Stora hoppschabrak??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Panter
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 951
P

Panter

Var fasen hittar man det??? :confused: :confused: Jag hittar bara sånna där pyttesmå som inte täcker halva sadeln ens :mad: :mad:

Sv: Stora hoppschabrak??

De kallas för det mesta allroundschabrak när de är "hela", men fungerar utmärkt på en hoppsadel ändå.

Så det finns alltså inte stora hoppschabrak? När jag har allroundschabrak på hoppsadeln glider dom bara inunder sadeln även om jag satt fast dem.. Några tips?

köp de där med klossar från Hööks. Verkar praktiskt.

Trist! Men det kanske beror mer på märke än modell?
Jag har stora allroundschabrak till min hoppsadel, och den är ändå 2 cm mer framskuren än vanligt. De ligger snyggt och stilla.

Samma här.....
Jacson har ett jättebra med kardborre, passar perfekt till mina sadlar. Billigt är det också. :)

Jag har Amigo schabrak till min hoppsadel och det funkar :)

Panter skrev:
Så det finns alltså inte stora hoppschabrak? När jag har allroundschabrak på hoppsadeln glider dom bara inunder sadeln även om jag satt fast dem.. Några tips?
glider schabraken in under sadeln så sitter inte sadeln bra.. sitter sadeln bra så ska inte schabraken/vojlockarna röra sig alls..

Har också Amigo och dom är bra poch sitter stilla under hoppsadeln..

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
866
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
975
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Hjälp

Hund, Katt, Andra Djur