Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har shoppat nya, tråkiga bakbenskydd godkända för tävling på ponny. Surt att mina fina läderskydd inte är tillåtna pga spännena :meh:
 
Jag trodde jag hade en briljant idé när jag tänkte att en tävlingskavaj skulle passa till hundutställningar. Snygga, tvättbara, finns i svala material, har fickor. Glömde bara vad de kostar om man vill ha nåt annat än svart. 😅 Eller är jag dålig på att leta? Finns det snygga kavajer i ljusare färger som inte kostar över 3000?
 
Jag trodde jag hade en briljant idé när jag tänkte att en tävlingskavaj skulle passa till hundutställningar. Snygga, tvättbara, finns i svala material, har fickor. Glömde bara vad de kostar om man vill ha nåt annat än svart. 😅 Eller är jag dålig på att leta? Finns det snygga kavajer i ljusare färger som inte kostar över 3000?
Har du kikat på ellos. Är kanske inte riktigt tävlingskavaj ala häst. men de har riktigt snygga i olika färger. och bra priser. Vill man ha fler knappar, går de säkert sy i fler.
 
Köpte ett par dressyrstövlar MH Estelle, men fy så trånga de var! Åker på retur för byte till större storlek. Tog ju strl 38 för att jag tycker att MH vinterstövlarna som jag har i strl 39 glappar för mycket. (Är mitt emellan 38 och 39 i strl).
 
Har du kikat på ellos. Är kanske inte riktigt tävlingskavaj ala häst. men de har riktigt snygga i olika färger. och bra priser. Vill man ha fler knappar, går de säkert sy i fler.

Får ta en koll till där. Min tanke med ridkavaj var just materialet, dels bättre att tvätta inbillar jag mig och dels bättre i varmt väder. Har ett par vanliga kavajer som jag haft till utställning men det är ju kemtvätt på dem.
 
Jag trodde jag hade en briljant idé när jag tänkte att en tävlingskavaj skulle passa till hundutställningar. Snygga, tvättbara, finns i svala material, har fickor. Glömde bara vad de kostar om man vill ha nåt annat än svart. 😅 Eller är jag dålig på att leta? Finns det snygga kavajer i ljusare färger som inte kostar över 3000?
Måste den vara ny? Kryllar av begagnade kavajer till bra pris på bland annat Marketplace.
 
Har shoppat ett nytt regntäcke.
Har letat länge efter ett HW i ljus färg med v-knäppning eller disc front och med denier högre än 1000. Har hittills varit helt omöjligt men nu har dom lanserat en ny kollektion som dom kallar plant dye och det hade 1200 denier. Det kom hem idag och satt helt perfekt och kändes väldigt rejält så hoppas det fungerar bra när det kommer regniga dagar, men utan att bli jätte varmt om det eventuellt slår om och blir sol. Passformen var iaf klockren! Glömde tyvärr att ta bild så här kommer produktbilden:
20230522_222328.jpg
 
Jeg har bestilt en svart "sateng" sjabrak i ponni fra Horze, så nå prøver jeg å selge min svarte Lemieux Loire i full. Men det er ikke lett. Nordmenn er ikke like flinke til å kjøpe brukt tror jeg.:banghead:
 
Fyndat nya ridstövlar då mina gamla vardagsstövlar börjar ge upp. Chansade och beställde en storlek för stora då det var det enda som fanns kvar till det smått fantastiska reapriset 1445:-. Hade tur och dom var små i storlekarna så satt perfekt! Är så himla glad och nöjd faktiskt!
20230525_201255.jpg

Edit, hur gör ni med snörena som blir över?🤔
 
Köpte en flughuva från shires idag. Tog strl ponny eftersom våra andra är för stora i cob (modellen utan öron). Såklart var ponny för liten.
 
Köpte en flughuva från shires idag. Tog strl ponny eftersom våra andra är för stora i cob (modellen utan öron). Såklart var ponny för liten.
Flughuvor verkar vara smått omöjliga att hitta i rätt storlek :cautious: min häst har cob i sin Rambo-grimma men cob i Rambo-flughuva drunknade han i :arghh:
 
Flughuvor verkar vara smått omöjliga att hitta i rätt storlek :cautious: min häst har cob i sin Rambo-grimma men cob i Rambo-flughuva drunknade han i :arghh:

Tiger kom bara i en enda av alla modeller jag testade, alla i modellens största storlek. I Rambo med både tog han av full och cob passar ganska ok på yttersta. De är verkligen ENORMA 😅
 
Apropå flughuvor. Ridskolan har flera welshar i olika kategorier, många av dem har ju det karakteristiska huvudet som är stort runt ganascherna. Detta gör att de måste ha större storlek på flughuvor, och de huvorna har ju också stora öron. Welshar har INTE stora öron. :D Då blir det såhär!
received_1267132607253976.jpeg
 
Jag måste få dela med mig av något som säkert kan väcka missunnsamhet och lite avundsjuka, men jag är så lycklig!

Vi har köpt en hästlastbil för två hästar som jag kan köra på b-körkort!

Den kom till eftersom vår transport gick sönder och vi skulle ersätta den med en bättre transport i aluminium OCH med mer lastvikt.

Vi räknade och räknade och insåg att vi behöver både byta bil och jag behöver ta nytt körkort.

Det skulle bli dyyyyyyrt.

Men om det nu blir så dyrt, kunde man då inte hitta en lastbil som kunde passa?

Efter lite letande, typ en snabb sökning på marketplace, så fanns den ju där, inte långt hemifrån heller.

Så efter rejält prutande är jag nu lycklig förare av en Renault Master, 14 år gammal som gått ca 20 000 mil.

Helt fantastiskt, måste jag säga.
Vad roligt! 🤩
 
Apropå flughuvor. Ridskolan har flera welshar i olika kategorier, många av dem har ju det karakteristiska huvudet som är stort runt ganascherna. Detta gör att de måste ha större storlek på flughuvor, och de huvorna har ju också stora öron. Welshar har INTE stora öron. :D Då blir det såhär!
Visa bifogad fil 119901
Så är det på en av våra lusitanos också - ser så roligt ut när han rör öronen och flikarna vippar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
572
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 406
Senast: Sootie
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 266
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
7 592
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp