Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får jag fråga hur det är i storlek 😅 Lite sugen på ett sådant till min herre nu när han ska börja åka igen.
De säger själva att de är lite stora, och det stämmer nog, men ändå inte jättemycket större än andra. Detta är ett 140, och det känns lika stort som mitt Amigo 145.
 
De säger själva att de är lite stora, och det stämmer nog, men ändå inte jättemycket större än andra. Detta är ett 140, och det känns lika stort som mitt Amigo 145.
Åh tack för svar då kanske han ändå kan ha 130 som jag tänkte 😅 Svårt när man inte sätt dem i verkligheten och har ingen butik i närheten som säljer dem tyvärr utan måste beställa!
 
Er det bare meg som bestiller på nett, og får melding om at pakken er sendt... men på sporingen står det at posten ikke har motatt pakken at den fortsatt er hos avsender... i 3(!!) dager...
Hvorfor sender de en mail og sier de har sendt den når man kan se på sporingsnummere at de ikke har sendt den. Det irriterer meg!!
Jag jobbar i den branschen och kan endast förklara lite hur det funkar generellt. (Jag svarar inte på personliga problem man har med sina leveranser utan kan endast utgå generellt.) :D

Om den står som registrerad så har avsändare köpt frakten och då kommer den automatiskt upp i din spårning som reggad. Det innebär dock inte att kuriren mottagit paketet fysiskt utan är oftast en förhandsinformation digitalt att en frakt är köpt och att kuriren kan förvänta sig det paketet. Alla företag har inte heller upphämtning från kuriren utan skickar oftast sina paket med andra kurirer som sedan levererar det vidare till den valda kuriren ex postnord, Dhl, schenker etc. Skulle rekommendera att kontakta avsändaren i första hand om det inte uppdateras på spårningssidan att kuriren mottagit paketet. :laugh:
 
Jag jobbar i den branschen och kan endast förklara lite hur det funkar generellt. (Jag svarar inte på personliga problem man har med sina leveranser utan kan endast utgå generellt.) :D

Om den står som registrerad så har avsändare köpt frakten och då kommer den automatiskt upp i din spårning som reggad. Det innebär dock inte att kuriren mottagit paketet fysiskt utan är oftast en förhandsinformation digitalt att en frakt är köpt och att kuriren kan förvänta sig det paketet. Alla företag har inte heller upphämtning från kuriren utan skickar oftast sina paket med andra kurirer som sedan levererar det vidare till den valda kuriren ex postnord, Dhl, schenker etc. Skulle rekommendera att kontakta avsändaren i första hand om det inte uppdateras på spårningssidan att kuriren mottagit paketet. :laugh:
Takk, jeg skjønte at det var sånn. Jeg vare synes at 4 dager er litt lenge å vente med å sende det etter at man har registrert forsendelsen/kjøpt porto. Den ene har blitt sendt i dag, 4 dager etter, den andre er det 3. Dagen jeg venter på å se noen bevegelse på sporingen. Når de først blir sendt så kommer de snabt.
 
Lädret är torr och stelt :( och med tanke på att tränset kostade nästan 2000 hade jag förväntat mig mer
Tråkigt, då hade jag nog skickat tillbaka.:(

Jag köpte ett begagnat träns nyligen och det var i fint skick, och mjukt som gummiremmar. Jag har aldrig varit med om liknande!

Tyvärr är inte alltid begagnade träns särskilt fina, då de tappar form lätt, men mitt begagnade var nog ett undantag.

Med detta vill jag säga att jag hade resonerat som du, 2000 kronor är dyrt, och då skall det vara bättre kvalitet än 500-700-kronors tränsen.
 
Tråkigt, då hade jag nog skickat tillbaka.:(

Jag köpte ett begagnat träns nyligen och det var i fint skick, och mjukt som gummiremmar. Jag har aldrig varit med om liknande!

Tyvärr är inte alltid begagnade träns särskilt fina, då de tappar form lätt, men mitt begagnade var nog ett undantag.

Med detta vill jag säga att jag hade resonerat som du, 2000 kronor är dyrt, och då skall det vara bättre kvalitet än 500-700-kronors tränsen.
Köpte tränset för två år sedan... Men mitt träns för 300 har bättre läder
 
Alltså...

Jag har ju eg köpstopp på allt icke nödvändigt ett tag framöver till häst, men...

Är så jäkla sugen på ett dressyrigt remontträns 🙈

Nån som kan tipsa om nån bra? Har kikat på Dyons och även ett från HKM (?) som hade vitt foder men är obekant med just det märket. Nån som provat? Hur är lädret med tanke på att prisklassen var mkt lägre än Dyons?
Jag har klämt på Dyon i flera butiken men tycker absolut inte att lädret känns värt priset.

Jag hade ett helsvart HKM Carolin till min ponny, gillade det massor! Köpte med vitt foder till nästa häst men det var snett bland annat så gick i retur. Kikade lite också på Schockemöhle Copenhage pga tidigare bra erfarenheter av annat träns därifrån men tror att jag till slut köpte ett märkeslöst begagnat av en kompis…
 
Jag har klämt på Dyon i flera butiken men tycker absolut inte att lädret känns värt priset.

Jag hade ett helsvart HKM Carolin till min ponny, gillade det massor! Köpte med vitt foder till nästa häst men det var snett bland annat så gick i retur. Kikade lite också på Schockemöhle Copenhage pga tidigare bra erfarenheter av annat träns därifrån men tror att jag till slut köpte ett märkeslöst begagnat av en kompis…

Klämde du då på deras billiga Working collection eller deras dyrare träns? Tråkigt om även de dyrare är kassa i lädret 😔
 
Klämde du då på deras billiga Working collection eller deras dyrare träns? Tråkigt om även de dyrare är kassa i lädret 😔
Jag tycker tyvärr att det verkar vara mer "design och märke" man betalar för, än riktigt fint läder.

Jag har ett träns från Mountain Horse som har hållit sig fint i sju år, med nästan daglig användning. Det köpte jag för halva priset på rea.

Sedan köpte jag nu detta begagnade Equipe med Micklem-utseende, också väldigt fint.

PS har jag sett en kompis som har, och det tycker jag inte imponerade över huvud taget.

Vidare har jag sett en del claridge house och jh-collection som verkat jättefina i lädret, och det är inte en hälften i pris av de dyra märkena.

Så, vad är slutsatsen när man köper träns?

:confused: :idea:
 
Jag tycker tyvärr att det verkar vara mer "design och märke" man betalar för, än riktigt fint läder.

Jag har ett träns från Mountain Horse som har hållit sig fint i sju år, med nästan daglig användning. Det köpte jag för halva priset på rea.

Sedan köpte jag nu detta begagnade Equipe med Micklem-utseende, också väldigt fint.

PS har jag sett en kompis som har, och det tycker jag inte imponerade över huvud taget.

Vidare har jag sett en del claridge house och jh-collection som verkat jättefina i lädret, och det är inte en hälften i pris av de dyra märkena.

Så, vad är slutsatsen när man köper träns?

:confused: :idea:
Köp bra läder där du vet var/hur det är galvat och lär dig sy själv?

Jag är så när den punkten själv, hästen har full i längd men cob eller ponny i omkrets för nosgrimmor. Islandshäst och saker i storlek Island passar nästan aldrig heller :meh:
 
Köp bra läder där du vet var/hur det är galvat och lär dig sy själv?

Jag är så när den punkten själv, hästen har full i längd men cob eller ponny i omkrets för nosgrimmor. Islandshäst och saker i storlek Island passar nästan aldrig heller :meh:
Kanske?

Jag träffade en sadelmakare som kunde sy ett måttbeställt träns till mig för 2500 kronor.

Han sade att man numera "tyvärr" ofta betalar samma summa för uselt hantverk och dålig råvara.

Nu slog jag inte till, då jag är nöjd med mitt träns, men hade jag 2500 kr att spendera, så hade det varit roligt att låta honom sy upp det.

Hittills har jag aldrig köpt något träns över 1000-lappen, men ändå. Om jag blir stadd vid kassan, så hade det varit roligt.
 
Jag tycker tyvärr att det verkar vara mer "design och märke" man betalar för, än riktigt fint läder.

Jag har ett träns från Mountain Horse som har hållit sig fint i sju år, med nästan daglig användning. Det köpte jag för halva priset på rea.

Sedan köpte jag nu detta begagnade Equipe med Micklem-utseende, också väldigt fint.

PS har jag sett en kompis som har, och det tycker jag inte imponerade över huvud taget.

Vidare har jag sett en del claridge house och jh-collection som verkat jättefina i lädret, och det är inte en hälften i pris av de dyra märkena.

Så, vad är slutsatsen när man köper träns?

:confused: :idea:
Hööks träns skiftar ju en del i kvalitet minst sagt. Klämmer man på deras läderprodukter i butik så varierar det från fullständigt uselt till helt okej. Har man tur finns det ett exemplar i rätt storlek och färg som är fint i kvalitet. Sen efter en del användning och skötsel tenderar dock även de "fina" att bli rätt sladdriga och ibland sådär rynkiga.

Mitt Sd design däremot är sådär lagom mjukt men utan att tappa stuns, inte rynkigt någonstans och håller sig precis lika fint oavsett hur jag sköter det :)

Jag brukar tex spola mina lädersaker med vatten när de blivit skitiga (och putsar efteråt). Hööks grejer blir då stenhårda och kräver en oljebehandling, vilket inte mina andra saker av lite bättre kvalitet behöver.
 
Nå kjenner jeg at jeg er skikkelig irritert!!!:rage:
Jeg fikk pakken fra Horze i dag.... de har sendt meg akkurat samme sjabraken på nytt. Selv om jeg skrev en tydelig melding om at jeg skulle ha størrelse ponni, og at de måtte sjekke at sjabraken var merket med PD og ikke DL (eskadron sjabrak).
Når jeg prøvde ringe kundeservice så ble jeg bare fortalt at ingen var tilgjengelige, enda det sto at de var oppe 30 minutter til, samme med chatten.... så sendte en mail. Kjenner at jeg blir skikkelig irritert og drittlei!!
 
@MimmiNO fy vad drygt.

Själv gick jag en sväng på Hööks idag och köpte lite nödvändigheter som ett gäng mjuka krokar (där jag redan hunnit sätta upp en vid sommarhagen, så jag har något att hänga grimmor på), stängselklubba, dressyrbokstäver, sadeltvål och en t-shirt på extrapris :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
572
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 406
Senast: Sootie
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 266
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
7 592
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp