Det håller jag med om. Det ska ju även stå med i anställningsavtalet.Fast det är ju otroligt fult om det inte nämnts...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det håller jag med om. Det ska ju även stå med i anställningsavtalet.Fast det är ju otroligt fult om det inte nämnts...
Fast det är ju otroligt fult om det inte nämnts...
Fast det är ju otroligt fult om det inte nämnts...
Jag brukar utveckla det i brevet och lyfta fram de delar som är aktuella för just det jobb jag söker.Skriver ni med var ni jobbat tidigare osv, i personliga brevet också?
Eller håller ni det till cv:t?
Nej, enligt svensk lag är du provanställd i max 6 månader. Dagen då det gått 6 månader och 1 dag är du tillsvidareanställd, oavsett vad som står i ditt anställningsavtal. Lagen går ej att avtala bort. Men jag skulle verkligen rekommendera att du är med i facket som kan driva din fråga om din chef försöker säga upp din "provanställning" efter 6 månader. Kan vara jobbigt att ta i själv.Jag är provanställd på ett år, känner också att det är lite nervöst. Men idag så tillämpar nästan alla provanställning först. Idag sitter du ju inte trygg på en fastanställning heller.
Är med i facket och har varit anställd i över sex månaden. Men om man har tre månaders uppsägningstid åt båda håll så måste de väl säga upp provanställningen tre månader innan den går ut?Nej, enligt svensk lag är du provanställd i max 6 månader. Dagen då det gått 6 månader och 1 dag är du tillsvidareanställd, oavsett vad som står i ditt anställningsavtal. Lagen går ej att avtala bort. Men jag skulle verkligen rekommendera att du är med i facket som kan driva din fråga om din chef försöker säga upp din "provanställning" efter 6 månader. Kan vara jobbigt att ta i själv.
/Ekonomichef
Är med i facket och har varit anställd i över sex månaden. Men om man har tre månaders uppsägningstid åt båda håll så måste de väl säga upp provanställningen tre månader innan den går ut?
Vad är det för jobb? (Du kanske inte är lika nojig som jagIntervju för mig med imorgon![]()
Intervju på telefon i morgon![]()
Intervju för mig med imorgon![]()
Lite skönt att inte bara jag som känner så ibland. Televjun var ju ett steg i rätt riktning men annars känns det mest som jag söker, söker och söker - rakt ut i luftenLycka till imorgon!
Pappa hade kontakter inom ett större företag och jag har nu skickat iväg mitt CV till personalansvarige som lät positiv, men man ska inte ta ut segern i förskott. I övrigt står det så stilla att det är på gränsen till att gå baklänges istället, men man får leva på hoppet.