Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle inte shoppa men 3 för 2 på horze vilket även gällde rea och så blev det dessa le mieux schabrack. Kunna inte låta bli!
 

Bifogade filer

  • 20230615_142356.jpg
    20230615_142356.jpg
    522,6 KB · Visningar: 82
Ok, nånsom varit på Falsterbo senaste åren och kan säga något om shopping där? Jag vann visst biljetter i hööks give away så jag åker ner om en månad :up:
Jag var där förra året! Gillade shoppingen, fanns väldigt mycket att titta på och prova! Fyndade ett par dressyrstövlar för halva priset bland annat :up: jag tyckte att det fanns många bra mässerbjudanden från de "stora" märkena.
 
Har du problem med att den flyttar sig i sidled ex om du rider på volt? Det är en liten farhåga iom att den blir lite mer instabil än en vanlig sadel. Har som tanken att kunna dressyra en del och kanske rida WE i den!
Nä.. inte jag :) Men den rör sig ibland i sidled om man är obalanserad som ryttare och hästen väldigt rund (typ när nybörjare rider min shettis 😅) ffa om man inte dragit sadelgjorden :idea: men de rider inte på volt..
 
Apropå shortchaps så köpte jag Decathlons billiga (149:-) när jag började rida igen och tänkte bara ha som första. Men nu när de blivit för stora ska jag nog köpa ett par till. De har nämligen mesh på utsidan och det är så vansinnigt skönt i sommarvärmen! Så hett tips om någon vill ha något enkelt för sommarens uteritter :up:
 
Sålde min sadel igår och har skaffat två betydligt billigare (äldre) sadlar. Så firade med att köpa en Horsedream Iberica Plus😍! Hoppas verkligen den är så skön som jag tror den är!Visa bifogad fil 121374
Vad sålde du och vilka sadlar har du nu? Du är en nestor i mina ögon och jag har lärt mig så mycket om sadlar genom dig!

Själv har jag två kortryggade hästar, och funderar som bäst på att byta ut min snordyra och superhärliga sadel mot något annat, då den är alldeles för vid i bombredd!

Men det är svårt att köpa sadel, och inget man bara åker till affären och gör, som när de har bra rea på schabrak.

Den du postade här, är det en "barbackasadel", eller vad heter de? Var hittar man sådana?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
765
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 657
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 412
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 238
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp