Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter måndagens lilla incident då jag fick smaka grus och gå hem själv från vår ridtur så har jag nu köpt mig ett sadelhandtag 😅✌🏻

BB92EC3F-9AEA-46EC-A64C-3D5C4AED88DF.jpeg
 
Efter måndagens lilla incident då jag fick smaka grus och gå hem själv från vår ridtur så har jag nu köpt mig ett sadelhandtag 😅✌🏻

Visa bifogad fil 116729
Oj, äger ett som kom på köpet med förbygel med martingal. Har aldrig kommit på tanken att använda ( trots min historia med häst som skuttade åt sidan för allt). Har tänkt att det finns ju inte en susning att liksom hinna ta tag i den och man vill ju inte sitta och hålla i den hela tiden.
 
Oj, äger ett som kom på köpet med förbygel med martingal. Har aldrig kommit på tanken att använda ( trots min historia med häst som skuttade åt sidan för allt). Har tänkt att det finns ju inte en susning att liksom hinna ta tag i den och man vill ju inte sitta och hålla i den hela tiden.
Jag brukar ta tag i den i lite osäkra situationer. Men att bara ha den där känns alltid lite tryggare. Man kam dessutom hålla i med ena handen hela tiden, sålänge den är lagom lång.
 
Oj, äger ett som kom på köpet med förbygel med martingal. Har aldrig kommit på tanken att använda ( trots min historia med häst som skuttade åt sidan för allt). Har tänkt att det finns ju inte en susning att liksom hinna ta tag i den och man vill ju inte sitta och hålla i den hela tiden.
Jag tänker att jag håller i det om hästen känns spänd eller tittig. Och jag ser egentligen inga problem med att hålla en hand i handtaget under stora delar av en ridtur. Många proffsryttare rider just så för att få en stadig sits och hand tex.
Får väl se om det hjälper, skadar inte att det sitter där i alla fall 😊
 
Oj, äger ett som kom på köpet med förbygel med martingal. Har aldrig kommit på tanken att använda ( trots min historia med häst som skuttade åt sidan för allt). Har tänkt att det finns ju inte en susning att liksom hinna ta tag i den och man vill ju inte sitta och hålla i den hela tiden.

Jag gillar att ha halsrem, känns lättare att få tag i den.
 
Jag gillar verkligen att ha handtag i sadeln. Har dock inte satt nåt på senaste sadeln som jag köpte för ett år sen. Använder snokrem som handtag för har dålig erfarenhet av dom med pistolhakar att de hakar upp sig... Halster har jag ofta när jag rider ut. Väldigt bekvämt att hålla balansen i när en galopperar längre sträckor.
 
Var på hästloppis och sålde en hel del idag :up: där var också en lokal ridsportbutik som stängde för några år sedan, de reade ut restlagret. Så dottern råkade få ett par helt nya Ariatstövlar. Nypris 2999:-. Vad jag fick ge? 300:- :angel::D
received_2861581993979312.jpeg
Hon har likadana, samma färg med 200g foder så vi vet att hon gillar dem :up:
 
Jeg kjøpte Arti-mud, honey-heel, aloe vera sårsalve fra Equine America, en horselyx og en pose veggie bites som jeg håper å bruke til R+trening.
Og noen sjabraker, får aldri nok av det tydeligvis.
 
Villhöver ett schabrak som matchar det söta vinröda mullekittet jag köpte...

Känner någon till dressyrschabrak i precis rätt kalla vinröda nyans? Överväger annars ett svart med vit kant.

Jag har faktiskt "bara" 5 schabrak numera 😁. Det får plats med ett till...
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20230420_101127.jpg
    Screenshot_20230420_101127.jpg
    83,8 KB · Visningar: 45
Efter måndagens lilla incident då jag fick smaka grus och gå hem själv från vår ridtur så har jag nu köpt mig ett sadelhandtag 😅✌🏻

Visa bifogad fil 116729
Har jag alltid när jag rider, känns tryggt😁
Oj, äger ett som kom på köpet med förbygel med martingal. Har aldrig kommit på tanken att använda ( trots min historia med häst som skuttade åt sidan för allt). Har tänkt att det finns ju inte en susning att liksom hinna ta tag i den och man vill ju inte sitta och hålla i den hela tiden.
Jag gillar att ha halsrem, känns lättare att få tag i den.
Jag gillar verkligen att ha handtag i sadeln. Har dock inte satt nåt på senaste sadeln som jag köpte för ett år sen. Använder snokrem som handtag för har dålig erfarenhet av dom med pistolhakar att de hakar upp sig... Halster har jag ofta när jag rider ut. Väldigt bekvämt att hålla balansen i när en galopperar längre sträckor.
Jag kan rekommendera denna om man vill ha en rem som är lite längre att hålla i hela tiden ihop med tyglarna. Tillverkas av Waldhausen.

Screenshot_20230420_211838_Samsung Internet.jpg
 
Smart! Jag har en hemmagjord variant, ett stigläder runt halsen som jag fäst en sporrem i. Då hamnar allt på rätt ställe för mig, en liten rem fäst i sadeln blir helt fel balanspunkt och skulle stjälpa snarare än att hjälpa 😅
Smaaaaart! Det ska jag testa! Hur har du fäst sporremmen?

Jag brukar ta en halv lädertygel och göra en halsrem utav. Tycker martingalrem blir för smal och stigläder för brett för mina tassar.

Micklem gör annars också en förbygel med en extra, avtagbar rem över manken.
 

Bifogade filer

  • 329666_BL-2.jpg
    329666_BL-2.jpg
    223,1 KB · Visningar: 70
Smaaaaart! Det ska jag testa! Hur har du fäst sporremmen?

Jag brukar ta en halv lädertygel och göra en halsrem utav. Tycker martingalrem blir för smal och stigläder för brett för mina tassar.

Micklem gör annars också en förbygel med en extra, avtagbar rem över manken.
Det var ett tag sen jag använde den så lite osäker, men jag har för mig att jag trädde igenom den i spännet på stiglädret!
 
Smart! Jag har en hemmagjord variant, ett stigläder runt halsen som jag fäst en sporrem i. Då hamnar allt på rätt ställe för mig, en liten rem fäst i sadeln blir helt fel balanspunkt och skulle stjälpa snarare än att hjälpa 😅
Remmarna till sadeln finns i olika längder, men håller med om att det är smidigt med rem längre fram i vissa fall. När min var yngre hade jag alltid en tygel runt halsen 😊

Nu har jag en billig rem till sadeln från hööks, den är kort men jag har satt på snabbknäppen så då blev den längre. Skulle behöva en till hoppsadeln också så då kommer jag nog köpa en variant som är lagom lång och redan har snabbknäppen👍
 
Remmarna till sadeln finns i olika längder, men håller med om att det är smidigt med rem längre fram i vissa fall. När min var yngre hade jag alltid en tygel runt halsen 😊

Nu har jag en billig rem till sadeln från hööks, den är kort men jag har satt på snabbknäppen så då blev den längre. Skulle behöva en till hoppsadeln också så då kommer jag nog köpa en variant som är lagom lång och redan har snabbknäppen👍
Jag har också en från Hööks och tyckte också den var i kortaste laget, gillar dock inte snabbknäppen så skulle vilja ha en utan som är iaf 10 cm längre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
763
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 633
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 410
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 214
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Katter och spädbarn
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp