Stora jobbsökartråden

Sv: Stora jobbsökartråden

Vad roligt, grattis! Låter ju ändå rätt lovande :) Glöm inte att vara trevlig och hälsa på alla, inte bara högsta cheferna ;) Kommer gå jättebra!

Tack! Ja det känns fruktansvärt roligt :D Jag ska vara så trevlig jag bara kan, lovar!!

Var på den andra intervjun idag, kändes helt okej! Men men, nu får vi se vad de säger. De hade sållat rätt ordentligt bland ansökningarna, så det kändes roligt att få komma in på intervju iallafall! Jag har ingen yrkeserfarenhet av rollen, och det visste de om, så på vis kändes det extra roligt att få komma på intervjun iallafall :D

Nej men, STORT grattis!! Du hade tålamod att vänta tills de ringde dig? :D Vad roligt, vad var det för jobb? Jag tror jag missat att läsa det?!?

Tack!!

Haha, nä jag hade inte det faktiskt, jag ringde dem strax före halv tre.. Onsdag eftermiddag tyckte jag det var okej att ringa, tyckte det började närma sig slutet av "i början av veckan" då =P haha.

Hon verkade inta ta illa vid sig iaf och hon sa det med när jag ringde att de haft problem med sitt system, annars hade hon ringt lite innan och att hon varit på väg att ringa mig =D

Har nog inte skrivit det heller =). Det är som butiksdemonstratör/matinspiratör. =)

//r

Haha, härligt! Det är bra att vara entusiastisk :D

Det är ett roligt jobb, jag har gjort några dagar som butiksdemonstratör för flera herrans år sedan. Socialt och bra är det :D

Nu ska jag iväg på AF och verifiera mina tidigare anställningar och utbildningar. Sen ska jag nog meddela dem att jag är på god väg in i en anställning också, så hoppas jag på att slippa besöka dem några fler gånger :p

Typ dom jag kollar på alltså. Varför kan det inte komma in massa roliga jobb? Söker allt som inte är för långt norr ut...

Gud vad roligt! Grattis :bump: :D Älskar den här tråden alltså, så kul att läsa om hur vi alla kämpar oss fram!

Berätta lite mer om dina arbetsuppgifter, jag vet faktiskt inte vad en butiksdemonstratör/matinspiratör är för något!

Tack!! =D Ja, denna tråden är super!

Jag ska vara i olika matbutiker och bjuda kunderna på smakprov av olika produkter/rätter, prata om produkterna o så =).

//r

Grattis! :)

*kl*
Jag har verkligen en down-dag idag. Blä typ. Trivs inte på praktiken längre, vilket gör det hela jobbigare. Min egen dator har kraschat så jag måste använda praktikdatorn för att söka jobb. Samtidigt som jag mest känner mig ivägen och fel att använda datorn privat... Men jag är så uppgiven nu så det gör som inget längre. En månad till examen och jag har knappt fått ner halva rapporten i skrift...

Men jag fick iaf tummen ur och gick in på ams.se där jag hittade tre intressanta jobb som jag sökte på en gång!

Tack!

Vad jobbigt att du inte trivs längre på praktiken, är det av någon särskild anledning? Kanske finns någon lösning som kan göra att du trivs bättre...

Men vad bra att du hittade intressanta jobb iaf! Håller tummarna!

//r

Jag förstår dig. Sitter själv med mitt examensarbete och hittar igen motivation till det heller. Att det inte går ihop alls, gör ju inte det hela bättre.:banghead:

Sen har man ju oron om att man kanske inte kommer hitta jobb heller. :(

Tack!

Vad jobbigt att du inte trivs längre på praktiken, är det av någon särskild anledning? Kanske finns någon lösning som kan göra att du trivs bättre...

Men vad bra att du hittade intressanta jobb iaf! Håller tummarna!

//r

Njae, de har väl inte riktigt tid med mig. Och så har de nyanställt två st, iofs på uppgifter som jag är överutbildad för, men utan att ens fråga mig om det. Och jag har fått ta allt slitgöra som att ringa och tjata på att andra ska göra sitt jobb. Känner mig lite som en slasktratt :crazy:

Jag förstår dig. Sitter själv med mitt examensarbete och hittar igen motivation till det heller. Att det inte går ihop alls, gör ju inte det hela bättre.:banghead:

Sen har man ju oron om att man kanske inte kommer hitta jobb heller. :(

Ja den där oron! Jag trodde jag skulle vara gladare ju närmre jag kom examen men nä, nu är det bara läskigt och obehagligt typ! Skrivandet vet jag ju att jag kan egentligen, men det tar bara stopp nu. :banghead: Jag är glad om jag får g på rapporten, och då har jag ändå fått vg på allt skriftligt tidigare...

Det kanske är nu man skulle sticka utomlands och jobba med hästar ett halv år? Nu när jag fortfarande har möjligheten, har ju "bara" hästen som hindrar mig.

Samtidigt så ser det ju lite sådär ut om man inte jobbar med det man utbildat sig till. Eller? Annars skulle jag gjort det om jag var du!

Njae, de har väl inte riktigt tid med mig. Och så har de nyanställt två st, iofs på uppgifter som jag är överutbildad för, men utan att ens fråga mig om det. Och jag har fått ta allt slitgöra som att ringa och tjata på att andra ska göra sitt jobb. Känner mig lite som en slasktratt :crazy:

Aha, okej, då fattar jag.. vad tråkigt, så ska det ju inte vara när man gör praktik! Men är det en månad till du ska vara där då eller? (tills rapporten är klar? eller?) Är det bar en månad så är det ju iallafall inte så lång tid kvar där:).

//r

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka