Stora shoppingtråden IIII

Bukefalos 30 år!

Dio har fått en lädergrimma från Vinted också, så fint skick, mjuk och välputsad!
20260724_220347.webp

Håller på å mixtrar med min nya sits till sadeln å olika paddar och börjar störa mig på det lilla jag har i schabrakväg 🤔

Skulle vilja ha nått som är ordentligt tilltaget i manken så allt får plats, och som gärna är så pass långt att det inte ser mysko ut med halvpadden (edix merino i M..så liite i längsta laget 🙃)

Av det lilla jag spanat på så gillar jag hur BoT ser ut i manken, men känner att de ser lite väl tjocka ut?
Vad finns det mer för (helst inte apdyra) märken å modeller å titta på?

Å ena sidan så skulle ett schabrak med fårskinn (typ som mattes) kunna funka, men då skulle jag ju lika gärna kunna plocka iläggen ur den hästens edix courville pad 🙈 nu är ju matte lat och hade ju kunnat va smidigt att lättare kunna växla setup, men ändå inte prio..

Så, förslag på tunnare schabrak/vojlock med gott om plats i manken, ohalkigt, med stoppar, och lämplig prisklass? 😅🙈

Håller på å mixtrar med min nya sits till sadeln å olika paddar och börjar störa mig på det lilla jag har i schabrakväg 🤔

Skulle vilja ha nått som är ordentligt tilltaget i manken så allt får plats, och som gärna är så pass långt att det inte ser mysko ut med halvpadden (edix merino i M..så liite i längsta laget 🙃)

Av det lilla jag spanat på så gillar jag hur BoT ser ut i manken, men känner att de ser lite väl tjocka ut?

Å ena sidan så skulle ett schabrak med fårskinn (typ som mattes) kunna funka, men då skulle jag ju lika gärna kunna plocka iläggen ur den hästens edix courville pad 🙈 nu är ju matte lat och hade ju kunnat va smidigt att lättare kunna växla setup, men ändå inte prio..

Så, förslag på tunnare schabrak/vojlock med gott om plats i manken, ohalkigt, med stoppar, och lämplig prisklass? 😅🙈
Mias?

Jag har nästan helt övergett de dyra märkesschabraken för Hööks. Klämmer dock på modellerna först. Men har flera olika modeller som är alldeles lagom tunna, ändå styva/formstabila, ligger på plats (korta stroppar fram) - och kommer ut som nya med bibehållen form gång efter gång i tvättmaskinen. Dessutom köper jag på rea så de kostar mig 150-250 kr st

Equiline Octagon. Dyra i inköp, men hållbara och tål tvättas utan att tappa färgen eller formen. Har gjort mig av med alla andra schabrak och har bara kvar dem.

Vinted är ju fan livsfarligt har köpt så mycket nödvändiga saker jag inte hade en aning om att jag behövde.. :angel:😂

Men det bästa, totalt nödvändiga fyndet är senaste köpet av ett par enhörnings horn, ett svart och ett vitt. Mirax fick prova sitt lite snabbt igår. :D Men tror jag behöver ordna fram en liten photoshot snart!

20260727_224300~2.webp

Min lilla sagohäst 🥺🥺🥰

Vinted är ju fan livsfarligt har köpt så mycket nödvändiga saker jag inte hade en aning om att jag behövde.. :angel:😂

Men det bästa, totalt nödvändiga fyndet är senaste köpet av ett par enhörnings horn, ett svart och ett vitt. Mirax fick prova sitt lite snabbt igår. :D Men tror jag behöver ordna fram en liten photoshot snart!

Visa bifogad fil 188781
Min lilla sagohäst 🥺🥺🥰
Högst nödvändigt köp tycker jag!

Efter tips om vinted här och hos min vän så lade jag upp lite kläder från vanliga garderoben igår. Högst ointressanta plagg för lågt pris, fyra sålda direkt! Det hade aldrig sålts på typ marketplace eller Tradera utan jag hade nog bara lagt dem i insamling 😅 så det blir att ta tag i hästgrejerna också tror jag...

Minis nya protector åkte på idag inför nytt bete utan ligghall. Skulle ha köpt en boettluva som går att fästa i halsens sista fäste. Novas är för små men de kommer inte så ofta begagnat, nya kostar massor 😅

IMG_4155.webp

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hönstråden del III

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka