Bukefalos 28 år!

Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad sålde du och vilka sadlar har du nu? Du är en nestor i mina ögon och jag har lärt mig så mycket om sadlar genom dig!

Själv har jag två kortryggade hästar, och funderar som bäst på att byta ut min snordyra och superhärliga sadel mot något annat, då den är alldeles för vid i bombredd!

Men det är svårt att köpa sadel, och inget man bara åker till affären och gör, som när de har bra rea på schabrak.

Den du postade här, är det en "barbackasadel", eller vad heter de? Var hittar man sådana?
Jag började känna mig låst i Helenen och kom inte ner. Kan bero på att min rumpa ökat i omfång 😅. Men började rida Zacke först i en Prestige D1 som det blev så mycket lättare att sitta i. Mer öppen I sätet och jag kom upp naturligare. Sålde den (förmedlingssadel) och började rida en DJ som jag nu köpt. Den är väldigt öppen och med små stöd. Otroligt mjuk men kräver verkligen att jag är stark i bålen och jag gillar det!

Så när jag hittade balansen i DJn på Zacke kändes Helenen ännu värre på Dio🙈. Men DJn är alldeles för vid för honom. Så fick jag in en gammal Childeric DI (från-02) och den är fantastisk!

Luddet är en Horsedream iberica plus och är som en blandning mellan bomlös och barbackapad.
 
Jag började känna mig låst i Helenen och kom inte ner. Kan bero på att min rumpa ökat i omfång 😅. Men började rida Zacke först i en Prestige D1 som det blev så mycket lättare att sitta i. Mer öppen I sätet och jag kom upp naturligare. Sålde den (förmedlingssadel) och började rida en DJ som jag nu köpt. Den är väldigt öppen och med små stöd. Otroligt mjuk men kräver verkligen att jag är stark i bålen och jag gillar det!

Så när jag hittade balansen i DJn på Zacke kändes Helenen ännu värre på Dio🙈. Men DJn är alldeles för vid för honom. Så fick jag in en gammal Childeric DI (från-02) och den är fantastisk!

Luddet är en Horsedream iberica plus och är som en blandning mellan bomlös och barbackapad.
Hva slags sal er DJ? Finner bare en Amerigo hoppsal når jeg googler.
 
D5430B75-360D-4426-9C53-ECC3CC5AE91A.jpeg

Vann 500kr i presentkort på en ridsportsbutik en liten bit bort så idag blev det utflykt! Köpte detta Eskadron heritage med guldig strass, och en uvexhjälm till dottern 😍
 
Now we're talking!

Riktig shopping. Vad kul!

Ja och nej. Välbehövligt med en ny sadel och själva inköpet känns bra. Jag är dock lite som snåljåpen Joakim von Anka och tycker det här är hutlösa pengar att lägga på en hobby.

Har en häst kvar att köpa sadel till också. Och den har en komplex rygg. Den här utprovaren trodde på amerigo dj till den. Annars tror jag själv på ergoX trude.
Kanske säljer den hästen billigt i stället. Har ändå för många…
 
Ja och nej. Välbehövligt med en ny sadel och själva inköpet känns bra. Jag är dock lite som snåljåpen Joakim von Anka och tycker det här är hutlösa pengar att lägga på en hobby.

Har en häst kvar att köpa sadel till också. Och den har en komplex rygg. Den här utprovaren trodde på amerigo dj till den. Annars tror jag själv på ergoX trude.
Kanske säljer den hästen billigt i stället. Har ändå för många…
Då slipper du dessutom att köpa sadel. Win-win.

Jag förstår precis.
 
Går det dåligt för hööks? 🙈

Förut hade de alltid 20% på ett helt köp med jämna mellanrum så jag brukar alltid göra en liten lista på saker jag behöver inhandla och sen köpa vid dessa tillfällen.
Men nu har det bara varit 10% senaste två gångerna 😅
Jag håller på att gå i konkurs ju 🤓
 
Går det dåligt för hööks? 🙈

Förut hade de alltid 20% på ett helt köp med jämna mellanrum så jag brukar alltid göra en liten lista på saker jag behöver inhandla och sen köpa vid dessa tillfällen.
Men nu har det bara varit 10% senaste två gångerna 😅
Jag håller på att gå i konkurs ju 🤓
Det är inte så längesen de hade kunddag här med 20% på allt! Brukar alltid vara en dag i slutet av maj/början av juni.
 
Hade sån jäkla flax i torsdags. Skulle in på Granngården och köpa vattenboots och behållare till regnmätaren. Gick och kikade bland hästgrejerna och där stod en låda med Bot 75%. Det fanns några benskydd och nättäcken. 2st 125 och 2 165. Hontas drar 155 så jag tänkte jag chansar. Antingen om jag lägger några stygn eller så kan jag ju sälja alt byta med nån. Men det låg perfekt. Det var bara lite långt men inte så det var katastrof. Nästan 500kr, gick ju inte att låta bli. Har velat ha ett jättelänge med ids inte betala 2000.
 
Var och måttade benen häromdagen för eventuellt inköp av nya stövlar. Lutar mot ett par Deniro Bellini eller ett par Königs Dressage Pro. Den förstnämnda blir måttbeställda, även den storleken som har högst skaft är ett antal cm för kort för mig :cool:

Nu ska bara beslutet fattas… 😳💸
 
Det är inte så längesen de hade kunddag här med 20% på allt! Brukar alltid vara en dag i slutet av maj/början av juni.
Inte här. 😮‍💨 kollade mailen och det har varit 10%. Eller 100kr rabatt för varje 500 man handlar. Det är ifs 20%😂 om man handlar för 500 eller lite mer än 1000 👍🏻
 
Var och måttade benen häromdagen för eventuellt inköp av nya stövlar. Lutar mot ett par Deniro Bellini eller ett par Königs Dressage Pro. Den förstnämnda blir måttbeställda, även den storleken som har högst skaft är ett antal cm för kort för mig :cool:

Nu ska bara beslutet fattas… 😳💸
DeNiro, säger jag. Äääälskar mina!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
851
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
32
· Visningar
3 296
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 490
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 164
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp