Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpte ett par sprenger bow balance idag, secondhand! 700 spänn fick jag ge, helt klart överkomligt jämfört med nypriset på omkring 2000 kr :nailbiting: har tvättat dom nu och de ser ut som nya! Är mycket nöjd, har funderat på att införskaffa ett par länge då jag lätt får ont i knäna på vintern.

Visa bifogad fil 93829
De är riktigt bra. Jag köpte också begagnat för några år sedan, och jag har aldrig ångrat det. Bra pris fick du också. Jag tror jag gav 900 kronor för mina.
 
Jag har köpt ett hackamore begagnat, för 110 kronor. Jag har faktiskt aldrig ridit med det, inte på någon häst, så det blir något nytt.

Anledningen är att unghästens vargtänder inte kommit ned, och jag vill inte sätta ett bett i munnen innan vi vet hur det blir.

Så även om hackamore inte är optimalt, så är det i alla fall en start. Jag vill tömkörning lite i höst, och vill få koll på start och stopp och sväng innan vi sitter upp.
 
Jag har ju ett Lingus från H**ks till B som jag är väldigt nöjd med. Det ENDA jag stört mig lite på är att jag tycker remmarna till bettet är liiiite snålt tilltagna. De hade gott kunnat vara något hål längre iaf så man slipper hissa ned hela nosgrimman ifall man som jag har en häst med korta mungipor, ganska långt huvud och dessutom ibland har bett med förhållandevis små ringar. Jag ogillar det estetiska utseendet när en "engelsk" nosgrimma sitter för långt ned. Så jag köpte helt sonika två bettremmar avsedda för Micklemträns och skarvade på dem. Måste säga att det blev bättre än jag förväntat mig faktiskt. Funderade först på om jag skulle lämna in tränset till en sadelmakare och få det omgjort men detta blev en klart billigare lösning. Ska finlira tillpassningen imorgon.

20220628_185511.jpg
 
Jag har ju ett Lingus från H**ks till B som jag är väldigt nöjd med. Det ENDA jag stört mig lite på är att jag tycker remmarna till bettet är liiiite snålt tilltagna. De hade gott kunnat vara något hål längre iaf så man slipper hissa ned hela nosgrimman ifall man som jag har en häst med korta mungipor, ganska långt huvud och dessutom ibland har bett med förhållandevis små ringar. Jag ogillar det estetiska utseendet när en "engelsk" nosgrimma sitter för långt ned. Så jag köpte helt sonika två bettremmar avsedda för Micklemträns och skarvade på dem. Måste säga att det blev bättre än jag förväntat mig faktiskt. Funderade först på om jag skulle lämna in tränset till en sadelmakare och få det omgjort men detta blev en klart billigare lösning. Ska finlira tillpassningen imorgon.

Visa bifogad fil 93983
Bra tips! Har också ett sådant som väntar på hyrfjordingen ( vet ju inte hur/ om det kommer att passa). Har även ett Micklem med två olika remmar, så något borde ju gå att få ihop!
 
Jag har ju ett Lingus från H**ks till B som jag är väldigt nöjd med. Det ENDA jag stört mig lite på är att jag tycker remmarna till bettet är liiiite snålt tilltagna. De hade gott kunnat vara något hål längre iaf så man slipper hissa ned hela nosgrimman ifall man som jag har en häst med korta mungipor, ganska långt huvud och dessutom ibland har bett med förhållandevis små ringar. Jag ogillar det estetiska utseendet när en "engelsk" nosgrimma sitter för långt ned. Så jag köpte helt sonika två bettremmar avsedda för Micklemträns och skarvade på dem. Måste säga att det blev bättre än jag förväntat mig faktiskt. Funderade först på om jag skulle lämna in tränset till en sadelmakare och få det omgjort men detta blev en klart billigare lösning. Ska finlira tillpassningen imorgon.

Visa bifogad fil 93983
Det där är ju ett problem med alla träns av den modellen. Micklem har också jättekorta remmar, jag bytte till avklippta snokremmar förr när jag hade ett micklem för att få tillräcklig längd😊
 
Jag har ju ett Lingus från H**ks till B som jag är väldigt nöjd med. Det ENDA jag stört mig lite på är att jag tycker remmarna till bettet är liiiite snålt tilltagna. De hade gott kunnat vara något hål längre iaf så man slipper hissa ned hela nosgrimman ifall man som jag har en häst med korta mungipor, ganska långt huvud och dessutom ibland har bett med förhållandevis små ringar. Jag ogillar det estetiska utseendet när en "engelsk" nosgrimma sitter för långt ned. Så jag köpte helt sonika två bettremmar avsedda för Micklemträns och skarvade på dem. Måste säga att det blev bättre än jag förväntat mig faktiskt. Funderade först på om jag skulle lämna in tränset till en sadelmakare och få det omgjort men detta blev en klart billigare lösning. Ska finlira tillpassningen imorgon.

Visa bifogad fil 93983
Jeg hadde det problemet med mitt Lumiere träns (Micklem kopi i italiensk lær), men jeg kjøpte Micklem remmene i xl og da gikk det (og hadde et bitt med store ringer).
 
Det där är ju ett problem med alla träns av den modellen. Micklem har också jättekorta remmar, jag bytte till avklippta snokremmar förr när jag hade ett micklem för att få tillräcklig längd😊
Visst får man med två olika längder? Kommer bara ihåg att inga av dem var bra 😂
 
Er det bare meg som bestiller på nett, og får melding om at pakken er sendt... men på sporingen står det at posten ikke har motatt pakken at den fortsatt er hos avsender... i 3(!!) dager...
Hvorfor sender de en mail og sier de har sendt den når man kan se på sporingsnummere at de ikke har sendt den. Det irriterer meg!!
 
Er det bare meg som bestiller på nett, og får melding om at pakken er sendt... men på sporingen står det at posten ikke har motatt pakken at den fortsatt er hos avsender... i 3(!!) dager...
Hvorfor sender de en mail og sier de har sendt den når man kan se på sporingsnummere at de ikke har sendt den. Det irriterer meg!!
Det kan ibland vara så att det är Postnord som strular. Har hänt mig mer än en gång att det står så och sen helt plötsligt efter nån vecka dyker paketet upp. Det kan också vara så att paketet är redo men inte hämtats upp/kommit in till postnords registrering än.
 
Er det bare meg som bestiller på nett, og får melding om at pakken er sendt... men på sporingen står det at posten ikke har motatt pakken at den fortsatt er hos avsender... i 3(!!) dager...
Hvorfor sender de en mail og sier de har sendt den når man kan se på sporingsnummere at de ikke har sendt den. Det irriterer meg!!
Jag får ibland meddelande (från PostNord) om att leverans är beställd av butiken - men sen lämnas inte produkten in hos posten på ett par dagar.
 
Alltså...

Jag har ju eg köpstopp på allt icke nödvändigt ett tag framöver till häst, men...

Är så jäkla sugen på ett dressyrigt remontträns 🙈

Nån som kan tipsa om nån bra? Har kikat på Dyons och även ett från HKM (?) som hade vitt foder men är obekant med just det märket. Nån som provat? Hur är lädret med tanke på att prisklassen var mkt lägre än Dyons?
 

Bifogade filer

  • 4682_4.jpg
    4682_4.jpg
    78,6 KB · Visningar: 44
Alltså...

Jag har ju eg köpstopp på allt icke nödvändigt ett tag framöver till häst, men...

Är så jäkla sugen på ett dressyrigt remontträns 🙈

Nån som kan tipsa om nån bra? Har kikat på Dyons och även ett från HKM (?) som hade vitt foder men är obekant med just det märket. Nån som provat? Hur är lädret med tanke på att prisklassen var mkt lägre än Dyons?
Jag gillar SD design och de har några remontträns och även lösa remontnosgrimmor. Jag har en fin lös remontnosgrimma i lack därifrån👌

De har med lack, utan lack, med eller utan vitt foder, med bling eller utan osv.. 😊
ABC07C5C-9264-48D4-9AF6-287E5CFEEB09.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 736
Senast: Sootie
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 348
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 535
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 10
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp