Stora jobbsökartråden

Bukefalos 30 år!

Jag har också lämnat privat telefonnummer och mailadress för de jag sagt ok att vara referens till. Hur ska den som ringer för att få referenser veta om någon jobbar eller inte? Jag ser också referensgivande som något utanför mitt dagliga jobb. Har jag sagt ja är jag ok med kontakt när som.

Jag har ofta hänvisat till mitt privata nr om jag sagt ja till att vara referens, eftersom jag ser det som något utanför min yrkesroll. Men andra kan förstås resonera annorlunda.
Min chef sa vi skulle ta det när det blev aktuellt. Men eftersom jag inte gick vidare så blev det inte mer än så. Jag har dock mejlat en annan chef och håller tummarna att han vill ställa upp.

En till intervju idag. Det känns lite märkligt att det ringer folk om intervjuer när man har fått ett jobb 😅

Ännu märkligare att arbetsförmedlingen och A-kassan kräver att man fortsätter söka jobb som innan - trots att man har ett jobb och bara väntar på att få börja. De lever i en fantasivärld där man tydligen kan få ett jobb för bara några veckor :rofl:

En till intervju idag. Det känns lite märkligt att det ringer folk om intervjuer när man har fått ett jobb 😅

Ännu märkligare att arbetsförmedlingen och A-kassan kräver att man fortsätter söka jobb som innan - trots att man har ett jobb och bara väntar på att få börja. De lever i en fantasivärld där man tydligen kan få ett jobb för bara några veckor :rofl:
Bara för det så lär du bli erbjuden det jobbet också :D

Djurskyddshandläggare. Jag är helt chockad, det är en tillsvidareanställning, med provanställning först givetvis. Jag sökte mest för att fylla ut antalet ansökningar till arbetsförmedlingen. Men... Det måste gått rätt bra för mig :rofl:

Det blir nog kul! Tyvärr helt andra sidan landet jämfört med min man. Men det får vara så ett tag bara.

Grattis! Härligt! :heart: :banana:

Djurskyddshandläggare. Jag är helt chockad, det är en tillsvidareanställning, med provanställning först givetvis. Jag sökte mest för att fylla ut antalet ansökningar till arbetsförmedlingen. Men... Det måste gått rätt bra för mig :rofl:

Det blir nog kul! Tyvärr helt andra sidan landet jämfört med min man. Men det får vara så ett tag bara.
Wow vad kul, grattis! Jag har en liten dröm om att jobba med just det på myndighet.

På måndag ska jag ringa och prata med en jag pratat tidigare med, om ett jobb i höst som kommer passa perfekt att kombinera med studier. För jag kom in på programmet jag ville in på :)
Det lät väldigt lovande, så nu hoppas jag bara att resten rullar på och att allt går i lås.
Efter lite extra krångel och omvägar och mera krångel och en massa telefonsamtal så blev omställningsstudiestödet för utbildningen godkänt idag :banana:

Bara jobb-pusselbiten kvar nu då!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka