Stora shoppingtråden IIII

Bukefalos 30 år!

Varför är du paranoid när du säljer?
Sålänge folk betalar innan du skickar är det ju helt riskfritt för dig😊
Är ju själv halvskeptisk till att betala först ifall man blir blåst, så känns lite fel att kräva det av andra 😅 klart, sånt slipper man ju med vinted å lofta 🤔

Till nästa gång ska jag googla fraktkostnaderna mer och sätta pris inkl. Sist så bestämde vi tid när jag skulle lämna in (och alltså få priset på frakten). Varpå personen inte svarar just då 🫠 "jobbar". Men varför sa du ok på tiden då? Kul att spendera korta lunchrasten på macken väntandes på hennes mailadress för fraktsedeln 😅
Blev ju bra i slutändan, men liite väl mycke stress för ett slitet renskinn 😅

Är ju själv halvskeptisk till att betala först ifall man blir blåst, så känns lite fel att kräva det av andra 😅 klart, sånt slipper man ju med vinted å lofta 🤔

Till nästa gång ska jag googla fraktkostnaderna mer och sätta pris inkl. Sist så bestämde vi tid när jag skulle lämna in (och alltså få priset på frakten). Varpå personen inte svarar just då 🫠 "jobbar". Men varför sa du ok på tiden då? Kul att spendera korta lunchrasten på macken väntandes på hennes mailadress för fraktsedeln 😅
Du gör det onödigt krångligt. Jag kräver alltid betalning innan jag skickar, jag köper inte ens frakt innan jag fått pengar. Tar för givet att du inte tänker blåsa folk så då är det ju lugnt😊
Finns enstaka personer som inte vill betala innan, men de flesta gör det utan problem.

Frakten kollar du enkelt genom att väga varan och sen kolla tex i postnords app vad paket med den vikten kommer kosta.

Lofta ger förslag på lämplig frakt utifrån varan, så du behöver egentligen bara välja bolag. Jag har upplevt det enormt smidigt att sälja genom Lofta. Vinted har jag bara köpt genom, och det funkar väl också.

Jag måste ge mig ut på beggat marknaden 🙈 har alldeles för mycke saker som bara tar plats 🫠
Men hur fasen börjar man? 🙈
Gjort ett lofta konto, men blir förvirrad när man ska typ veta frakten redan när man gör annonsen? O.o har ju noll koll ju..

Sälja på fb har jag lyckats med en gång, men är ju fan paranoid hela tiden. Försökt sälja täcke en gång tidigare, men personen dök aldrig upp och bad att få det skickat men återkom aldrig med adress 🙄
Skulle vilja kräva upphämtning, men bor tillräckligt avsides för att avskräcka tror jag 😅

Är vinted smidigare? Hittat en del där jag skulle vilja ha om inte annat 😗 har även massa icke-hästkläder som behöver bort 🤔
Vinted är supersmidigt

Jag säljer alltid genom Vinted, det enda jag behöver ha koll på där är vikten (och ibland måtten) på varan. Köparen betalar vara+frakt, jag får en fraktsedel med ett enkelt knapptryck och sen är det bara att paketera varan och gå till inlämningsstället, när köparen fått grejerna får jag pengarna till mitt Vintedkonto. Jag är skyddad, köparen är skyddad, frakten är billigare än vid privatförsäljning - alla glada och nöjda.
Har sålt allt från sadel till flughuvor och det har alltid gått smidigt. Ta foton i alla vinklar och skriv med storlek och färg på grejerna tydligt, så slipper du konversationer som inte mynnar ut i köp. Var ärlig med skavanker och lägg med bilder där dom syns så kommer det inga klagomål i efterhand.

Vinted är smidigt. Du väljer fraktalternativ/storlek när du lägger upp varan.
När varan blir såld betalar köparen vara+avgift+frakt till vinted. Du får en fraktkod , packar och skickar inom 5 vardagar. När köparen fått sin vara och godkänt (eller varan blir automatiskt godkänd inom 48 h) så släpper vinted in pengarna på ditt vintedsaldo.
Sen kan du plocka ut pengarna från vintedsaldo till ditt konto.

Jag har länge velat köpa en till remontnosgrimma från SD design men inte hittat i rätt storlek begagnat. Nu hade dock SD design 20% på hela sortimentet så klickade hem en ny, blev ok pris med frakt iom rean👍

Vinted är det smidigaste att sälja (och köpa) på. Har sålt mycket på facebook och hästnet tidigare och ffa att frakten är så enkel som säljare och att köparen alltid står för den på Vinted är suveränt.

Nu är vintedkontot skapat iaf 😁 ett steg på rätt väg.
Än så länge bara sparat lite saker..sånt jag redan har fast i mindre storlek 😅 men vad göra när hööks å engelsons inte har samma sortiment nu som då 😗

Måste hitta en lämplig plats att fota mina saker oxå 😁

Om man sen får saker sålda är ju en helt annan femma 🙃

Köpte ett schabrak på vinted men så avbröt säljaren köpet efter några timmar, surt :meh:

Har i stället beställt nya lämlås till släpet och även ett extra lås till skötardörren så den inte ska gå att sparka upp inifrån :angel:

Köpte ett tömlås på rea från hevari när jag likas beställde loopkniv.
Och såklart så är spännena för smala för mina tömmar 😒
Så störande att det inte står bredd.
Inte jättetaggad på att karva i tömmarna heller, så blir att leta vidare. Dom va ju iaf inte jättedyra.

Har någon av er köpt en sadel på Vinted den senaste tiden? Eller annat skrymmande därifrån som inte de vanliga frakterna fungerar till.
Det står att säljaren ska välja frakt. Hur har det gått till, fungerade det smidigt?

Jag har ES skydd med mesh, sitter mycket bättre än Alequis. Min har vanligtvis M fram och L bak men i ES skydd så har hon L fram och XL bak så de är lite mindre i storlek.
Åh då ska jag beställa! Mina M i alequi är lite stora fram på den som är 2,5. Normalstort halvblod, ska jag chansa på M och L tro?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Autistic meltdown
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?

Barn

Hund

• Valp 2026
  • Valp, tips och råd

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat