Stora tråden om könssjukdomar (utbruten från Dejtingtråden 25!)

strawberrysylt

Trådstartare
Men uuu, tjejen Sten va med innan mig hade testat positivt för klamydia. 😶
Men borde väl inte va nån fara för honom eller mig när dom körde skyddat och vi skyddade oss?
 
Fast är han ren måste väl jag vara det också?
Beror ju på ditt sexliv i övrigt. Skadar inte att testa just in case, just klamydia kan ju gå oupptäckt bra länge och ge sterilitet om det vill sig illa.
Hemtestet är skitenkelt, bara gnessa lite med en pinne och lägga på lådan så får du resultatet efter ett tag. Bara att beställa på mina vårdkontakter, helt gratis och tar även gonorré på samma gång :up:
 
Beror ju på ditt sexliv i övrigt. Skadar inte att testa just in case, just klamydia kan ju gå oupptäckt bra länge och ge sterilitet om det vill sig illa.
Hemtestet är skitenkelt, bara gnessa lite med en pinne och lägga på lådan så får du resultatet efter ett tag. Bara att beställa på mina vårdkontakter, helt gratis och tar även gonorré på samma gång :up:

Jag testade mig för inte så länge sen, minns inte om det var före eller efter senaste killen jag skrev om här i tråden dock, alltså senaste killen jag låg med, i februari... Vi gjorde inget oskyddat...
 
Jag testade mig för inte så länge sen, minns inte om det var före eller efter senaste killen jag skrev om här i tråden dock, alltså senaste killen jag låg med, i februari... Vi gjorde inget oskyddat...

Det kostar inget och är inte komplicerat - varför inte bara göra det även om det inte var längesen du gjorde det sist? Better safe than sorry och säkerligen uppskattat av inblandade också, skydd eller ej.
 
Det kostar inget och är inte komplicerat - varför inte bara göra det även om det inte var längesen du gjorde det sist? Better safe than sorry och säkerligen uppskattat av inblandade också, skydd eller ej.

Jovisst kan jag göra det. Men asså det känns ju som om det delvis är därför man skyddar sig, för att inte alla sexuellt aktiva människor ska behöva testa sig efter varje ny partner?
 
Jovisst kan jag göra det. Men asså det känns ju som om det delvis är därför man skyddar sig, för att inte alla sexuellt aktiva människor ska behöva testa sig efter varje ny partner?

Skydd är ju dock aldrig 100% säkert.
Och jag som är sexuellt aktiv (eller var) testade mig absolut inte efter varje ny partner.
 
Jovisst kan jag göra det. Men asså det känns ju som om det delvis är därför man skyddar sig, för att inte alla sexuellt aktiva människor ska behöva testa sig efter varje ny partner?

Absolut, men i det här fallet när det är konstaterat att smitta är i omlopp så förstår jag inte varför man inte bara kollar, särskilt när det är så enkelt. Men det är jag det :)
 
Skydd är ju dock aldrig 100% säkert.
Och jag som är sexuellt aktiv (eller var) testade mig absolut inte efter varje ny partner.

Nej, det är väl inte det... Okej, nej, det skulle jag tro det är många som inte gör... och när jag har testat mig har de frågat om jag haft oskyddat eller vad som fått mig att vilja testa mig...
 
Absolut, men i det här fallet när det är konstaterat att smitta är i omlopp så förstår jag inte varför man inte bara kollar, särskilt när det är så enkelt. Men det är jag det :)

Nä visst du har rätt och det är ju inte svårt... får masa mig dit då. Gör det hellre på mottagning än hemma, annars nojjar jag väl över att jag gjort fel sen ^^.
 
Nä visst du har rätt och det är ju inte svårt... får masa mig dit då. Gör det hellre på mottagning än hemma, annars nojjar jag väl över att jag gjort fel sen ^^.

Haha, och jag älskar hemtesten :laugh: Men första gången när de hade bytt från urinprov till svabb så nojjade jag också. Tills hjärnan kickade in och insåg att det är typ lika svårt att svabba fel som att kissa fel. Dvs jäkligt svårt :D
 
Haha, och jag älskar hemtesten :laugh: Men första gången när de hade bytt från urinprov till svabb så nojjade jag också. Tills hjärnan kickade in och insåg att det är typ lika svårt att svabba fel som att kissa fel. Dvs jäkligt svårt :D

Testar man inte bara slidan med hemtesterna?
 
Jovisst kan jag göra det. Men asså det känns ju som om det delvis är därför man skyddar sig, för att inte alla sexuellt aktiva människor ska behöva testa sig efter varje ny partner?
Mja, jag hoppas ju att du skyddar dig för att du inte vill bli smittad snarare än för att någon annan ska slippa testa sig ;)

Som redan nämnts är ju inget skydd 100%. Kondomer kan gå sönder. Och inte bara det - en del sjukdomar, som kondylom tex, smittar på ett större område än kondomer täcker.
 
Mja, jag hoppas ju att du skyddar dig för att du inte vill bli smittad snarare än för att någon annan ska slippa testa sig ;)

Som redan nämnts är ju inget skydd 100%. Kondomer kan gå sönder. Och inte bara det - en del sjukdomar, som kondylom tex, smittar på ett större område än kondomer täcker.
Kan man testa för kondylom på samma sätt för övriga könssjukdomar? Jag trodde det var det man testade när man gjorde cellprov.
 
Alltså folket, ni vet väl att man kan få gonorré och klamydia i halsen och anus också? Så har ni haft ett könsorgan på de ställena så bör ni testa där också. Tyvärr är min erfarenhet att de på mvc inte informerar om detta utan man får själv påtala att man vill testa där också.
 

Liknande trådar

Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
1 959
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 473
Senast: Lingon
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 605
Senast: Tofs
·
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 559
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp