Stora tråden om könssjukdomar (utbruten från Dejtingtråden 25!)

Fan, nu ska jag på dejt i morgon och allt snack om könsjukdomar får mig ju ur mood :nailbiting: Närå, jag är härdad. Min mor jobbade på gynmottagning och hemma i vår hall låg ständigt broschyrer om div könsjukdomar och abort jämte en skål med kondomer. Alla mina polare blev pådyvlade detta "smörgåsbord" av information:D
 
Kan man testa för kondylom på samma sätt för övriga könssjukdomar? Jag trodde det var det man testade när man gjorde cellprov.
Kondylom har jag för mig att de måste kolla efter vid ett utbrott, då syns det, om än smått.
Det finns drygt 200 sorters hpv, sorten som ger kondylom är en av de, andra ger tex fotvårtor. Det man kollar efter vid cellprov är hpv som ger cellförändringar och kondylom är inte en sån. Vet inte om de ser det på ett cellprov men det är inte det de screenar för nej :)
 
Kondylom har jag för mig att de måste kolla efter vid ett utbrott, då syns det, om än smått.
Det finns drygt 200 sorters hpv, sorten som ger kondylom är en av de, andra ger tex fotvårtor. Det man kollar efter vid cellprov är hpv som ger cellförändringar och kondylom är inte en sån. Vet inte om de ser det på ett cellprov men det är inte det de screenar för nej :)
Tack för att du förklarade, det visste jag inte.
 
Fan, nu ska jag på dejt i morgon och allt snack om könsjukdomar får mig ju ur mood :nailbiting: Närå, jag är härdad. Min mor jobbade på gynmottagning och hemma i vår hall låg ständigt broschyrer om div könsjukdomar och abort jämte en skål med kondomer. Alla mina polare blev pådyvlade detta "smörgåsbord" av information:D
Tvärtemot mina föräldrar.
Jag och min bror skulle träna!
Inte hålla på med vänner och tjejer, det tog för mycket tid.
det gav resultat tills vi inte orkade mer.
Tack och lov för undervisningen i skolan, annars skulle jag inte ha vetat något.
 
Alltså folket, ni vet väl att man kan få gonorré och klamydia i halsen och anus också? Så har ni haft ett könsorgan på de ställena så bör ni testa där också. Tyvärr är min erfarenhet att de på mvc inte informerar om detta utan man får själv påtala att man vill testa där också.

Har man väl testat positivt kan man ju testa sig där också. Men annars känns det onödigt att testa tre lokaler varje gång (om man nu inte haft enbart anal- eller oralsex då), tänker jag.
 
Mja, jag hoppas ju att du skyddar dig för att du inte vill bli smittad snarare än för att någon annan ska slippa testa sig ;)

Som redan nämnts är ju inget skydd 100%. Kondomer kan gå sönder. Och inte bara det - en del sjukdomar, som kondylom tex, smittar på ett större område än kondomer täcker.

Ja, självklart är det största anledningen, jag skrev ju delvis.

Usch, jag hatar sånthär. Alla inlägg om detta nu - jag har tänkt det förr och tänker det igen, precis som ni skriver också: varför informerar de inte bättre på mottagningarna??? Eller som Sten skrev vi kunde väl testat alla människor på samma gång så vi blir av med skiten ^^.

Blä. Jag vill bara hitta nån att vara monogam med ju 😑 blä.

Jag har ringt nu iaf och de skulle ringa upp om ca 30-40 min...
 
Fan, nu ska jag på dejt i morgon och allt snack om könsjukdomar får mig ju ur mood :nailbiting: Närå, jag är härdad. Min mor jobbade på gynmottagning och hemma i vår hall låg ständigt broschyrer om div könsjukdomar och abort jämte en skål med kondomer. Alla mina polare blev pådyvlade detta "smörgåsbord" av information:D

Låter som mina kusiners uppväxt med en mamma som var gynsköterska :rofl:
 
Och självklart hade jag inte hittat rätta telnumret... gör aldrig det. Fick ett annat o teltiden va slut idag såklart, får ringa imorgon på morgonen...
 
Ja, självklart är det största anledningen, jag skrev ju delvis.

Usch, jag hatar sånthär. Alla inlägg om detta nu - jag har tänkt det förr och tänker det igen, precis som ni skriver också: varför informerar de inte bättre på mottagningarna??? Eller som Sten skrev vi kunde väl testat alla människor på samma gång så vi blir av med skiten ^^.

Blä. Jag vill bara hitta nån att vara monogam med ju 😑 blä.

Jag har ringt nu iaf och de skulle ringa upp om ca 30-40 min...
Ah, missade delvis :D
Men eller hur! Jag håller med Sten :p
 
Har man väl testat positivt kan man ju testa sig där också. Men annars känns det onödigt att testa tre lokaler varje gång (om man nu inte haft enbart anal- eller oralsex då), tänker jag.

Ja, eller så har man haft skyddat sex vaginalt och oskyddat oralt vilket enligt min uppfattning är ganska vanligt, just eftersom risken att bli smittad är mindre. Men den finns, och i värsta fall har man då blivit smittad i halsen men inte i slidan.
 
Men fy, kan vi släppa könssjukdomsspåret nu?!

Mvh lite bitter och borde kanske inte hänga i dejtingtråden, efter att min ena Tinder-kille visade sig vara en fejkprofil, och den andra inte ville chatta mer då jag berättade att jag funderar på att flytta pga hästarna. :p

Om ni pratar mer om könssjukdommar så kommer jag garanterat lägga av helt med män snart! ;)
 
Ja, eller så har man haft skyddat sex vaginalt och oskyddat oralt vilket enligt min uppfattning är ganska vanligt, just eftersom risken att bli smittad är mindre. Men den finns, och i värsta fall har man då blivit smittad i halsen men inte i slidan.

Då borde man få symtom tänker jag. Men släpper det spåret nu!
 
Men HELVETE.

Idag var jag o testade mig, men jag fick göra ett sånt där självtest fast jag gick dit. Lyckades säkert fucka upp det -_- och nu nyss skrev Sten att han är smittad. FAN. Jag trodde aldrig egentligen att det var nån fara :S.
Fast klamydia är väl bland det snällaste man kan få. En kur med antibiotika och du är okej igen. Värre är det med HIV, Hepatit-c, etc. Jag brukar alltid predika att man alltid ska skydda sig, för det värsta som kan hända är inte att man blir gravid eller får klamydia, båda sakerna kan man göra någonting åt. Det finns betydligt värre saker man kan få.
 
Fast klamydia är väl bland det snällaste man kan få. En kur med antibiotika och du är okej igen. Värre är det med HIV, Hepatit-c, etc. Jag brukar alltid predika att man alltid ska skydda sig, för det värsta som kan hända är inte att man blir gravid eller får klamydia, båda sakerna kan man göra någonting åt. Det finns betydligt värre saker man kan få.

Det beror på hur förstörd man hinner bli av klamydia om ”man kan göra någonting åt” den ofrivilliga barnlösheten.

Men visst finns det värre saker msn kan få.
 

Liknande trådar

Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
1 985
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 483
Senast: Lingon
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 612
Senast: Tofs
·
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 563
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp