Stora nosludd??

T

Tican

jag har funderat... folk säger ju att det kan vara bra för nerviga hästar ( t ex galoppörer) att ha stora nosludd för att "skärma av" marken... men (bara som exempel) har ju helena lundbäck et enormt nosludd på mynta, och hon verkar ju kunna taxera ändå.. :D ;) så den grejen verkar ju vara fel..? :crazy: så kan jag ha ett enormt nosludd på min pålla när jag hoppar?? ser hon våra små hinder då? :crazy: :D
 
Jag har hört att man har stora nosludd för att hästen inte ska ta upp huvudet. Eftersom luddet är stort sitter det ivägen och hästen måste ta ner huvudet för att se.
 
ja, det är ju en tanke.. :idea: men om hästen inte fattar att hon måste sänka huvudet..? :crazy:
 
Varför inte börja rida dressyr istället för att komma runt problemet med nosludd? :smirk:
 
jag gör både och!! :idea: :D min häst är så otroligt begåååvad.. :smirk: hon har kapacitet för de mästa! ;)

:bump: :banana: :love: puss på antica!!!! :love: :banana: :bump:
 
Kan det fungera om man som jag har en extremt tittig häst som även går med högt huvud :confused:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 284
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 524
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har nu varit och mätt mina järnvärden igen, och kan inte låta bli att spåna vidare lite kring detta... När jag läser om tecken på...
2
Svar
22
· Visningar
4 421
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
942
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp