Stora katten ger lilla mat

tindra

Trådstartare
Vår 3-år gamla kastrat har senaste veckan (sedan lillfisan börjat gå ut) fångat möss som han sedan gett till henne.

Vi har haft lillfisan i nästan två månader nu. I början var storkatten rädd för henne och sprang när hon kom och ville hälsa. Hon är ca 10 månader gammal och rätt så petit.

Förra helgen fick hon i alla fall gå ut för första gången sedan hon kom hit (hon är född och har bott i stall innan) och storkatten kom nästan omgående med en mus som han la på marken medan han jamade efter henne. Sen satt han bara där och tittade på när hon lekte med maten och sedan även åt upp den. I veckan har han upprepat samma beteende och så även i dag. Han ser så oförskämt nöjd ut!

Är det vanligt att katter gör så här? :) Eller har fisan bara en väldans tur som fått en sån schysst storebrorsa? (det har aldrig varit något bråk dem emellan, bara nyfikenhet och en stoor vilja till närhet från den lilla) Jag tror iaf att hon håller på det senare då hon redan börjat ta efter Sixten lite smått...
 
Sv: Stora katten ger lilla mat

Exakt så gjorde våra stora katter också i början, nu har lillskiten lärt sig jaga själv så det behövs inte längre

Men dom tycker fortfarande inte om honom, å andra sidan är han ett "pain-in-the-ass" mot dom så det kanske är förståligt :grin:
 
Sv: Stora katten ger lilla mat

Mina katter har alltid gjort så, så jag tror att det är vanligt. :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 359
  • Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 828
Senast: Zpunk
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 260
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 390
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp