Störiga saker vi stör oss på, del 39

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 006
  • Visningar Visningar 104 624
Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon är definitivt inte funkofobisk, hon har en svår ryggskada med kronisk smärta sedan 20-årsåldern och har kämpat hårt i många år. Var mer eller mindre hemmasittare under tonåren och skulle inte förvåna mig och hon har någon bokstavsdiagnos. Att du inte gillar henne är din ensak, men hitta inte på.
Ok så nu har jag inte koll på vad hon sagt men att hon själv har funktionsnedsättningar är ju inget hinder från att uttrycka sig funkofobiskt? Visserligen troligare då att hon "inte menar något med det" men inget som hindrar kommentarer som kan tas fel från att uppstå:confused:

• Gilla
Reactions: Sel
Böcker som baserar historien på något som inte stämmer.

Den förra boken av den här författaren baserades bland annat på orosanmälningar. Något som jag jobbat med i flera år. Det som skrivs är inte möjligt enligt svensk lag.

Den nya boken är bland annat baserad på faderskap och äktenskapspresumptionen. Det har jag också jobbat med i flera år. Här byggs det på att man inte lyssnat på en man som hävdar att han är far till ett barn. Enligt lagen är han inte part i målet. Lyssnar på ljudbok i bilen och känner ett behov av att ropa så uselt var femte minut typ.

Författaren är jurist och jag tycker att man borde ha koll på såna här saker eller så kunde förlaget ha sagt något.

Är författaren jurist är det ju bedrövligt illa. Att författaren är jurist ger ju extra tyngd åt boken även om det är skönlitteratur. Då ska ju sådant här vara korrekt.

Det är ju som om jag skulle skriva något skönlitterärt där geologi finns med och komma med något påstående som är uppåt väggarna galet. Det är extremt oseriöst.

Är författaren jurist är det ju bedrövligt illa. Att författaren är jurist ger ju extra tyngd åt boken även om det är skönlitteratur. Då ska ju sådant här vara korrekt.

Det är ju som om jag skulle skriva något skönlitterärt där geologi finns med och komma med något påstående som är uppåt väggarna galet. Det är extremt oseriöst.
Jag har svårt för att utläsa om hon är jurist, men det kanske man är om man är statsvetare och har arbetat bland annat på UD och Säpo?

Jag har svårt för att utläsa om hon är jurist, men det kanske man är om man är statsvetare och har arbetat bland annat på UD och Säpo?

Enligt @Görel som jag citerade är hon jurist. Jag har ingen aning om vem det är men även om det "bara" är skönlitteratur är det farligt om en far med osanningar i sådana här frågor, just pga alla felaktigheter som medvetet sprids om socialtjänsten osv.

Vi vet ju att den svenska socialtjänsten varit under attack under de senaste åren, från folk som inte vill vårt land väl.

Det säger inte de recensionerna som jag har läst.
Jag har älskat både Fredrika, Martin och August och blir förvånad om jag inte gillar denna också.
Jag har läst alla hennes böcker, och den här tycker jag inte alls håller samma nivå som de tidigare.
Den förra var bättre men byggde på osanna påståenden om orosanmälningar. Jag retar mig extra mycket på det eftersom det skapar falska bilder av hur det fungerar. Det i sin tur leder till rädsla för eller felaktiga förhoppningar om vad myndigheten kan göra.

Jag har för mig att hon är jurist men det kan jag absolut ha fel om.

Jag har för mig att hon är jurist men det kan jag absolut ha fel om.
Det här hittade jag om hennes utbildning:

"Efter sin studentexamen lämnade hon 1998 hemstaden för studier i Stockholm, Göteborg, Uppsala och Israel. Sedan hon tagit en pol.mag. i statsvetenskap och internationella relationer fick hon som 26-åring jobb som analytiker hos Säpo."

Men i alla fall, jag tycker hon borde göra ens så mycket research att såna saker som du skriver om stämmer.

Stör mig på att det alltid är massa nakna kvinnor och ”dildokonst” på moderna konstutställningar. Blir lite matt över hur förutsägbart det är.
Oj! Jag går på en massa konstutställningar med modern konst och har helt missat det. Kan bara minnas en skulptur med en doldo i, men det var ett ganska gammalt verk, iaf inte nyproduktion.
Nakna människor är det såklart på endel utställningar, men det har passat in i verket. Ser jag heller inget som är kopplat till modern konst, utan har funnits under hela konsthistorien.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
101 642
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
100 141
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
105 073
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
13 647
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V