Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gör ett undantag den här gången och besvarar dig, läs noga nu så har du svaret i livets alla undringar @Hero

Till och börja med så är jag inte komplex på något sätt utan jag har en del enkla så regler och önskemål som jag håller mig till för att jag ska vara nöjd.
Fast för att inte behöva krångla så löser jag det på ett ganska smidigt sätt.
Skulle jag träffa en karl som är 175 cm lång så är det totalt kört och för att undvika det problemet i mitt liv så har jag givetvis en mätsticka på väggen i hallen, några har rullat ut och ner för trappen andra har fått kaffe.
Det finns liksom ingenting som kan få mig att höja ögonbrynen i det fallet, aldrig.
Fungerat väldigt fint och givande hittills.

Good for you.
 
Handlar tråden egentligen om att du vill ha tips på vad DU ska göra för att kvinnor ska attraheras av DIG? Får lite den känslan av dina svar.
Isåfall är nog svaret (tyvärr) att det inte finns nåt enkelt svar eller universallösning.

Men det var ju faktiskt någon som sa rockband, så givetvis måste alla karlar som träffat någon spela i rockband :idea:
/Sthu, som är gift med världens mest omusikaliska man och har en minst lika omusikalisk far, men min syster har ju trots allt en man som kan spela gitarr och sjunga så det gills kanske inte?
 
Men det var ju faktiskt någon som sa rockband, så givetvis måste alla karlar som träffat någon spela i rockband :idea:
/Sthu, som är gift med världens mest omusikaliska man och har en minst lika omusikalisk far, men min syster har ju trots allt en man som kan spela gitarr och sjunga så det gills kanske inte?

Men jag är så EXTREMT ointresserad av män som spelar i rockband, vad ska jag göra då? 😱😱😱😱😱
 
Typiskt! Men jag kanske helt enkelt inte gillar män som är sig själva då! Skönt att ha rett ut det.

Det är ju det vanliga klyschiga svaret man får. Att man ska vara sig själv.
Vilka är det som inte är sig själva ? Och vad ska man göra om vara sig själv inte fungerar ?
 
Det är ju det vanliga klyschiga svaret man får. Att man ska vara sig själv.
Vilka är det som inte är sig själva ? Och vad ska man göra om vara sig själv inte fungerar ?

Folk som ställer frågor på Buke om vad man ska göra för att attrahera kvinnor känns som just den typen som inte är sig själv.

Om vara sig själv inte funkar så kanske man helt enkelt ska fortsätta vara sig själv tills man hittar någon som faktiskt tycker om dig för den du är och det du erbjuder.
 
Det är ju det vanliga klyschiga svaret man får. Att man ska vara sig själv.
Vilka är det som inte är sig själva ? Och vad ska man göra om vara sig själv inte fungerar ?

Utvecklas, grejen är att du inte VILL göra något åt det. Folk kan ge dig alla tips men du vill inte ta till dig något, det är inte lätt att utvecklas. Det krävs att man faktiskt tar till sig det folk säger, ibland måste man till och med tvinga sig till det ett tag för att faktiskt förstå. Du har aldrig uppvisat några tecken på det, du vill inte ens fundera på det. Därför kommer du va kvar på exakt samma ställe vid denna tiden nästa år.
 
Folk som ställer frågor på Buke om vad man ska göra för att attrahera kvinnor känns som just den typen som inte är sig själv.

Om vara sig själv inte funkar så kanske man helt enkelt ska fortsätta vara sig själv tills man hittar någon som faktiskt tycker om dig för den du är och det du erbjuder.

Det lät inte som nån bra strategi.
Ändrar man inte mönstret , lär man inte få något annat resultat.
 
Utvecklas, grejen är att du inte VILL göra något åt det. Folk kan ge dig alla tips men du vill inte ta till dig något, det är inte lätt att utvecklas. Det krävs att man faktiskt tar till sig det folk säger, ibland måste man till och med tvinga sig till det ett tag för att faktiskt förstå. Du har aldrig uppvisat några tecken på det, du vill inte ens fundera på det. Därför kommer du va kvar på exakt samma ställe vid denna tiden nästa år.

Vad har jag fått för tips av dig ? Att man ska vara feminin ? Vad innebär det ?
 
Det bästa tipset jag kan ge dig är att sluta jaga att vara attraktiv och istället bara försöka vara tillfreds med att du är just nu men att du kan förändras över tid och istället bara arbeta med att försöka exponera och "erbjuda" dig själv både irl genom hobbies, aktiviteter, fester, krogen och online på sådant som tinder, hp, forum osv.

Visa din person och personlighet och kontakta personer som du attraheras av och låt det sedan ske som det sker. Du kommer inte kunna jaga att blir attraktiv eller förändra dig själv på ett sätt som gör meningsfull skillnad och om något så kommer du bara tappa dig själv på vägen. Läs mer (skönlitteratur och facklitteratur, kanske studera någon kurs på distans, utforska lite ny musik och annan kultur och dela med dig av din upplevelse och tankar..)

Jag tror du kommer lyckas bättre både som person och romantiskt om du bara lär dig dela med dig av dig själv och genom att lära dig utforska vem du själv är och vem du kan bli.
 
Det är ju det vanliga klyschiga svaret man får. Att man ska vara sig själv.
Vilka är det som inte är sig själva ? Och vad ska man göra om vara sig själv inte fungerar ?

De som inte är sig själva är sådana som försöker vara något de inte är. Som tillexempel försöker anpassa sig till vad de tror är attraktivt när det inte alls är vad de själva tycker om. Jag hade tillexempel en period när jag var 20 när jag försökte bli en musiknörd för att jag tyckte det var så coolt att kunna mycket om musik. Det gick dock åt skogen eftersom jag är väldigt ointresserad av all musik som inte är Håkan Hellström och Broder Daniel typ. Det är inte lätt att försöka vara någon man inte är, det kräver så mycket energi. När jag väl accepterade att jag är en tönt som lyssnar på samma musik som när jag var 14, som fortfarande kan alla repliker ur Sagan om ringenfilmen utantill och som faktiskt är väldigt nöjd med att se på tv en hel helg har mitt liv blivit så mycket bättre. Jag har fått betydligt fler vänner och mår mycket bättre i mig själv.
 
De som inte är sig själva är sådana som försöker vara något de inte är. Som tillexempel försöker anpassa sig till vad de tror är attraktivt när det inte alls är vad de själva tycker om. Jag hade tillexempel en period när jag var 20 när jag försökte bli en musiknörd för att jag tyckte det var så coolt att kunna mycket om musik. Det gick dock åt skogen eftersom jag är väldigt ointresserad av all musik som inte är Håkan Hellström och Broder Daniel typ. Det är inte lätt att försöka vara någon man inte är, det kräver så mycket energi. När jag väl accepterade att jag är en tönt som lyssnar på samma musik som när jag var 14, som fortfarande kan alla repliker ur Sagan om ringenfilmen utantill och som faktiskt är väldigt nöjd med att se på tv en hel helg har mitt liv blivit så mycket bättre. Jag har fått betydligt fler vänner och mår mycket bättre i mig själv.

Okej, men det svarade inte på fråga nummer två :).
Man kanske trivs med sig själv och den man är. Men är fortfarande singel ?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 919
Senast: ako
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 953
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 332
Senast: Ava22
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 694

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp