Stora shoppingtråden III

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns som jag shoppat i sinne på förmiddagen 🙄
Men det hästrelevanta hittils är selen 😉 blev även en protein complex att prova när jag likas va igång.
Sen beställt lugnande å metacam för typ 800spänn inför tandkoll om några veckor 🫠
Yikes.
Men, gör det det möjligt att kolla å fixa munnen på mr I så är det väl värt det 😅

Kommer bli klädshopping åt migsjälv oxå under kvällen 🙈 varför dela upp shoppingen lixom 🤪
Passa på när pengarna rullar 🤣

Min häst mötte mig med trasigt täcke i dag 🫤Så beställde ett nytt hw amigo bravo 12 plus 0g 💸

Det fick bli ett med hals då det nästan inte var någon skillnad i pris på täcket med eller utan hals, och så slipper jag få skavsår i ögonen av att blanda blå hals till svart täcke :angel:

Och så slank det med två par boots som man trär på då hästen gärna drar av sig boots med knäppe.

Fick prova ett HW täcke i 6,0 (130) från kompisen idag, kommer hon drunkna in 6,3 tror ni? Känns ju tråkigt att köpa täcken som redan är liiiite korta 😂 det på bild är med vanliga t-spännen. Fick en känsla med mitt förra sto som bara hade HW, att täckena med t-spännen var större än hennes andra med v-front/discfront. Nuvarande har 135 i haglunds och hööks som sitter bra, medan lippo i 135 är för kort (även om jag vet att de är små i storlek)
IMG_7814.webp

Fick prova ett HW täcke i 6,0 (130) från kompisen idag, kommer hon drunkna in 6,3 tror ni? Känns ju tråkigt att köpa täcken som redan är liiiite korta 😂 det på bild är med vanliga t-spännen. Fick en känsla med mitt förra sto som bara hade HW, att täckena med t-spännen var större än hennes andra med v-front/discfront. Nuvarande har 135 i haglunds och hööks som sitter bra, medan lippo i 135 är för kort (även om jag vet att de är små i storlek)
Visa bifogad fil 183977
Skulle köpa 6’3 och vid behov sy små lyftveck i halslinningen medan hon växer

Visa bifogad fil 183977
Tycker discfront är tightast men gillar inte det spännet. V-front kanske är lite mindre/annorlunda skuret än tspännen och jag väljer v-front om jag kan 😃

Tycker discfront är tightast men gillar inte det spännet. V-front kanske är lite mindre/annorlunda skuret än tspännen och jag väljer v-front om jag kan 😃
Tror också v-front i 6,3 kan vara det bästa alternativet för min just nu, och ja jag väljer också helst det om jag kan men tyvärr är dom lite dyrare än t-spännena och jag försöker komma så billigt undan som jag kan eftersom hon lär växa ur även 140 🫣 har en massa i 155 & 160 efter min förra men dom är ju för stora just nu, och frågan är om hon någonsin kommer växa i dom eller om jag ska sälja 🤔

Tror också v-front i 6,3 kan vara det bästa alternativet för min just nu, och ja jag väljer också helst det om jag kan men tyvärr är dom lite dyrare än t-spännena och jag försöker komma så billigt undan som jag kan eftersom hon lär växa ur även 140 🫣 har en massa i 155 & 160 efter min förra men dom är ju för stora just nu, och frågan är om hon någonsin kommer växa i dom eller om jag ska sälja 🤔
Har du kollat Vinted osv?

Det är farligt att kolla täcken en sen kväll… slutar alltid med att jag klickar hem ett 😂 ursäktar mig med att jag är klar med min examen en månad innan yrkesutbildningen är klar, så då unnar man sig! Unnar sig = unnar hästen.

Det blev iallafall ett HW Amigo 1200D FieldSafe Plus 0G i 6,3. Tänker att hon ändå borde kunna ha det ett tag, förhoppningsvis 🫣

Lånad bild
IMG_7843.webp

Jag har haft sadelutprovning till nytillskottet idag. Slutade med en hopp och en dressyr som hästen mycket tydligt valde i båda fallen. Matte hade velat välja andra men det är bara betala och se glad ut. Får vara tacksam att djuret har relativt modest smak och inte så dyra vanor i alla fall - blev ganska rimlig slutnota när jag bytt in min Equipe Olympia. Som jag kommer sakna den, så sjukt skön och satt så bra i den.

Jag har dyrare vanor än hästen för övrigt. Jag röstade för en Amerigo DJ dressyr. Satt så sjukt skönt och bra. Häst gav tummen ner och valde istället med all önskvärd tydlighet en Lippo Integro. Hepp.. Matte får stå ut helt enkelt.

Hoppsadel - som jag knappt använder men med en så snäll som min nya kan jag gärna skutta lite - enades vi om en sliten men tacksamt nog halvbillig Pessoa Gen X Elite.

Så nu måste jag köpa en hoppgjord med…

Och - såklart är de i olika färg 🙈 Sån tur jag blivit för gammal för att matcha och redan har blandat både svart och brun utrustning 😅
6285900F-A4E8-4F43-A1A8-1E0F9FBE826C-COLLAGE.webp

Bu eller bä för att rida in unghäst i bomlöst? Tänker på om det blir ”vingligt” med bomlöst? Om bu, vad sjutton ska jag kolla efter för sadel 😳 vill såklart ha något som sitter som det ska, men svårt med sadelutprovning på oinriden? Som dessutom kommer ändra sig i kroppen.. Det är inte dags än, men till hösten troligtvis. Och jag vill börja innan sommarpausen med sadelvänjning, på promenader osv. Har ingen hemma, och jag vill inte låna av andra heller.
Visa bifogad fil 184100
Jäklar vad snygg han är!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Laga trasig sadelbom
  • Tjurigt sto
  • Slutridet på ett tag
  • Hur hanterar man en annan "duktig" ryttare?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka