Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Noterat att mina ridstövlar börjar sjunga på sista versen.... :angel:

Provade ett par MH sovereign för ett tag sen på Granngården men kände mig just då lite snål med att lägga nästan 4 loppor på mig själv, men snart har jag inget val. Men då är frågan...bruna för att bryta av allt den svarta utrustningen eller hålla mig till stilrent svart?
Vet inte om du ännu köpt nya ridstövlar, men jag har ett par mörkbruna MH Sovereign Lux tillsammans med svart utrustning. Ser inte konstigt ut alls :) ville egentligen ha ett par bruna MH Sovereign, men vågade inte eftersom jag alltid har haft svart utrustning.

Köpte själv mina stövlar på en påskrea där man fick 25% rabatt :D skönaste ridstövlar jag någonsin haft och kommer lätt köpa ett par nya om de skulle gå sönder i framtiden.
 
Vet inte om du ännu köpt nya ridstövlar, men jag har ett par mörkbruna MH Sovereign Lux tillsammans med svart utrustning. Ser inte konstigt ut alls :) ville egentligen ha ett par bruna MH Sovereign, men vågade inte eftersom jag alltid har haft svart utrustning.

Köpte själv mina stövlar på en påskrea där man fick 25% rabatt :D skönaste ridstövlar jag någonsin haft och kommer lätt köpa ett par nya om de skulle gå sönder i framtiden.

Har inte köpt ännu men lutar åt de bruna 😁
 
Jag fick en avisering om ett paket från en ridsportbutik. Jag blev fundersam. Hade jag beställt något som jag glömt? Sen kom jag på att jag lovat att ta emot ett paket åt en kompis som bor utomlands :D
 
Jeg fikk tak i Horze på kundeservice og de lovte meg å sende meg rett storlek på sjabraket, men... det skulle sendes direkte fra leverandøren.... og nå har jeg ikke hørt noe på en uke... så nå skrev jeg en ny mail for å høre om når det sjabraket kommer?!? :banghead:
 
Har inte köpt ännu men lutar åt de bruna 😁
Det tycker jag att du gör rätt i :D skulle det vara så att du ångrar dig kan du alltid sälja stövlarna och skaffa ett par svarta. Men då har du i alla fall provat och slipper fundera över om du eventuellt skulle vilja ha bruna ridstövlar nästa gång.
 
Falsterbo idag! Var ju inte inställd på att faktiskt köpa ett par nya stövlar, men jag kikade runt en del och tänkte att jag kan ju se vad jag gillar och sen beställa hemifrån. Men så gick jag in i en butik som hade fyra par demostövlar med sig från Derby och ett par passade som handen i handsken! :eek: skulle kostat en bit över 9000, men de sålde dom för 4900. Jag som letat stövlar i över ett år och aldrig hittar något som passar både ben och plånbok slog till!

Tycker dom är så ruskigt snygga :love: här tillsammans med de nya tightsen jag köpte från Zaczess :D

20220712_201521.jpg
 
Falsterbo idag! Var ju inte inställd på att faktiskt köpa ett par nya stövlar, men jag kikade runt en del och tänkte att jag kan ju se vad jag gillar och sen beställa hemifrån. Men så gick jag in i en butik som hade fyra par demostövlar med sig från Derby och ett par passade som handen i handsken! :eek: skulle kostat en bit över 9000, men de sålde dom för 4900. Jag som letat stövlar i över ett år och aldrig hittar något som passar både ben och plånbok slog till!

Tycker dom är så ruskigt snygga :love: här tillsammans med de nya tightsen jag köpte från Zaczess :D

Visa bifogad fil 95100
Snyggt! Älskar den klassiska looken!
 
Falsterbo idag! Var ju inte inställd på att faktiskt köpa ett par nya stövlar, men jag kikade runt en del och tänkte att jag kan ju se vad jag gillar och sen beställa hemifrån. Men så gick jag in i en butik som hade fyra par demostövlar med sig från Derby och ett par passade som handen i handsken! :eek: skulle kostat en bit över 9000, men de sålde dom för 4900. Jag som letat stövlar i över ett år och aldrig hittar något som passar både ben och plånbok slog till!

Tycker dom är så ruskigt snygga :love: här tillsammans med de nya tightsen jag köpte från Zaczess :D

Visa bifogad fil 95100
Supersnygga!
 
Jag är jättenöjd med min falsterboshopping! Förutom C&D&M-produkter för man och svans (ja min häst har galna mängder så det går åt en del och jag vill ha bästa sorten) till halva priset så impulsköpte jag en ny hjälm. Jag har i och för sig tänkt tanken att det vore praktiskt med två mips-hjälmar. Jag rider ofta fler hästar och vill gärna växla hjälm. Jag har en med och en utan mips, men ville helst ha två med. Nu hittade jag Uvex nya mipshjälm som satt superbra på mitt huvud, dessutom i blått och på rea. Mitt mest oväntade fynd var ändå hinkar i återvunnen plast som kommer bli mina nya ridbanebokstäver. Jag har sedan tidigare plastblomkrukor som jag spraymålat bokstäver på som markeringar. Tyvärr har ett par av dem gått sönder när jag råkat köra på dem med ridbanesladden, och jag har inte lyckats hitta samma sort för att ersätta dem. De här hinkarna är av betydligt tåligare plast. Jag behöver bara borra hål i botten, måla bokstäver och plantera blommor i dem. Den här gången var jag dessutom smart och köpte fyra extra så jag kan göra nya om någon går sönder.
 
Jag är jättenöjd med min falsterboshopping! Förutom C&D&M-produkter för man och svans (ja min häst har galna mängder så det går åt en del och jag vill ha bästa sorten) till halva priset så impulsköpte jag en ny hjälm. Jag har i och för sig tänkt tanken att det vore praktiskt med två mips-hjälmar. Jag rider ofta fler hästar och vill gärna växla hjälm. Jag har en med och en utan mips, men ville helst ha två med. Nu hittade jag Uvex nya mipshjälm som satt superbra på mitt huvud, dessutom i blått och på rea. Mitt mest oväntade fynd var ändå hinkar i återvunnen plast som kommer bli mina nya ridbanebokstäver. Jag har sedan tidigare plastblomkrukor som jag spraymålat bokstäver på som markeringar. Tyvärr har ett par av dem gått sönder när jag råkat köra på dem med ridbanesladden, och jag har inte lyckats hitta samma sort för att ersätta dem. De här hinkarna är av betydligt tåligare plast. Jag behöver bara borra hål i botten, måla bokstäver och plantera blommor i dem. Den här gången var jag dessutom smart och köpte fyra extra så jag kan göra nya om någon går sönder.
Köpte också Uvex mips-hjälm....min tredje uvex på 6 månader. Räddat mitt huvud 2 ggr redan
 
Jag har beställt ett koppjärn i x-wide till nya sadeln. Sadelkonsulten tyckte inte det var helt solklart att det skulle behövas men jag känner att jag vill testa ändå, ffa eftersom jag vill ha plats till en bra stötdämpande pad under vilket det inte ser ut att finnas plats för i dagsläget.
 
Behövde köpa flugmedel! Det som jag ville ha skulle kosta 395kr/L på hööks. Men som tur var googlade jag! Och hittade på rea med fraktfritt så betalade 837kr för 3 liter! 😆 279kr/L.

Även om det bara är flugmedel är det alltid kul att spara några kronor 😅
 
Behövde köpa flugmedel! Det som jag ville ha skulle kosta 395kr/L på hööks. Men som tur var googlade jag! Och hittade på rea med fraktfritt så betalade 837kr för 3 liter! 😆 279kr/L.

Även om det bara är flugmedel är det alltid kul att spara några kronor 😅
Det är smart! Så gjorde jag och stallkompisen i början av somras. Köpte en stor dunk som vi delar på istället för att köpa var för sig. Sparade många kronor!
 
Det är smart! Så gjorde jag och stallkompisen i början av somras. Köpte en stor dunk som vi delar på istället för att köpa var för sig. Sparade många kronor!
Det var 1L flaskor, men på rea så köpte tre 👍🏻👍🏻 Svider lite att handla föugmedel för över 800kr men vad gör man inte 🥲
Stallkompisen köpte en dunk fölinge som är inne på andra året nu, räcker nog nästa med 😆
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
743
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 503
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 401
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 049
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp