Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är hög musik där också. Killar raggar inte alls så fult som på vanliga klubbar. Det är inte heller (som regel) några slagsmål bland karlarna. Skulle säga att karlar inom en subkultur raggar med större finess. Antagligen eftersom man är i bland vänner.

Du pratar mkt om killarna raggar. Raggar du själv ?
 
Jag kan inte säga att jag bryr mig nämnvärt om antalet vänner en person har. Men alltså social kompetens är ju sexigt.
Varför nämnde du att han hade tre gånger så många vänner på FB då ? :confused:
Jag tror ärligt inte att jag skulle klicka med en person som värderade antalet vänner på FB.
 
Så din poäng är att du tror att jag har en chans på de där fåtal tjejerna som intresserar mig om jag försökte ? Eller tillhör du själv inte snyggingkategorin ?

Min poäng - som flögt högt över målet - är att du ska sluta tro att de soM du vid köttmarknadsscanningen betecknar som intressanta är de enda som kan attrahera dig/vara intressanta. Att du ska sluta ragga och börja umgås.

Jag betecknas som snygg även om jag inte håller med. Som ung (jag är en hel del äldre än dig gissar jag) hade jag i princip aldrig minsta problem få den jag ville ha och saknade sällan förslag. Men, och läsa noooga nu, de (få) gånger jag gick ut med inställningen att hitta någon/ragga/leta var de svåraste. Om jag gick ut ofixad i stickad tröja bara för kompisen tjatade, och absolut inte ville ragga/raggas på, så fick jag freda mig mot intresset. Människor som uppenbart söker är oattraktiva oavsett alla parametrar. Människor som slappnar av, är sig själv och umgås är tusen gånger mer attraktiva.

Så gå ut för att umgås/ha kul/dricka öl. INTE för att leta/ragga. Prata med folk, främlingar alltså. Förutsättningslöst, utan att bry dig om ifall de är snygga eller fula, tjocka eller smala, fuckable eller ej..

DET är min - och halva trådens - poäng.
 
Krogen är ganska meningslöst om det inte är något man uppskattar från början och inte har i sig naturligt att umgås med främlingar. Då är det bättre med vängruppsevents eller hobbyevents så att man om inget annat har något annat som är kul med det. Jag tror det skulle passa bättre för dig än något som krogen som bara handlar om köttmarknad alternativt umgås med främlingar.
 
Krogen är ganska meningslöst om det inte är något man uppskattar från början och inte har i sig naturligt att umgås med främlingar. Då är det bättre med vängruppsevents eller hobbyevents så att man om inget annat har något annat som är kul med det. Jag tror det skulle passa bättre för dig än något som krogen som bara handlar om köttmarknad alternativt umgås med främlingar.

Lite så.
Min kompis pratar ju med alla typ när han blir lite full. Och konversationerna är skrattretande ibland mellan fulla människor. Själv känner jag mig mest som ett UFO inne på krogen som inte riktigt hör hemma. Att starta en konversation är nästan hopplöst.
Träffade en tjejbekant som krama mig sist och försökte prata med mig. Men det kändes förfärligt att jag fick säga va? hela tiden och förstod knappt vad hon sa.
 
Angående det där med att folk umgås utan att ragga och bara lär känna varandra och så..

Jag var ett tag väldigt aktiv och spelade ett spel online väldigt mycket och hade två konton, ett som jag bara vara jag på och ett som jag var jag på men inte uppenbarligen tjej. Jag spelade och så att säga "umgicks" med samma folk och spelare i spelet men det kontot som var jag fick mycket fler vänner och bättre mottagande generellt än det andra som visserligen klarade sig rätt bra också men inte ens fick en i närheten samma sociala umgänge. Det var väldigt få som uppenbarligen raggade så de hade då lika gärna kunnat umgås med det "andra" kontot men trots att jag mycket mer sällan är online på "jagkontot" så har det fler vänner och får mer social interaktion.

Så bara för att det inte är uppenbart raggande så verkar det som om det trots det finns ett könsstyrt intresse och jag har svårt att tro att samma fenomen inte skulle gälla i verkliga livet men det är ju lite svårare att "blindtesta".
 
Angående det där med att folk umgås utan att ragga och bara lär känna varandra och så..

Jag var ett tag väldigt aktiv och spelade ett spel online väldigt mycket och hade två konton, ett som jag bara vara jag på och ett som jag var jag på men inte uppenbarligen tjej. Jag spelade och så att säga "umgicks" med samma folk och spelare i spelet men det kontot som var jag fick mycket fler vänner och bättre mottagande generellt än det andra som visserligen klarade sig rätt bra också men inte ens fick en i närheten samma sociala umgänge. Det var väldigt få som uppenbarligen raggade så de hade då lika gärna kunnat umgås med det "andra" kontot men trots att jag mycket mer sällan är online på "jagkontot" så har det fler vänner och får mer social interaktion.

Så bara för att det inte är uppenbart raggande så verkar det som om det trots det finns ett könsstyrt intresse och jag har svårt att tro att samma fenomen inte skulle gälla i verkliga livet men det är ju lite svårare att "blindtesta".
Min sambo som är en man men som spelat en kvinnokaraktär och då även angett kvinna som kön i kontaktinfon, har helt andra upplevelser än du. Han fick ta emot enorma mängder hot och andra otrevligheter när han var kvinna jämfört när han spelar som man.
 
Lite så.
Min kompis pratar ju med alla typ när han blir lite full. Och konversationerna är skrattretande ibland mellan fulla människor. Själv känner jag mig mest som ett UFO inne på krogen som inte riktigt hör hemma. Att starta en konversation är nästan hopplöst.
Träffade en tjejbekant som krama mig sist och försökte prata med mig. Men det kändes förfärligt att jag fick säga va? hela tiden och förstod knappt vad hon sa.
Fast det är ju en anledning till att stå eller sitta nära, eller dra med henne ut till rökrutan?

Konversationer kan garanterat vara skrattretande. Men o andra sidan så kan det vara väldigt roligt att spendera hela kvällen prata om saker med nya personer som man ALDRIG trodde man skulle prata med. Hittar man någon att skratta med så har ju den personen ett stort försprång till "nånting mer".
 
Min sambo som är en man men som spelat en kvinnokaraktär och då även angett kvinna som kön i kontaktinfon, har helt andra upplevelser än du. Han fick ta emot enorma mängder hot och andra otrevligheter när han var kvinna jämfört när han spelar som man.
Du menar att folk lägger till honom för att uttala hot eller att man hotar i självaste spelet?
 
Angående det där med att folk umgås utan att ragga och bara lär känna varandra och så..

Jag var ett tag väldigt aktiv och spelade ett spel online väldigt mycket och hade två konton, ett som jag bara vara jag på och ett som jag var jag på men inte uppenbarligen tjej. Jag spelade och så att säga "umgicks" med samma folk och spelare i spelet men det kontot som var jag fick mycket fler vänner och bättre mottagande generellt än det andra som visserligen klarade sig rätt bra också men inte ens fick en i närheten samma sociala umgänge. Det var väldigt få som uppenbarligen raggade så de hade då lika gärna kunnat umgås med det "andra" kontot men trots att jag mycket mer sällan är online på "jagkontot" så har det fler vänner och får mer social interaktion.

Så bara för att det inte är uppenbart raggande så verkar det som om det trots det finns ett könsstyrt intresse och jag har svårt att tro att samma fenomen inte skulle gälla i verkliga livet men det är ju lite svårare att "blindtesta".

Stämmer nog i verkliga livet också.
Men kanske blir extra tydligt i gamer-kretsar. Då jag höll på så fanns det inte många tjejer som spelade iaf :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 920
Senast: ako
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 956
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 332
Senast: Ava22
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 694

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp