Stora shoppingtråden III

Absolut spelar stropparnas längd in men den absolut största påverkan är hästens anatomi. Stropparna på min dressyrsadel är absolut tillräckligt långa för att ha en oerhört kort gjord, men hästens anatomi kräver en längre gjord.
Måste mäta nuvarande medryttarhästens sadelgjord, det är ett rejält kallblod,:D

Köpte nya ridhandskar från Catago, sitter asbra och känns väldigt sköna.
Köpte även en soundless huva med svart, diskret bling till tävling 😊

20250519_171333.webp

Ville även ha helskodda leggings till tävling men utan att lägga massa pengar.
Köpte dessa från Börjes och de var helt klart över förväntan. Sitter bra, skönt material och fina detaljer.
20250519_171123.webp

Köpt en golvmatta från Jula, satt ihop den som en strut och hängt upp med karbinhakar. Så nu har jag en DIY haybar. Väldigt smidig och rätt skönt när en har häst på box som drar runt hö.Visa bifogad fil 167821
Den där såg jag och blev väldigt sugen på att göra till mina hästar! Vi har plastplank i boxarna, så extra bra att man inte behöver skruva fast något. Är struten öppen mot väggen?

Den där såg jag och blev väldigt sugen på att göra till mina hästar! Vi har plastplank i boxarna, så extra bra att man inte behöver skruva fast något. Är struten öppen mot väggen?
+ @Valle

Bara buntband i botten och öppet mot väggen. Upptäckte dock att gummitvar lite klent där karbinhaken fästs så har trätt igenom ett snöre i hela överdelen och satt haken i snören också. Så sitter det bättre fast. Har också plastplank som det inte får borras i (inte mitt stall).

Jag var och köpte ett Satinox pelham till en av våra hästar och fick med mig en jättegosig vintertröja från equipage som hängde där och var på rea. Jag behöver verkligen inte fler tröjor... men kunde inte motstå den. Den hade mjuk luddig insida och bara ropade på mig.

För ett par veckor sedan fick jag upp reklam för ett företag som bla syr upp bröstor för trav och fick en idé!
En sån vill jag ha till Ärtan i terrängen, så himla coolt och kul att ha något som inte alla andra har. Jag gillar att sticka ut lite!
Jag beställde en svart med svart foder, paspoal och brodyr i cerice.
Blev så himla cool!
20250520_145640.webp

För ett par veckor sedan fick jag upp reklam för ett företag som bla syr upp bröstor för trav och fick en idé!
En sån vill jag ha till Ärtan i terrängen, så himla coolt och kul att ha något som inte alla andra har. Jag gillar att sticka ut lite!
Jag beställde en svart med svart foder, paspoal och brodyr i cerice.
Blev så himla cool!
Visa bifogad fil 167883
Wow så läckert!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 503
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
14 033
Senast: Fibusen
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 173
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 167
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur