Stora tråden om Donald Trump (3) (ändrad rubrik)

Bukefalos 30 år!

Jag råkade på ett klipp igår, Hittar tyvärr inte "originalklippet" igen, från FOX news, men en kommentar via google, där det pågick en diskussion om huruvida det är dags för en kvnnlig president snart.

Det här var rena 1800-talet, där Jesse Waters argumenterar att kvinnors hjärnor minsann är omogna, och kvinnor är helt känslostyrda, och därför inte lämpar sig för någon form av ledande roller i samhället...
Med flera mycket märkliga påståenden om kvinnors förmågor...

Det var något av den mest vidriga misogyni jag sett och hört på jag vet inte hur länge!

https://www.mediamatters.org/fox-ne...y-women-i-hope-theres-not-female-president-my

Jag hoppas att han kommer dömas som krigsbrytare en vacker dag, om gubban inte hinner dö först.
Jag försvarar på intet vis styret i Iran, men Trump och Netanyaho är lika stora krigsförbrytare som Putin och de har nu anammat samma retorik och systematik som i anfallskriget i Ukraina. Läste tidigare på jobbet idag att risken för Kuba har ökat iom att det går så dåligt i Iran så Trump letar efter något han kan "lyckas" med. :cautious:

Det totalt helsjuka i att Vance är i Ungern nu och kampanjar för Orban. Snacka om att han (Orban) måste känna sig omhuldad av auktoritära gubbgalningar från både öst och väst. Jag undrar hur tidigare demokraten Usha Vance egentligen mår.
Usha Vance är en kompetent jurist, som i sin karriär fått prestigefyllda anställningar som juristassistent till domare i disktriktsdomstol, appellationsdomstol och högsta domstolen - alla tre domarna är konservativa domare. Och domaren vid appellationsdomstolen som hon arbetare för var Brett Kavanaugh som ju nu är en del av HD. Så konservativa miljöer är knappast något främmande för henne

Usha Vance är en kompetent jurist, som i sin karriär fått prestigefyllda anställningar som juristassistent till domare i disktriktsdomstol, appellationsdomstol och högsta domstolen - alla tre domarna är konservativa domare. Och domaren vid appellationsdomstolen som hon arbetare för var Brett Kavanaugh som ju nu är en del av HD. Så konservativa miljöer är knappast något främmande för henne
Nix. Hon har själv varit tydlig med det. Och det är förstås helt hennes eget val. Men just kampanja för Orban tycker jag ändå borde skava en liten liten aning.

Det totalt helsjuka i att Vance är i Ungern nu och kampanjar för Orban. Snacka om att han (Orban) måste känna sig omhuldad av auktoritära gubbgalningar från både öst och väst. Jag undrar hur tidigare demokraten Usha Vance egentligen mår.
Har apropå ungerska valet funderat på om vi borde ha en tråd om europeisk politik, just för att det känns som ett ganska viktigt val för både Ungerns och EUs del, men vet inte om det finns tillräckligt att diskutera övriga tiden för att motivera det.

Har hängt med ganska dåligt i hur det ser ut inför ungerska valet, det senaste jag läste var att det kommer krävas en storseger av Tisza för att inte Orbán ska hävda valfusk och utropa sig till segrare samt att man hotar publicera någon sexvideo på Magyar för att skada förtroendet för honom.

Det sista som behövs är att USA lägger sig i där också.

Jag råkade på ett klipp igår, Hittar tyvärr inte "originalklippet" igen, från FOX news, men en kommentar via google, där det pågick en diskussion om huruvida det är dags för en kvnnlig president snart.

Det här var rena 1800-talet, där Jesse Waters argumenterar att kvinnors hjärnor minsann är omogna, och kvinnor är helt känslostyrda, och därför inte lämpar sig för någon form av ledande roller i samhället...
Med flera mycket märkliga påståenden om kvinnors förmågor...

Det var något av den mest vidriga misogyni jag sett och hört på jag vet inte hur länge!

https://www.mediamatters.org/fox-ne...y-women-i-hope-theres-not-female-president-my
Planterat? för att påverka? Känns som att kvinnorna frös efter att ha skrattat avväpnande och killen är obekväm och Jesse Waters låter konstig när han säger det.

Dvs de känner av vattnet och tilltalar vissa väljargrupper och börjar en kampanj ovanifrån av vem som nu styr Fox politiskt. Men just det här gänget var inte helt into det trots att de är Fox.

De har ju en kampanj mot kvinnlig rösträtt som de kör.

Han har väl kampanjat för högerradikala i Tyskland också? Och i England, eller var det en annan snubbe ur kabinettet?

Har apropå ungerska valet funderat på om vi borde ha en tråd om europeisk politik, just för att det känns som ett ganska viktigt val för både Ungerns och EUs del, men vet inte om det finns tillräckligt att diskutera övriga tiden för att motivera det.

Har hängt med ganska dåligt i hur det ser ut inför ungerska valet, det senaste jag läste var att det kommer krävas en storseger av Tisza för att inte Orbán ska hävda valfusk och utropa sig till segrare samt att man hotar publicera någon sexvideo på Magyar för att skada förtroendet för honom.

Det sista som behövs är att USA lägger sig i där också.
Sexvideon kommer de ingenstans med. Tisza var smartare och gick ut med att det finns en sexvideo på honom och hans ex, som erkänt att hon fått betalt för att lura honom i en fälla, så just den videon kan de inte använda då det redan är offentligt.

Däremot, att tRump och Putin samarbetar öppet för att påverka valet är besvärligare. tRump har ju alltid velat slå sönder EU och Putin vill behålla sitt öra som förmedlar all information från mötena direkt till honom, för att hindra att Ukraina får hjälp.

Letade upp den här tråden. Då jag jobbar med logistik internationellt så försöker jag hålla mig lite uppdaterad om tarifferna i USA. Idag kunde jag läsa på fedexs hemsida om att Supreme court avslutade import tarifferna under IEEPA den 20 februari.
Direkt under den kan man sen läsa att USA har den 20 februari infört tillfälliga "10% duty on imported articles" 🤪

Begrep sen att de senare är de vanliga gamla import skatterna (från 1974) men för ett ögonblick såg det ut som att de införde nya skatter direkt 😅

Senaste skottdramat i USA på den årliga galamiddagen för Vita huset-korrespondenter när en person greps, får mig att undra om det verkligen var en hotbild mot tRump eller om det är iscensatt för att som vanligt flytta fokus. Den förra skottskadan i öat finns det inga bildbevis på, man ser lite rött på bilderna när han håller sig för örat och hur han sedan har en stor kompress fasttejpad. Om han blev skottskadad borde det synas eftersom brosk inte läker och han hade väl snarare viftat med det för att bevisa äktheten? :cautious:

Det får då iaf mig att tänka på alla planer som fanns före valet i Ungern, när de hade planerat ett fejkat mordförsök på Orbán för att vinna sympatier. :meh:

Nåja, jag säger inte att det verkligen inte fanns en avsikt att ta lagen i egna händer vad det gäller hans presidentperiod, men han är samtidigt känd för att gilla drama och startar både krig och hotar ta Grönland, Kanada, Panama, Kuba, spränga en hel civilisation i luften mm för att flytta fokus från Epstein och hans kvinnoaffärer.

Senaste skottdramat i USA på den årliga galamiddagen för Vita huset-korrespondenter när en person greps, får mig att undra om det verkligen var en hotbild mot tRump eller om det är iscensatt för att som vanligt flytta fokus. Den förra skottskadan i öat finns det inga bildbevis på, man ser lite rött på bilderna när han håller sig för örat och hur han sedan har en stor kompress fasttejpad. Om han blev skottskadad borde det synas eftersom brosk inte läker och han hade väl snarare viftat med det för att bevisa äktheten? :cautious:

Det får då iaf mig att tänka på alla planer som fanns före valet i Ungern, när de hade planerat ett fejkat mordförsök på Orbán för att vinna sympatier. :meh:

Nåja, jag säger inte att det verkligen inte fanns en avsikt att ta lagen i egna händer vad det gäller hans presidentperiod, men han är samtidigt känd för att gilla drama och startar både krig och hotar ta Grönland, Kanada, Panama, Kuba, spränga en hel civilisation i luften mm för att flytta fokus från Epstein och hans kvinnoaffärer.

Det var det första jag tänkte på. Är detta på riktigt? Jag är tveksam fast jag själv skulle vilja mörda fanskapet!

Egentligen helt sjukt då ett mordförsök på en president borde vara skrämmande och fruktansvärt likt Kennedy men här tänker dom flesta jaja, whatever. Anyway, did you hear about (valfritt ämne) last night?
Det är synd att det alltid är så usla skyttar som ska ge sig på Trump!

Liknande trådar

• Attacker i Caracas/Venezuela
  • Israels och USAs krig mot Iran
  • MH, BPH och MT tråden
  • Vilken är den första stora händelsen ni minns?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Uppdateringstråd 33
  • Barmarksdrag/canicross

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Årets bantningstråd
  • Dressyrsnackis 21