får förmodligen ragg för att han är avslappnad, trygg, säker och inte desperat. Han är ute med dig för att dansa/mingla men vill inte ha något mer = lättsamt trevlig.

Trygga, öppna, humoristiska män är sexigt. Så är det bara.

Hur ser du om någon är avslappnad , trygg och säker på krogen ? Han brukar inte göra så mkt. Kan bara stå rakt upp och ner.
 
Jag måste bara fråga vem som döpte den här tråden till "Stora Hero-tråden"? Är det en sammanslagning av alla trådar som handlar om Heros behov av bekräftelse eller har Hero själv kallat den det?
 
Jag måste bara fråga vem som döpte den här tråden till "Stora Hero-tråden"? Är det en sammanslagning av alla trådar som handlar om Heros behov av bekräftelse eller har Hero själv kallat den det?

Det är en mod som har skapat den. Skulle gissa på @Killaloe . Som kanske kan svara på frågan.
 
Ja det är väl just det, HAN ÄR SIG SJÄLV och har en bra självkänsla ihop med en trygg manlighet.

Män som försöker förmycket är det värsta jag vet, det skall komma inifrån.

Och jag tycker tvärtom.
Han tränar på gym 5 dagar i veckan, har stora tatueringar på armarna och trasiga byxor. Han är rätt försynt som person men när han får alkohol så blir han annorlunda. Men han verkligen anstränger sig för det han tror tjejer faller för...
Jag skulle säga att han är lite omogen och mkt svag för grupptryck. Men han har väl mognats lite sen han skaffa familj.
 
Jag har nu läst en massa om och av dig Hero, du dyker upp överallt på Buke och det handlar alltid bara om dig själv. Du har fått hur många råd som helst, men de verkar inte riktigt gå in.

Du svarar oftast vänligt och artigt på ytan, men under ytan finns något annat och jag tror att det är det som är ditt problem. Det är naturligtvis inte roligt att känna sig ensam, utanför, bortvald och inte tillräckligt attraktiv. Det är inte roligt för någon att känna så. Alla människor vill väl bli uppskattade och gärna älskade precis som de är. Det kan kännas väldigt orättvist att vissa blir det helt utan märkbar ansträngning medan andra försöker anpassa sig in absurdum utan att lyckas.

Hur du än letar kommer du inte att hitta den magiska nyckeln som förklarar allting för dig och gör världen begriplig. Det finns ingen mirakelmetod för att bli älskad.

Men ett av dina största problem är att du är mer intresserad av dina egna frågor än av de svar du får. Jag tror att det kan vara så att det beteendet går igen när du letar en partner. Nämligen att du hela tiden utgår från dig själv och inte har förmågan att förstå hur andra känner. Det finns ingen mall. Jag tror att du skulle vinna mycket på alla plan om du började lyssna på andra människor i stället för att säga att de har fel så fort det inte stämmer med dina teorier som du har läst dig till.

Du behöver inte göra om dig. Men du ska heller inte försöka göra om andra. Vill du förstå andra bättre måste du lära dig att lyssna. Att skafgfa en partner är inte som att köpa en hund eller en assessoar.
 
Okej, men det svarade inte på fråga nummer två :).
Man kanske trivs med sig själv och den man är. Men är fortfarande singel ?

Ja, så kan det givetvis vara. Finns ju många människor som är singlar, både frivilligt och ofrivilligt. Det handlar naturligtvis inte om att alla som är ofrivilligt singel inte är sig själv, det krävs ju också att man hittar en person som gillar en och som man själv gillar. Det är inte helt lätt och det finns heller inte något som garanterar framgång. Jag tycker ofta det känns som att det är helt otroligt att så många människor ändå har relationer när det är så mycket som måste klaffa.
 
Jag har nu läst en massa om och av dig Hero, du dyker upp överallt på Buke och det handlar alltid bara om dig själv. Du har fått hur många råd som helst, men de verkar inte riktigt gå in.

Du svarar oftast vänligt och artigt på ytan, men under ytan finns något annat och jag tror att det är det som är ditt problem. Det är naturligtvis inte roligt att känna sig ensam, utanför, bortvald och inte tillräckligt attraktiv. Det är inte roligt för någon att känna så. Alla människor vill väl bli uppskattade och gärna älskade precis som de är. Det kan kännas väldigt orättvist att vissa blir det helt utan märkbar ansträngning medan andra försöker anpassa sig in absurdum utan att lyckas.

Hur du än letar kommer du inte att hitta den magiska nyckeln som förklarar allting för dig och gör världen begriplig. Det finns ingen mirakelmetod för att bli älskad.

Men ett av dina största problem är att du är mer intresserad av dina egna frågor än av de svar du får. Jag tror att det kan vara så att det beteendet går igen när du letar en partner. Nämligen att du hela tiden utgår från dig själv och inte har förmågan att förstå hur andra känner. Det finns ingen mall. Jag tror att du skulle vinna mycket på alla plan om du började lyssna på andra människor i stället för att säga att de har fel så fort det inte stämmer med dina teorier som du har läst dig till.

Du behöver inte göra om dig. Men du ska heller inte försöka göra om andra. Vill du förstå andra bättre måste du lära dig att lyssna. Att skafgfa en partner är inte som att köpa en hund eller en assessoar.

Tack , för dit svar.
Jag försöker verkligen lyssna.
Men man får väldigt generella och väldigt otydliga svar som är fri för tolkning.
Inget som egentligen får mig att förstå vad som menas . Men det är väl så att mänsklig interaktion och attraktion är så komplext att det inte går att beskriva i bara ord...
 
Jag tycker ofta det känns som att det är helt otroligt att så många människor ändå har relationer när det är så mycket som måste klaffa.

Jag håller med dig! Jag finner det lika fascinerande.
Det är väl helt enkelt så att vissa personligheter och utseenden är mer attraktiva än andra. Vissa förblir singlar och vissa hinner inte ens lämna en relation innan man är inne i nästa.
 
Tack , för dit svar.
Jag försöker verkligen lyssna.
Men man får väldigt generella och väldigt otydliga svar som är fri för tolkning.
Inget som egentligen får mig att förstå vad som menas . Men det är väl så att mänsklig interaktion och attraktion är så komplext att det inte går att beskriva i bara ord...

"Inte går att beskriva i bara ord ..." så kan du väl inte skriva till en författare. :)

Du kanske TROR att du försöker lyssna, men du har fel. Du lyssnar/läser enbart på en ytlig nivå och passar det inte in i din världsbild så avfärdar du det alldeles för lätt.

Jag föreslår att du läser om den här tråden, långsamt, helst flera gånger. Läs gärna högt för dig själv (det låter fånigt men gör att hjärnan tar in infon på ett annat sätt än när du läser tyst) och anteckna gärna saker som kommer igen gång på gång. Du kommer att finna mönster i hur folk uppfattar dig och dina ord. Fundera över dessa mönster även om de inte alls passar ihop med din självbild. Då kanske du ser det som är uppenbart för många av oss.

Nämligen att: Du kanske TROR att du försöker lyssna, men du har fel. Du lyssnar/läser enbart på en ytlig nivå och passar det inte in i din världsbild så avfärdar du det alldeles för lätt.
 
Tack , för dit svar.
Jag försöker verkligen lyssna.
Men man får väldigt generella och väldigt otydliga svar som är fri för tolkning.
Inget som egentligen får mig att förstå vad som menas . Men det är väl så att mänsklig interaktion och attraktion är så komplext att det inte går att beskriva i bara ord...
Första steget är att folk måste veta om att man finns och på ett eller annat sätt ge en uppmärksamhet och det är där man kan vara rik, lång, vältränad, ha rosa hår, vara utåtagerande etc kommer in i bilden dvs något som gör att folk lägger 5 sekunder av uppmärksamhet på en där man sedan kan vara en person som är intressant.

Jag gissar utan att vara elak att du är ganska så att säga grå och intetsägande i din "offentliga person" och det är inget fel i det men det gör också att du antagligen bara blir en del i en stor massa och du får aldrig chansen att riktigt visa vem DU är.

Du har säkerligen fina sidor och lite sämre sidor ungefär som alla andra och för många så krävs det att man prövar en hel del pusselbitar innan man hittar en som man passar med och när man som du är introvert lagd och lite "grå" så får du inte tillräckligt med uppmärksamhet och intresse "gratis" för att du ska kunna visa din personlighet för särskilt många personer. Det mest effektiva för dig kommer att öka dina exponeringsmöjligheter och att lära dig bli bättre på att dela med dig av dig själv när du väl får möjligheten :)
 
Jag håller med dig! Jag finner det lika fascinerande.
Det är väl helt enkelt så att vissa personligheter och utseendet är mer attraktiva än andra. Vissa förblir singlar och vissa hinner inte ens lämna en relation innan man är inne i nästa.

Jag tror att man drar ner sig själv om man tror att det handlar om att man är oattraktiv till utseende och/eller personlighet. Jag vet flera fantastiska män och kvinnor som har svårt att hitta en partner trots att jag tycker att de har underbara personligheter och är attraktiva. Sen är det såklart lätt att fastna i att det handlar om ens utseende eller personlighet, det har jag gjort själv i perioder när jag inte lyckats hitta rätt, och ibland kan man såklart behöva rannsaka sig själv för att se om man beter sig på ett dåligt sätt eller om man kan agera annorlunda, men ibland är det faktiskt ingenting man själv gör som är fel och då får man bara fortsätta.
 
Ett litet tankeexperiment:
Tycker du och alla dina kompisar som är intresserade av kvinnor att exakt samma saker är attraktiva?

Edit; skulle kanske passat bättre i andra tråden. Men äh det är ju samma handling i båda nu
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 949
Senast: ako
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 962
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 333
Senast: Ava22
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 696

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp