Stora tråden om Donald Trump (3) (ändrad rubrik)

Bukefalos 30 år!

Jag tror inte heller det är iscensatt, känns alldeles för långsökt när nu skytten kunde gripas.

Att man inte reagerar lika starkt är väl mycket för att det nästan normaliserats, Israel har ju börjat med att som första åtgärd mörda de personer de ser som motståndare och likaså USA och de gör det i stor skala. Varför skulle då inte andra länder och grupperingar kunna gör samma? Även i Sverige ser vi samma inom kriminella miljöer, man beställer helt enkelt mord på de personer man vill ha bort och det har utvecklats en svart marknad för beställningsmord. Det bidrar också till en normalisering av mord hur sjukt det än kan låta. För att inte tala om vad Israel gjort i Gaza utan att etablissemanget nämnvärt reagerat.

Jag tycker det känns riggat. Gärningsmannen är beväpnad dtill tänderna och springer enkelt förbi säkerhetsvakterna, fälls till golvet utan att skjutas ihjäl. tRumpen kan nu fortsätta bygga sin bunker under balsalen, vars bygge var stoppat så sent som till förra vecka.

Jag är helt övertygad om att situationen i Pennsylvania var riggad för att skapa sympati för Trump. Helt uppenbart blev han inte skjuten i örat. Skytten där blev skjuten, Trump supporter, vilket antingen var ert misstag eller ett förräderi.
Det här är lite för stort sammanträffande för att jag ska tro på det. Trump är helt uppenbart livrädd eftersom allt faller samman runt honom. Hans krig i Iran går åt helvete, bränslepriserna stiger, han blir dagligen förnedrad på internet av Iran, folk skriker om Epstein filerna och hans opinionssiffror är katastrofala.
I det här läget behöver han sympati och det har ju fungerat förut med iscensatt mordförsök.

Varför är det smätt på nosen? Vad är ens smätt på nosen? Det är inte smätt på nosen. Jag vill inte diskutera det. Givetvis behöver du inte respektera det - men du kommer inte få ut någon diskussion om det från mig.
Jag vet ju inte ens vad det är jag inte vill diskutera tydligen, eller varför jag skulle vilja öppna en tråd om någnting jag inte vet vad det är.

Jag frågade vad du skrev om,

du skrev att jag inte fick fråga någonting om det du skrev om.

För du ville inte prata om det du hade skrivit, inte ens för att svara på en fråga vad det var du skrev.

Smätt på nosen, sådant vissa människor gav djur förr för att de inte skulle sticka nosen in i ett visst rum eller låda. Numera använder man väl vattenspruta.

Jag vet ju inte ens vad det är jag inte vill diskutera tydligen, eller varför jag skulle vilja öppna en tråd om någnting jag inte vet vad det är.

Jag frågade vad du skrev om,

du skrev att jag inte fick fråga någonting om det du skrev om.

För du ville inte prata om det du hade skrivit, inte ens för att svara på en fråga vad det var du skrev.

Smätt på nosen, sådant vissa människor gav djur förr för att de inte skulle sticka nosen in i ett visst rum eller låda. Numera använder man väl vattenspruta.
Och det har jag verkligen inte gjort. Du gör vad du vill och jag har inte stoppat dig överhuvudtaget i den frågan. Därav kan det inte vara något smätt på nosen.

I övrigt förstår jag knappt ditt inlägg? Du vet inte vad du inte vill diskutera, okej? Jag skrev inte att du inte fick fråga, jag skrev att jag inte ville diskutera. Du får ställa hur många frågor du vill, till vem du vill. Men det är upp till dem om de svarar eller inte.

Och det har jag verkligen inte gjort. Du gör vad du vill och jag har inte stoppat dig överhuvudtaget i den frågan. Därav kan det inte vara något smätt på nosen.

I övrigt förstår jag knappt ditt inlägg? Du vet inte vad du inte vill diskutera, okej? Jag skrev inte att du inte fick fråga, jag skrev att jag inte ville diskutera. Du får ställa hur många frågor du vill, till vem du vill. Men det är upp till dem om de svarar eller inte.
Jag förstår mycket väl vad @Badger menar i sitt inlägg. Du nämner något som viktigt och när någon inte har en aning om vad/vem du nämner är så blir du aggressiv och snäser av henom.
Jag har för övrigt inte heller en susning om fenomenet du nämner men jag antar att vi får fortsätta vara ovetande.

Jag förstår mycket väl vad @Badger menar i sitt inlägg. Du nämner något som viktigt och när någon inte har en aning om vad/vem du nämner är så blir du aggressiv och snäser av henom.
Jag har för övrigt inte heller en susning om fenomenet du nämner men jag antar att vi får fortsätta vara ovetande.
Jag är inte ett dugg aggressiv. Jag har bara tydligt talat om att jag inte är intresserad av att diskutera det.

Jag är inte ett dugg aggressiv. Jag har bara tydligt talat om att jag inte är intresserad av att diskutera det.
Jo det var aggressivt och rätt oförskämt. Det såg ut som om du av någon anledning gick in i försvarsposition. Varken jag eller någon annan kan dock tvinga dig att berätta vad det viktiga du nämnde som ett bra exempel egentligen handlar om.

Jag är inte intresserad av att diskutera detta, och framförallt inte i denna tråd. Vill du diskutera konspirationsteorier så starta en tråd om det.

Jo det var aggressivt och rätt oförskämt. Det såg ut som om du av någon anledning gick in i försvarsposition. Varken jag eller någon annan kan dock tvinga dig att berätta vad det viktiga du nämnde som ett bra exempel egentligen handlar om.
På riktigt?
Vad i det där är aggressivt? Det är kort och tydligt bara. Oförskämt var det inte heller.

Läs inte in saker som inte finns där.

På riktigt?
Vad i det där är aggressivt? Det är kort och tydligt bara. Oförskämt var det inte heller.

Läs inte in saker som inte finns där.
Jag uppfattade det som rejält aggressivt :(

(och du tog upp det, jag bara frågade vad det var för jag visste inte, och vet inte ännu.)

Jag uppfattade det som rejält aggressivt :(

(och du tog upp det, jag bara frågade vad det var för jag visste inte, och vet inte ännu.)
Det var i varje fall inte min mening. Och jag ber om ursäkt, jag var inte ute efter att såra dina känslor. Bara avsluta diskussionen.

Vad jag inte begriper, om nu en sån här händelse är fake och iscensatt - mannen som greps med vapnet, varför skulle han offra sitt liv totalt för en sån sak? Dvs han är känd, han har en identitet som alla känner till nu, men nu är han ju körd, liksom. Han kommer aldrig att kunna gå tillbaka till ett normalt liv som om inget hänt. Vad skulle få honom (eller någon annan i en iscensatt händelse) att ge upp precis allt för att, i det här fallet då, skifta fokus från Trump och ge honom sympati?

Jag tror inte det är iscensatt. Men så är det ju alltid - fem sekunder efter att nyheter släppts, ropar tiotusentals skeptiker att det definitivt är en konspiration. Allt från 911 och månlandningen, till attentat mot Trump eller Kirk eller andra i hög position. INGET är liksom på riktigt längre..... Enligt en viss skara. Precis allt är konspirationer.
Pengar.

Så nu har även Buke blivit en plats där konspirationsteorier sprids och stöds?

Vad hände med det gamla Buke där ledordet var att vänta och se vad som kommer fram, att man faktiskt inte vet särskilt mycket ett knappt dygn efter att en händelse inträffat?

Var tog förnuftet vägen hos dem som en gång i tiden efterfrågade fakta och en sansad syn på saker och ting, har de nu gett efter och vill nu också ha en världsordning som drivs av känslor och konspirationsteorier...?

Liknande trådar

• Attacker i Caracas/Venezuela
  • Israels och USAs krig mot Iran
  • MH, BPH och MT tråden
  • Vilken är den första stora händelsen ni minns?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Uppdateringstråd 33
  • Barmarksdrag/canicross

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Årets bantningstråd
  • Dressyrsnackis 21