Har typ ingen tid eller ork att sy, annars har jag tänkt tanken själv.Låter enkelt att sy
Snålversionen är väl en vanlig grimma där man byter bara överdelen (om jag fattar dig rätt) till en med spänne.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har typ ingen tid eller ork att sy, annars har jag tänkt tanken själv.Låter enkelt att sy
Snålversionen är väl en vanlig grimma där man byter bara överdelen (om jag fattar dig rätt) till en med spänne.
Tack, det ska jag göra!Leta på travshopar, det brukar kunna ha grimmor med nosspänne som går att knäppa upp![]()
Måste inhandla en själv till unghästen nu tills hon kommer hem. För att det ska vara enkelt när vi ska köraTack, det ska jag göra!
Jag har sådana, med snabbspänne över nosen. Ska fundera över vart jag köpte dem.Är det någon som har sett en typ groominggrimma med spänne vid nosen? Så man kan få på den under ett träns. Vi kommer behöva byta träns, eller minst bett, mellan dressyr och hoppning på fälttävlan och ponnyn är väldigt rädd om huvudet och har slitit sig vid liknande tillfällen så jag måste hitta en lösning där han alltid är säkrad. Det är för långt att hinna till transporten för att lasta och byta.
Trinity hade en sån grimma för ett par år sedan, men den blev inte långvarig i sortimentetÄr det någon som har sett en typ groominggrimma med spänne vid nosen? Så man kan få på den under ett träns. Vi kommer behöva byta träns, eller minst bett, mellan dressyr och hoppning på fälttävlan och ponnyn är väldigt rädd om huvudet och har slitit sig vid liknande tillfällen så jag måste hitta en lösning där han alltid är säkrad. Det är för långt att hinna till transporten för att lasta och byta.
Inte groominggrimma men hade nåt sånt här kunnat funka kanske? https://www.petster.se/hast/grimmor...NndSC4lPpGjS7nS9-J7Lj1N8M3PcYEjUaAlwJEALw_wcBÄr det någon som har sett en typ groominggrimma med spänne vid nosen? Så man kan få på den under ett träns. Vi kommer behöva byta träns, eller minst bett, mellan dressyr och hoppning på fälttävlan och ponnyn är väldigt rädd om huvudet och har slitit sig vid liknande tillfällen så jag måste hitta en lösning där han alltid är säkrad. Det är för långt att hinna till transporten för att lasta och byta.
För att lättare få in den innanför sidostyckena tänker jag?Jag är kanske lite trög men varför måste grimman gå att öppna vid nosen?
Går inte en grimma man öppnar under käken lika bra?
Jag har ju aldrig provat, men tänker att man måste ju först trä den över öronen och ”under tränset nackstycke” oavsett om den sen träs på över eller under nosen liksom? Och det kändes (när jag försökte här hemma i soffanFör att lättare få in den innanför sidostyckena tänker jag?
Jag ska testa åt båda håll. Huvudsaken är ju att han inte kommer lös!Jag har ju aldrig provat, men tänker att man måste ju först trä den över öronen och ”under tränset nackstycke” oavsett om den sen träs på över eller under nosen liksom? Och det kändes (när jag försökte här hemma i soffan) lika enkelt göra från framsidan av huvudet (och stänga vid käken) som tvärtom?
Men jag vet verkligen inteAldrig testat och det var bara i mitt huvud jag tänkte att det borde funka med knäppning runt käken
Finntack har sådana grimmor!Är det någon som har sett en typ groominggrimma med spänne vid nosen? Så man kan få på den under ett träns. Vi kommer behöva byta träns, eller minst bett, mellan dressyr och hoppning på fälttävlan och ponnyn är väldigt rädd om huvudet och har slitit sig vid liknande tillfällen så jag måste hitta en lösning där han alltid är säkrad. Det är för långt att hinna till transporten för att lasta och byta.
Jag ska testa åt båda håll. Huvudsaken är ju att han inte kommer lös!
Smart!Jag tänker en spärrgrimma, de är smidiga att ta på under befintligt träns och lätta att ta av när nya tränset är på![]()
Nä, vill nog att han har sina micklem som funkar bra. Han är ganska känslig.Eller dedär mer distansritt-tränsen? Hade ett austrailenträns som va så oxådär det är typ en lädergrimma som man fäster bett med sidstycke på? Men dom kanske inte är ok att tävla med i alla discipliner?