Stora tråden om Donald Trump (3) (ändrad rubrik)

Bukefalos 30 år!

Du behöver inte bli otrevlig för att jag inte håller med dig om att det är helt osannolikt att han hellre skulle kunna ta livet av sig än dömas för det han stod åtalad för.

God kväll.
Jag tycker det är du som är direkt aggressiv när du ljuger ihop saker jag inte skrivit, mitt inlägg var ett väldigt milt svar på det du skrev.

Nej, men jag ser inte en anledning till att hjälpa till med att skjutsa oss ner i fördärvet genom att uppmuntra till att sprida konspirationsteorier?
Hela Trumps presidentskap är i sig en dokusåpa där man bl.a sprider kondpirationsteorier och det mesta som kommer ur Trumps mun är lögner.

Trumpadmimistrationen är en slags parallell verklighet...

Den har en likheter med sagan om vargen. Ingen tror längre på något som kommer ur Trumps mun.

Jag väger in alla troliga möjligheter ja, och säger att någon av dem är sann. Medan du har bestämt dig för en sanning och fokuserar sedan enbart på det du tycker talar för det.

Att du inte ens kan tänka dig att någon skulle kunna vilja ta livet av sig efter insikten om att ens upphöjda person är raserad, är minst sagt märklig i mina ögon. Att han inte har en historisk av psykisk ohälsa och självmordsförsök tidigare, medan han levde i sitt upphöjda liv, säger ingenting om hur han reagerar vid insikten om att det är över.

Att bevakningen var dålig kan vara pga det jag skrev tidigare, att det fanns många som inte blev missnöjda över att han dog.

Och där sätter jag punkt för denna diskussion, vi kommer nog inte längre.
Obduktionen har visat att han inte kunde ha hängt sig själv, som de hittade honom. Märken på halsen stämmer inte.

Jag håller inte med. Det finns saker som är mer sanna än annat, och allt är inte bara åsikter och alternativa fakta där man kan välja själv vad man tycker är sant och inte.

Att springa med i det rallyt med hänvisning till att Trump m.fl. driver det, känns väldigt kontraproduktivt om man skulle vilja se en annan ordning än den han driver.

Att inte låta känslan av aversion mot Trump styra vad man tänker om huruvida en skytt skulle vara lejd av honom själv eller inte, är precis det jag menar inte är exempel på ett klokt och sansat agerande.

Trump har många gånger tidigare uttalat sig på ett sätt som är galet i andras ögon och tar alltid varje chans i stunden som han får, att lyfta fram sina egna projekt. Det är inget som är unikt i denna situation eller direkt talar för att han skulle iscensätta ett mordförsök.
Jag tror att med ett närmare studium av Trump och hans "skräckkabinett", så byter man liksom måttstock.

Du försöker fortfarande se Trump som en relativt "normal" politiker och person.

Men när man skärskådar Trump märker man att ingenting är "normalt" med honom.

Putin är så att säga mer "normal" än Trump...

Jag väger in alla troliga möjligheter ja, och säger att någon av dem är sann. Medan du har bestämt dig för en sanning och fokuserar sedan enbart på det du tycker talar för det.

Att du inte ens kan tänka dig att någon skulle kunna vilja ta livet av sig efter insikten om att ens upphöjda person är raserad, är minst sagt märklig i mina ögon. Att han inte har en historisk av psykisk ohälsa och självmordsförsök tidigare, medan han levde i sitt upphöjda liv, säger ingenting om hur han reagerar vid insikten om att det är över.

Att bevakningen var dålig kan vara pga det jag skrev tidigare, att det fanns många som inte blev missnöjda över att han dog.

Och där sätter jag punkt för denna diskussion, vi kommer nog inte längre.
Det som talar emot det här är att han satt inne tidigare och då lyckades förhandla sig fri. Och att han inte alls blev raserad den gången. Varför skulle han bli det den här gången? Vi pratar om en person med flera olika pass och identiteter.

Hela Trumps presidentskap är i sig en dokusåpa där man bl.a sprider kondpirationsteorier och det mesta som kommer ur Trumps mun är lögner.

Trumpadmimistrationen är en slags parallell verklighet...

Den har en likheter med sagan om vargen. Ingen tror längre på något som kommer ur Trumps mun.

Trump och hans närstående politiker sprider mycket som inte är sant, men det går utifrån det inte att dra slutsatsen att han själv har beställt iscensatta mordförsök.

Jag tror att med ett närmare studium av Trump och hans "skräckkabinett", så byter man liksom måttstock.

Du försöker fortfarande se Trump som en relativt "normal" politiker och person.

Men när man skärskådar Trump märker man att ingenting är "normalt" med honom.

Putin är så att säga mer "normal" än Trump...

Och om man själv djupdyker i allt som sprids från Trump och om Trump, så menar jag att man ännu mer måste sträva efter att behålla fotfästet själv.

Det kan vara jättesvårt, när allt snurrar, inget är tydligt om det är sant eller inte, allt blir till slut en fråga om vad man själv tror, tycker och tänker. Och då menar jag att det är ännu viktigare att hålla fast vid att det faktiskt går att säga vissa saker, och att andra saker inte är tillräckligt underbyggda.

Jag har aldrig påstått att Trump är en "vanlig" politiker, tvärtom. Det jag säger är att jag tycker att man bör vara försiktig med att sprida och hylla konspirationsteorier. Det gynnar inget välfungerande samhälle när det blir normaliserat att inte längre behöva bry sig om vad som går att säga utifrån de fakta som finns, och vad som visserligen skulle kunna vara sant men som inte går att säga (än).

Det som talar emot det här är att han satt inne tidigare och då lyckades förhandla sig fri. Och att han inte alls blev raserad den gången. Varför skulle han bli det den här gången? Vi pratar om en person med flera olika pass och identiteter.

Så stort som det här har blivit i hela världen så har jag mycket svårt att tro att Epstein skulle kunnat gå tillbaka till sitt gamla liv faktiskt.

Obduktionen har visat att han inte kunde ha hängt sig själv, som de hittade honom. Märken på halsen stämmer inte.

Är det bekräftat av en officiell utredning att någon mördare honom alltså? Då förstår jag ännu mindre varför alla andra skriver om en massa olika saker som inte säger något om han mördades eller inte, om det finns ett svar på det.

Nu ja. Men DÅ. Det är ändå 7 år sedan lite drygt. Jag hade ingen aning om vem han var då.

Det som diskuterades var om det var troligt eller otroligt att han i den situationen skulle kunna vilja ta livet av sig. Vad du tänker om honom nu jämfört med då, förstår jag inte hur det påverkar den saken.

Det som diskuterades var om det var troligt eller otroligt att han i den situationen skulle kunna vilja ta livet av sig. Vad du tänker om honom nu jämfört med då, förstår jag inte hur det påverkar den saken.
Hur skulle det inte påverka saken tänker du? Han var betydligt mindre känd då och det var därmed, då, mindre troligt att hans liv var totalt förstört. Och därmed mindre troligt att han skulle ta livet av sig.

Hur skulle det inte påverka saken tänker du? Han var betydligt mindre känd då och det var därmed, då, mindre troligt att hans liv var totalt förstört. Och därmed mindre troligt att han skulle ta livet av sig.

Han var väldigt känd då, men inte i samma utbredning som nu. Men att eventuellt känna att ens liv är raserat är ju främst i förhållande till den situation man lever i, och inte i förhållande till okända människor på andra sidan jorden. Så även om du och jag som aldrig var i närheten av hans kretsar fått en annan kännedom om allt nu, så innebär inte det att det stora raset inträffade nu och inte då.

Han visste vad som hänt då och även om han själv tyckte att det han gjorde borde varit lagligt, så var det då raset inträffade om han förstod att omgivningen/domstolen nog inte skulle hålla med honom. När någon upphöjd person faller är alla runt omkring väldigt måna om att göra allt för att inte dras med, och det visste förstås även han.

Var någonstans läste/hörde du att det bekräftats att det var ett mord?
Jag har inte källan nu. Läste det på flera håll tidigare att märkena på halsen inte överensstämde med hur det borde sett ut om det var ett självmord, för mycket talade för att det var en beställning.

Jag har inte källan nu. Läste det på flera håll tidigare att märkena på halsen inte överensstämde med hur det borde sett ut om det var ett självmord, för mycket talade för att det var en beställning.

Ok, men det du läste var att det bekräftats från offentligt håll att han inte kunnat göra det själv? Och inte ifrågasättande/spekulationer av någon om att det skulle kunna vara gjort av någon annan?

Ok, men det du läste var att det bekräftats från offentligt håll att han inte kunnat göra det själv? Och inte ifrågasättande/spekulationer av någon om att det skulle kunna vara gjort av någon annan?
Det är över en månad sedan, jag tänker inte leta åt dig.

Det är över en månad sedan, jag tänker inte leta åt dig.

Du behöver inte leta fram källan, jag frågar vad det var du läste.

I en diskussion som handlar om huruvida det skulle kunna vara möjligt att han tog livet av sig själv eller inte, och relaterat till den större diskussionen om att det sprids väldigt mycket konspirationsteorier idag, så är det naturligtvis rätt intressant om det du skrev kan betraktas som fakta eller spekulationer.

Läste idag om ett upphittat självmordsbrev som offentliggjorts (det hittades för länge sen men har varit sekretessat i ett annat ärende). Vilket förstås kan vara fejkat, men det kan också vara så att han faktiskt var självmordsbenägen. Vi vet inte tänker jag, så därför frågar jag dig om hur bekräftade uppgifterna du skrev är, eftersom du verkade så säker på dem.

Du behöver inte leta fram källan, jag frågar vad det var du läste.

I en diskussion som handlar om huruvida det skulle kunna vara möjligt att han tog livet av sig själv eller inte, och relaterat till den större diskussionen om att det sprids väldigt mycket konspirationsteorier idag, så är det naturligtvis rätt intressant om det du skrev kan betraktas som fakta eller spekulationer.

Läste idag om ett upphittat självmordsbrev som offentliggjorts (det hittades för länge sen men har varit sekretessat i ett annat ärende). Vilket förstås kan vara fejkat, men det kan också vara så att han faktiskt var självmordsbenägen. Vi vet inte tänker jag, så därför frågar jag dig om hur bekräftade uppgifterna du skrev är, eftersom du verkade så säker på dem.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...-epstein-tog-inte-livet-av-sig?utm_medium=rss

Det var inte jättesvårt att hitta. Sen om det var mord vet vi inte. Men att det är oklart exakt hur han dog - det kan vi iaf vara säkra på.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...-epstein-tog-inte-livet-av-sig?utm_medium=rss

Det var inte jättesvårt att hitta. Sen om det var mord vet vi inte. Men att det är oklart exakt hur han dog - det kan vi iaf vara säkra på.

Kan inte läsa länken, men jag tolkar din beskrivning att det är precis det jag framfört hela tiden - att vi inte vet. Medan andra menat att vi visst vet att han inte tog livet av sig.

För om han inte tog livet av sig så måste väl det innebära att någon annan gjort det, om det var hängning? Eller ser du någon annan tolkning?

Kan inte läsa länken, men jag tolkar din beskrivning att det är precis det jag framfört hela tiden - att vi inte vet. Medan andra menat att vi visst vet att han inte tog livet av sig.

För om han inte tog livet av sig så måste väl det innebära att någon annan gjort det, om det var hängning? Eller ser du någon annan tolkning?
Absolut.
Det finns mycket som talar mot att det var självmord, tycker åtminstone jag. 2 veckor innan var det tydligen ett självmordsförsök. OM det stämde, varför var han inte övervakad? Som är den vanliga rutinen i sådana fall.

Det är så väldigt mycket kring det här som är konstigt. Och visst kan det vara tillfälligheter alltihop, givetvis.

Liknande trådar

• Attacker i Caracas/Venezuela
  • Israels och USAs krig mot Iran
  • MH, BPH och MT tråden
  • Vilken är den första stora händelsen ni minns?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka