Störiga saker vi stör oss på, del 39

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 006
  • Visningar Visningar 104 670
Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på den otroligt bristfälliga kommunikationen många projekt i min närhet har! I god tid skulle jag få info om fönsterbyten hemma, sen var det innan helgen (alltså i fredags). Idag har jag fortfarande inte fått något, och fönstren ska bort på torsdag.
Idag när jag kom till jobbet var alla parkeringar avspärrade, cykelställ borttagna och vägen in avspärrad. Noll info innan. Det finns en annan omväg att ta sig in ifrån, men ett papper till alla verksamheter hade väl inte varit för mycket begärt?

Just nu stör jag mig på kattens val av bytesdjur.
Medan jag sett henne genom fönstret har hon tagit en kopparorm och en tappa svansen-ödla (vet inte vad de heter på riktigt)
Nog för att det är bra att hon tar lite allt möjligt (så att jag t.ex. blir av med ekorrarna som inte håller sig borta från huset)
Men fatta att det är en prio på saker. Det har varit en fenomenal sorkvinter och finns en miljon hål. Gör liksom nytta med det som är viktigast först. Och lite vanliga möss finns det väl alltid att leta upp.

Just nu stör jag mig på kattens val av bytesdjur.
Medan jag sett henne genom fönstret har hon tagit en kopparorm och en tappa svansen-ödla (vet inte vad de heter på riktigt)
Nog för att det är bra att hon tar lite allt möjligt (så att jag t.ex. blir av med ekorrarna som inte håller sig borta från huset)
Men fatta att det är en prio på saker. Det har varit en fenomenal sorkvinter och finns en miljon hål. Gör liksom nytta med det som är viktigast först. Och lite vanliga möss finns det väl alltid att leta upp.
Och jag tycker att det är så sorgligt att min tar ekorrar helt i onödan... :(

Tvättade min bilnyckel idag. Har inte vågat kolla än om den överlevde. Som tur var fixade jag nytt batteri på reservnyckeln så jag borde fortfarande ha en fungerande nyckel.

Det är mer stökigt än normalt hos mig. Behöver diska, sortera tvätt (+lägga smutstvätten där den ska vara, inte utspritt), vika ren tvätt, städa matbordet, plantera om krukväxter (eller en av dem iaf), dammsuga, ta bort gamla hallmattan och dammsuga/torka golvet där, åka och köpa ny halkskyddsmatta till badkaret, rensa vattenlåsen och ett rör i badrummet, packa upp ett paket, vika ihop kartonger, damma ytor.
Suck! Det tar aldrig slut och min rygg är arg … :(

Och jag tycker att det är så sorgligt att min tar ekorrar helt i onödan... :(
Jag tycker inte det är i onödan. Visst kan man ha åsikter om balansen mellan människans behov och naturen runt våra livsmiljöer. Men det är ändå rätt vedertaget att freda huset såpass att man inte behöver ha vilda djur gåendes i dem. Om inte katten tog dem hade jag behövt skaffa fällor.

Jag tycker inte det är i onödan. Visst kan man ha åsikter om balansen mellan människans behov och naturen runt våra livsmiljöer. Men det är ändå rätt vedertaget att freda huset såpass att man inte behöver ha vilda djur gåendes i dem. Om inte katten tog dem hade jag behövt skaffa fällor.
Fast HÄR är det i onödan. Ekorrarna stör inte det minsta.

Suck måste akut åka upp till Sverige. Min bror vill bli upphämtad i Stuttgart. Jag bor söder om Nürnberg så det blir åt fel håll. Ja, klart att jag tar den omvägen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
101 642
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
100 152
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
105 085
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
13 648
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka