Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså😍😍😍
20230331_185944.jpg
 
Jag är på ullared för att köpa hundmat, så det fick bli proteinpellets, mineraler, msm, thiamin och någon reflexgrimma med i farten. Min vagn är fylld med 60 kg foder så jag var inte sugen på att handla länge, spartips till alla 😂👍
 
Villhöver detta pannbandet 😄 men totalt slutsåld och kommer ju inte komma till försäljning. Så otroligt snyggt tycker jag!
Ja när de svarade att det inte skulle komma i produktion så var det verkligen till att passa på. Är som gjort för Dio🩷.

Har även köpt en rosa kavaj från Shein (250:-😁) som ska modifieras lite och jag måste tappa ett par kg till för att den ska sitta bra. Har som mål att rida I den 1/5 när vi ska debutera i MsvB 😃.

20230401_123021.jpg
 
Jag är på ullared för att köpa hundmat, så det fick bli proteinpellets, mineraler, msm, thiamin och någon reflexgrimma med i farten. Min vagn är fylld med 60 kg foder så jag var inte sugen på att handla länge, spartips till alla 😂👍
Vilka protein pellets har dom på ullared? Har trikems nu men priset har gått upp mycket på dom
 
Igår ramlade jag av med min ridhjälm. Tredje smällen så den får anses vara förbrukad nu :( har beställt hem två olika hjälmar och får se vilken som passar mig bäst. Beställde hem en KEP och en Kask Kooki. Båda är svarta och glossy med solskärm :p

Imorgon ska jag ha begravning för min OneK Avancé Glossy med Mips. Sedan måste jag ta tag i att ringa försäkringsbolaget och se vad som gäller.
 
Igår ramlade jag av med min ridhjälm. Tredje smällen så den får anses vara förbrukad nu :( har beställt hem två olika hjälmar och får se vilken som passar mig bäst. Beställde hem en KEP och en Kask Kooki. Båda är svarta och glossy med solskärm :p

Imorgon ska jag ha begravning för min OneK Avancé Glossy med Mips. Sedan måste jag ta tag i att ringa försäkringsbolaget och se vad som gäller.
De kräver att du varit hos läkare, åtminstone gör Folksam och Länsförsäkringar det. Har använt försäkringen via förbundet ett par gånger och det har varit smällar så jag oavsett varit på sjukhus. Otroligt smidigt med utbetalning osv!
 
De kräver att du varit hos läkare, åtminstone gör Folksam och Länsförsäkringar det. Har använt försäkringen via förbundet ett par gånger och det har varit smällar så jag oavsett varit på sjukhus. Otroligt smidigt med utbetalning osv!
Åh att jag inte tänkte på det när jag behövde åka och kolla upp benet efter min senaste avramling! Och när jag tänker efter så har jag fortfarande inte bytt hjälmen.
 
Åh att jag inte tänkte på det när jag behövde åka och kolla upp benet efter min senaste avramling! Och när jag tänker efter så har jag fortfarande inte bytt hjälmen.
Du kan ju alltid ringa försäkringsbolaget och kolla om det går att göra skadeanmälan trots att det gått en del tid. Det är folksam som har ridsportsförbundets försäkring, även jag kan intyga att de är väldigt smidiga!
 
De kräver att du varit hos läkare, åtminstone gör Folksam och Länsförsäkringar det. Har använt försäkringen via förbundet ett par gånger och det har varit smällar så jag oavsett varit på sjukhus. Otroligt smidigt med utbetalning osv!
Attans! Någon läkare har jag inte besökt. Kanske blir aktuellt om jag fortfarande har ont.

Jag har i alla fall anmält skadan till mitt försäkringsbolag och får se vad de säger. I värsta fall jobbar jag ändå under påsken så det borde gå ihop sig :D

Fått hem båda hjälmarna idag och efter en del provande har jag bestämt mig för att behålla hjälmen från KEP. Hjälmen från Kask passade inte riktigt mitt huvud.
 
Behövde ett vidare koppjärn till sadeln och en ny grimma (haken i spännet gick sönder helt plötsligt) så jag åkte till H**ks. Passade på att köpa ett viktmåttband för att kunna hålla koll på damens midjemått. Köpte också benskydd fram och bak, Fairfield basic stl cob. De passade bra. Hittade ett träns i stl cob på rean, men det var tyvärr snäppet för litet. Och stl full är snäppet för stort. Grimman i stl cob passade iallafall! Och den begagnade dressyrsadeln både satt bra och var skön att rida i.
 

Bifogade filer

  • A0C44540-C18C-4D77-B983-D359C44007D5.jpeg
    A0C44540-C18C-4D77-B983-D359C44007D5.jpeg
    229,5 KB · Visningar: 48
Igår lasttränade vi och körde en runda och självklart ryckte Elsa till vid något tillfälle så att pistolhaken gick sönder på lädergrimman, dagen innan vi åker på kurs. Bestämde mig för att koppla en karbinhake i ringen tillfälligt för att inte behöva kassera grimman helt och jaga ny. Men så svängde jag inom lokala Lantmännen där en Santa Cruz HRS lädergrimma i cob hängde, halva priset så en knappt 400 kr skulle den kosta. Tänkte jaja, bra att ha extra så det unnar vi oss. Kommer fram till kassan och killen bara "Då blir det 179 kr". Jag frågade om han var säker och det var han, så 179 kr blev det för en splinkans gedigen lädergrimma 😅👍
IMG20230406101036.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 740
Senast: Sootie
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 350
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 547
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp