Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Supersnyggt!
Jag hade gärna köpt det bruna, om bara ES kunde förbättra passformen så att schabraken ligger still🤪
De ligger stilla på mina. Detta är dessutom lite styvare i tyget än de andra, så tror detta ligger lite bättre. Ser ut som det glidit bak på bilden men det är sadeln som är superkort (en DJ).
 
De ligger stilla på mina. Detta är dessutom lite styvare i tyget än de andra, så tror detta ligger lite bättre. Ser ut som det glidit bak på bilden men det är sadeln som är superkort (en DJ).
Avis!
På min glider de hopplöst bakåt. En gång var det fasen på väg att försvinna ut på rumpan🤪

Men ja dessa kanske är annorlunda. De är säkert inte heller lika glatta i tyget iom glitter? Väldigt fint iaf😍
 
Avis!
På min glider de hopplöst bakåt. En gång var det fasen på väg att försvinna ut på rumpan🤪

Men ja dessa kanske är annorlunda. De är säkert inte heller lika glatta i tyget iom glitter? Väldigt fint iaf😍
Är du säker på att din sadel inte är för vid då? För mig har det varit på flera hästar att råkar sadeln vara för vid så glider både ES och Equiline. PS sitter kvar oavsett pga kuddarna fram.
 
Är du säker på att din sadel inte är för vid då? För mig har det varit på flera hästar att råkar sadeln vara för vid så glider både ES och Equiline. PS sitter kvar oavsett pga kuddarna fram.
Nä, sadeln passar bra. Och andra schabrak med bättre passform ligger still, det är specifikt ES som glider. Vet flera som har samma problem med ES.
 
Fyndade ett till flugtäcke 😁 Ett begagnat Rambo Protector i superfint skick för 500 kr, så nu har båda mina hästar förhoppningsvis bra flugtäcken till sommaren. Köpte en öronlös flugluva förra veckan med. Ponnyn har dragit av sig alla andra luvor på under timmen, men denna verkar han tycka om! Har fortfarande haft på sig den varje dag jag kommit till stallet ☺️
 
På mina också. Även på dotterns ponny. Förutom det hon gått bananas på och klippt av stropparna som man fäster i sadelgjorden. Det schabraket glider.
Jag brukar också gå loss med saxen men de nedre till sadelgjorden var ju lite väl 😉
 
På mina också. Även på dotterns ponny. Förutom det hon gått bananas på och klippt av stropparna som man fäster i sadelgjorden. Det schabraket glider.
Ja de nedre skulle jag aldrig våga klippa av :nailbiting: Då hade det garanterat glidit. Men de övre når ändå inte fram till varken ringen vid framvalvet eller främre sadelgjordsstroppen, så de har jag sprättat bort :D
 
Ja de nedre skulle jag aldrig våga klippa av :nailbiting: Då hade det garanterat glidit. Men de övre når ändå inte fram till varken ringen vid framvalvet eller främre sadelgjordsstroppen, så de har jag sprättat bort :D

Nej då var jag otydlig. Riktigt så bananas gick hon inte. Jag menade de övre man fäster under kåpan.
 
Nej då var jag otydlig. Riktigt så bananas gick hon inte. Jag menade de övre man fäster under kåpan.
Ah! Ja jag hade gärna haft kvar dem också om jag kunnat använda dem. Gillar när schabraket ligger stadigt även när man hänger sadeln på sadelhängaren.
 
Shoppade en rockard!
Kutzman rockard.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
740
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 464
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 401
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 989
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp