Stora shoppingtråden IIII

Bukefalos 30 år!

Har ett Rambo hoody hemma som jag tvekar kring, dels kändes det lite stort i bogen, sen var ju tyget tätare än jag trodde. Supervarmt?

Har beställt ett amigo bug rug också/istället men det är utan magplatta. Hittar inget annat i storlek 100!

Nu funderar jag på om jag ska behålla hoody också och ha två, köpte det till nedsatt pris. Eller om det är helt onödigt när det ändå känns lite stort.....
Om du kan tänka dig annat märke än HW så har Haglunds flugtäcken i små storlekar med hals och magplatta. På rea nu dessutom.
Dock inte lika hållbara som HWs men funkar bra om man inte har en marodör till häst.

@Evolution
Min har Rambo hoody 24/7 och hon blir svettig om hon står i solen de varma dagarna. Står hon i skuggan klarar hon sig hyfsat. Men jag kan ta av täcket när hon går vid ligghallen de dagar som är varmast, idag gick hon naken.
Det är super som eksemtäcke.
Köpte 125 XL varianten förra året och tyckte det var gigantiskt åt alla håll! Men det skavde inte, satt kvar bra i rörelse. Nu iår var det för kort och hon fick hon skav på bogen så bytte till 130 normal storlek och det sitter perfekt utan skav igen!

Har köpt så många att jag tappat räkningen, är inne på fjärde storleken och har alltid minst två att växla med 🫣😅💰 hon fick eksem när hon var ett år gammal.

Visa bifogad fil 187278
Alltså öronen! 😍

Det beror lite på formen på häst om det täcker som magplatta. På mina har det gjort det men hört andra klaga på den är för snålt tilltagen. Och jämfört med t ex Rambo hoody är det väldigt lite. Därav mitt försiktiga uttalande 😅
Jag tror de ändrat storleken på magplattan i omgångar, och har själv märkt att den skiljer sig rejält mellan storlekarna!
De ex jag har är nog väldigt lika protector - hoody just utifrån magplattans storlek😊

Jag tror de ändrat storleken på magplattan i omgångar, och har själv märkt att den skiljer sig rejält mellan storlekarna!
De ex jag har är nog väldigt lika protector - hoody just utifrån magplattans storlek😊
Jag har haft årsmodell -22, -23 och -24 och de har inte skilt sig åt. Men skulle vara bra om de helt ändrade magplattan så den blir hoody-stor :)

2993.webp

Milla har fått en sele 🥰 En duo plus från Driveout, men köpte en begagnad (knappt använd) för 2500 ink frakt, med tömmar och draglinor.

Hon har aldrig haft sele på sig men var superduktig under den snabba inpassningen och på vår lilla skogsrunda. Rumpan lyfte några gånger i traven när hon kände svanskappan/bakdelen men det lade sig snabbt. Ska bli så kul med fortsatta inkörningen av denna rallyräkan.

hur är storleken på Rambo Protector jämför med Rambo hoody?
Behöver köpa ett protector till Mini och ska prova Novas hoody men skulle vilja köpa ett protector i 140, då kan hon ha det nästa år också, lm det inte är gigantiskt nu då. Hon är iallafall nästan 160cm.

Behöver köpa ett protector till Mini och ska prova Novas hoody men skulle vilja köpa ett protector i 140, då kan hon ha det nästa år också, lm det inte är gigantiskt nu då. Hon är iallafall nästan 160cm.
Tycker mina är typ likvärdiga i storlek 🤔 Har 140 i båda modellerna, dock tycker jag halslängden på hoodyt (som jag köpte för några veckor sedan) är rätt kort, finns inte mkt extra längd när hästen betar.

Protector är rymliga så skulle också säga de är ungefär som hoody men inte riktigt lika stora.

Min har samma storlek i båda. Hoody har längre hals men annars ganska lika i passformen.

Tycker mina är typ likvärdiga i storlek 🤔 Har 140 i båda modellerna, dock tycker jag halslängden på hoodyt (som jag köpte för några veckor sedan) är rätt kort, finns inte mkt extra längd när hästen betar.

Protector är rymliga så skulle också säga de är ungefär som hoody men inte riktigt lika stora.

Min har samma storlek i båda. Hoody har längre hals men annars ganska lika i passformen.

Äsch då! Kanske måste tänka om ändå… i våras passade 130 utetäckena bra..
ska prova Novas 130 hoody.
Men 3 åringen hade fått ett gammalt 165 som nog var 2dm för långt 😁
Aja får se hur 130 sitter om hon får ett eller 140 att växa i.

Nu har jag också shoppat på Vinted. Har dock inte gått jättebra 😅
För två veckor sedan köpte jag ett par tyglar.
De ligger fortfarande kvar hos ombudet, säljaren gör vad hen kan för att det ska komma iväg men Bring verkar helt omöjliga 😠

Nu har jag köpt ett helt nytt rundsytt SD-träns med remontnosgrimma.
Hoppas på mer tur med det!

Jag är på semester och har hittills hunnit vara på Strömsholms sadelmakeri, Hööks, Mantorps travshop och Börjes. Men inte fått ihop så mycket egentligen, lite grejer inför nästa veckas kurs och grimmor typ.

De ligger fortfarande kvar hos ombudet, säljaren gör vad hen kan för att det ska komma iväg men Bring verkar helt omöjliga 😠

Jag hade också strul med en leverans men det var Posten och jag löste det med säljaren som tur var.

Har köpt ett Rambo regntäcke… hoppas det håller tätt. Nova tar tag i bogen på minis täcke och drar tills spännena släpper. 🫣 dragit sönder tre amigotäcken!

Bring är rätt hopplösa ibland. Jag har också ett som säljaren lämnat in men som bara ligger

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka