Stora rottistråden

Sv: Stora rottistråden

Min rottis tjej ar driftstarkare an de flesta andra raser pa IPO klubben. Det ar nog bara mallarna som har den drive hon har. Man kanske maste leta lite efter bra linjer ...

Låter som en tråkig klubb om det är bara mallar som är driftstarka .

Bara kolla de senaste åren på bruks SM inte en enda rottweiler med total katastrof skulle jag vilja säga. Som har varit så framgånsrika i spår och sök som ex. Sen kolla deras MH diagram över samtliga rottweiler samarbetsvilja lika med noll leker hellre själv. Aggression och rädslor som mixas ihop jätte trevliga hundar får man då :confused:

Nej hitta en bra rottweiler som duger till mer än och vara söt och soffpotatis är nog svårare än att hitta toapapper på månen.

Min tjej ar av Tyska linjer, kopt i USA, jag ar bara i Sverige over sommaren och blev kvar da min mamma insjuknade och dog. Pa grund av min tillfalliga vistelse har kan jag ju ha fel, men da jag tittat pa IPO traningar har i Sverige (svarare an att komma in pa slottet att fa vara med) har jag sett ett par fina rottisar och manga laid back schafrar och nagra fina Mallar.

Har ar min tjej... Drybrucke's Amanda "Mandy" ...Min 'heart and soul, the apple of my eye'.:p

Sotnosen som ler...
IMG_1177-3.jpg

Och en lite battre bild...
IMG_9839.jpg

Men gud,ser riktigt läskigt ut:D
Så gör min lilla vovve hemma ,tungan ute hel tiden.:)

Min tjej ar av Tyska linjer, kopt i USA, jag ar bara i Sverige over sommaren och blev kvar da min mamma insjuknade och dog. Pa grund av min tillfalliga vistelse har kan jag ju ha fel, men da jag tittat pa IPO traningar har i Sverige (svarare an att komma in pa slottet att fa vara med) har jag sett ett par fina rottisar och manga laid back schafrar och nagra fina Mallar.

Vi är nog ett av få länder i världen som har så hög kvalite på våra schäfrar. Kollar man på normala ortsgrupper ja då ser ju vilken malle som helst ut som raketer för otroligt få ortsgrupper har nån större ambition att satsa på bruks utan det är utställning som gäller. Dom kunde lika gärna heta ortsgrupp och kennelnamnet som driver den gruppen för så ser det ut nästan över allt.

Men kollar du på lokala träningsgrupper som kör privat det är där man hittar folk med kunskap och hundar med motor.

bara kolla de senaste dagarnas resultat så ser du vilken kvalite vi har på schäfrar Annika med Imzedrifs Index bästa resultatet genom tiderna på ett IPO VM
innan dess Jan Med Arrak von Scandinawian
Eller helgen som var Sara och ChaDe's Raya med och vann dessutom inviduellt NM och lag guld i IPO.

Rottweiler vart är dom ? Få som ens kör rottweiler i IPO sen kolla årets IPO VM för rottweiler det är ju ganska skrattretande dålig kvalite rakt av. Har dom bra skydd då brister lydnaden är dom svaga i skyddet då är dom bra i lydnaden inte en rottweiler är så komplett som en schäfer eller malle.

Sen bara kolla hur en rottweiler ser ut idag hanar som väger 60+ och saknar som oftast många bitar som en bra brukshund ska ha. Kamp,jakt och aktivitet. Sen som ofta brister dom i den sociala biten vilket blir till besvär för den mest hängivna rottis ägare i längden.

:D Det har vi inte sett än det ;)

Var en tråd jag inte kunde hålla mig ifrån :angel:

men som sagt vi får se ....

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 989
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 785
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Hej alla! 😃 Har under några års tid letat efter rätt hundras för mig utan att lyckas så nu ber jag om era tips och rekommendationer... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 300
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 713
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka