STORA täcken!

Sv: STORA täcken!

Kiefer skrev:
Heter din häst Yorkwann? Var kommer han ifrån? Det fanns nämligen en STOR häst på ridskolan när jag var liten, tänkte om det är han?

Nä, det var längesen. Men han stod på ridskola i Blekinge tror jag det var för en herrans massa år sen. Han avlivades tyvärr förförra våren, bakbenen höll inte. :(

åke skrev:
Jag gillar inte bukas täckena. Tycker att dom är små i bogen. Har köpt mina på Eko. Funkar perfekt på mina ardenner.

Inte jag heller, beställde ett 175 regntäcke från bucas, passade inte alls. :mad:
Vad är det för märke på dem du köpt, och vad kostade det?

Chili skrev:
Man kan inte jämföra kraftigt hbl med kraftig nordsvensk/annan arbetshäst :smirk: (gissar på att trådskaparen pratar om ngt slags kallblod?)

Stämmer bra. Stl 175 från bucas passade som sagt inte. :p

Då är det den Yorkwann jag menar!! Vad tråkigt att han inte finns mer, hur gammal blev han?
Han var min favorithäst på ridskolan, han var definitivt den största hästen i stallet. Hur hög var han egentligen, som en liten skitunge på 8 år tyckte man att han var typ 2 meter?
Jag får en varm känsla i kroppen när jag tänker på honom, det var faktiskt synd om honom för ingen av de andra barnen vågade rida honom, men tur för mig som fick ha honom varenda gång!!!!

Mjoo... Stora på halvblod - javisst. Då hänger de ju ner längst sidorna och allt.
Stora på en grov nordsvensk? Njaae... :smirk: Har i strl 155 på min bruksnordis på ca 160 cm mkh, täcket har bogveck men sitter hårt som f*n. Så många täcken som påstås vara stora i storleken är egentligen bara lite större för att passa tex. halvblod med "stor" bog.

Kiefer skrev:
Då är det den Yorkwann jag menar!! Vad tråkigt att han inte finns mer, hur gammal blev han?
Han var min favorithäst på ridskolan, han var definitivt den största hästen i stallet. Hur hög var han egentligen, som en liten skitunge på 8 år tyckte man att han var typ 2 meter?
Jag får en varm känsla i kroppen när jag tänker på honom, det var faktiskt synd om honom för ingen av de andra barnen vågade rida honom, men tur för mig som fick ha honom varenda gång!!!!

Han blev dryga 23 år. Han var ju gudomligt snäll att rida, drog som tusan när man racade med honom bara :D Han var nästan 2 meter, ca 180 var han allt. :D :crazy:
Han var väldigt dålig i slutet, tre dagar innan han avlivades drösade han omkull och kom inte upp igen. 5 personer puttade drog :(
Han såg ut som en stor nallebjörn i slutet, man ner till knäna nästan och "björnpäls" :D Ja, han var fin.

Vill bara tipsa om EXKLUSIV's täcken. Finns i flera olika modeller och man kan också beställa enligt eget önskemål. Sen att de är otroligt hållbara (Exklusiv och Silver) dessutom, gör ju inte saken sämre! :bow:

Fröken_Skåne skrev:
Jag tycker Shires täckena är stora!

Har ett Shire vintertäcke som inte går att stänga i bogen på mitt kallblod (finnhäst på 165 cm och något överviktig :p ).

Chili skrev:
Mjoo... Stora på halvblod - javisst. Då hänger de ju ner längst sidorna och allt.
Stora på en grov nordsvensk? Njaae... :smirk: Har i strl 155 på min bruksnordis på ca 160 cm mkh, täcket har bogveck men sitter hårt som f*n. Så många täcken som påstås vara stora i storleken är egentligen bara lite större för att passa tex. halvblod med "stor" bog.

Jag köpte ett Bucas täcke till min lilla travmärr. Hon var undefär 1.52 och de flesta 135 täcken passade på henne. Men bucastäckena är tydligen INTE gjorda för nätta hästar. För det räckte henne ner över knäna. Det är synd för jag gillar Bucas i övrigt.

hästL skrev:
Hade en häst som hade 185 i täcke. Horse saver gjorde ett för samma pris som deras andra täcken. Tror det var horse saver. Jag tror att man kan ringa till bucas och dyl så fixar den det. För i tykland finns det bra uttbud 175 också...
vad var det för häst?! Shire? så horse saver gör alltså stora täcken?
har 165 på moses nu och det börjar bli litet.

Liknande trådar

Utrustning Hjälp mig spåna. Jag använder Horseware, deras utbud passar min täckesfilosofi. Men om ni har andra tips som ger mig Halvhals... 2
Svar
35
· Visningar
4 092
Utrustning Tidigt ute, jag vet! ;) I en av mina hagar som ligger ner mot sjön har et en tendens att bli extremt mycket blinningar och bromsar...
Svar
7
· Visningar
1 266
Senast: Egonson_
·
Utrustning För ett par tre år sedan köpte jag ett regntäcke till en av min av hästar då hennes hade börjat läcka. När jag efter en tid skulle testa...
Svar
10
· Visningar
978
Utrustning De senaste åren har min häst gått på lösdrift. Första vintern som konvalescens och då täcktes hon bara med ett lättare (100g Thermo... 2
Svar
29
· Visningar
3 182
Senast: Gabriol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka