Stora shoppingtråden IIII

Bukefalos 30 år!

Bring lyckades få fram mitt Rambo Protector ända från Danmark, det skickades i måndags och kom imorse så högsta betyg denhär gången! 😃

Som väntat är det stort. Men halsen kan inte glida fram över öronen och lite långt i rumpan kvittar. Hon kommer ha det några strödagar när vi byter beteshage nästa vecka, mycket broms. Nästa år passar det nog bra!
Hoppas kompisen inte biter sönder det bara. Han åt en flughuva idag och flera flyveils ur pannluggen 😓

collage_export_19F2CAB5-C9C1-4EEB-BBF9-5CED8F374299.webp

Bring lyckades få fram mitt Rambo Protector ända från Danmark, det skickades i måndags och kom imorse så högsta betyg denhär gången! 😃

Som väntat är det stort. Men halsen kan inte glida fram över öronen och lite långt i rumpan kvittar. Hon kommer ha det några strödagar när vi byter beteshage nästa vecka, mycket broms. Nästa år passar det nog bra!
Hoppas kompisen inte biter sönder det bara. Han åt en flughuva idag och flera flyveils ur pannluggen 😓

Visa bifogad fil 188589
Jag sydde ett veck över ryggen åt min A när han behövde växa i sitt protector. Funkade fint. (Det ville gärna glida på sniskan när det var för långt.)

Sitter i stugan å väntar på att styvfarsan med broder ska basta klart så jag kan skjutsa hem brodern.
När jag kom ut, där vid 19, så hade dom inte tänt den än 😬 tur det är krallit 5g iaf 🙈

Så jag har slagit till och beställt en sadelgjord 😗 billig modell dock. Och sadelgjordsskydd hade dom (horseonline) 😱 asså lösa plattor så 'vanliga' gjordar kan funka fast de är korta. Som jag letat sånna 😁
Kan även ha slunkit med en massageborde å flugspray oxå.

Är farligt att sitta å vänta 😅

Och ryggskyddet borde komma imorgon, typ taggad 😁

Jag har experimenterat med boots till lilla Milla och nu har hon fått Flex Ahti med modifierade längre straps från deras vanliga modell (som Iota på Hovbalans varit jättesnäll och ordnat åt mig). Hade velat ha backstraps liiiite högre upp men ändå gångbart och funkade på en snabb cykeltur där hon pinnade på i race fart.

3304.webp

De fick även genomgå klättra-över-stenblock-parkour med godkänt resultat 😁👍

Har fyndat ett Mias dressyrshabrak för inga pengar alls när Lofta hade fri frakt 👌🏻
Vitt med beige och brun kant. Duger bra här ute i skogen, älskar passformen och kvaliten på Mias!
Har köpt ett gäng billiga Mias från Vinted. De absolut bästa schabraken för att enkelt borsta av päls och de håller form tvätt efter tvätt efter tvätt. På sommaren torkar dom dessutom fort och blir inte styva och sträva av svett.

Har köpt ett gäng billiga Mias från Vinted. De absolut bästa schabraken för att enkelt borsta av päls och de håller form tvätt efter tvätt efter tvätt. På sommaren torkar dom dessutom fort och blir inte styva och sträva av svett.
Håller helt med!
Köpte mitt första Mias schabrak typ -99 och det ser fortfarande som nytt ut förutom fläckar efter sadeln.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hönstråden del III

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka